Megalomanská podívaná Guillerma del Tora konečně atakovala světová i tuzemská kina. Jak se s fantaskním akčňákem popral Ramin Djawadi, který motiv gigantických robotických stvoření zpracoval už v Iron Manovi?
Ramin Djawadi v posledních letech stoupá k výšinám. Přes svůj ve skladatelské branži relativně nízký věk si stihl urvat už pěknou řádku skvělých projektů, z nichž některé mu přinesly celosvětovou popularitu. Zmínit můžeme třeba televizní série
Útěk z vězení a
Hra o trůny nebo blockbustery
Iron Man či
Souboj titánů.
Rodák z německého Duisburgu dostal po promoci na Berklee College of Music nabídku, která se neodmítá. Další původem německý skladatel
Hans Zimmer ho přizval do své
Remote Control Productions v Los Angeles, a Djawadi tak najednou držel v ruce lístek do Hollywoodu. Proslavil se však zejména hudbou pro seriály, postupně dostává ale stále větší nabídky, čehož je důkazem právě
Pacific Rim - Útok na Zemi Guillerma del Tora.
Djawadi pojal soundtrack podle svého. Z orchestru vynechal dřevěné dechy s výjimkou sóla na flétnu, naopak přidal spoustu elektrických rifů, které pro soundtrack zahrál bývalý kytarista
Rage Against The Machine Tom Morello.
OSTčko se i přes výrazně tvrdší ladění neobešlo ani bez hlubokých mužských chórů a lehce exotický ráz dodávají čínské dvoustrunné housle Erhu. Ačkoliv to může znít jako celkem stereotypní ansábl, Djawadi napsal pro film hned několik nových témat, která soundtrack výrazně oživují.
První - a to stěžejní - rozbalí hned v úvodu
Pacific Rim Tom Morello na elektriku, kterou vzápětí doplní smyčcová sekce. Tento motiv Djawadi pro jeho návykovost naštěstí neopouští po prvním tracku, ale rozvíjí ho v
Gipsy Danger, nebo ho zjemnělé představí v
Canceling The Apocalypse. Jeho základní rytmickou linku zachová v
Kaiju Groupie a
Call Me Newt.
Ramin Djawadi - Pacific Rim
Soundtrack nabízí dva hřmící motivy. Jeden z nich naplno zaznívá v tracích
To Fight Monsters, To Create Monsters a ještě hlasitěji ve
Striker Eureka s důrazem na hloubku žesťů a proměnlivé housle, které na jednu stranu udávají konstantní tempo, ale vzápětí jednotný zvuk tříští v nepřehlednou smršť. Druhé a o poznání melodičtější téma se rozvine v
Deep Beneath The Pacific, s nímž pak Djawadi přitvrdí v
Category 5, kde konečně dojde i na grandiózní mužský chór.
Jediná jemnější pasáž přichází až se skladbou
Mako, kde tesknou atmosféru dokreslí hlas americké zpěvačky Priscilly Ahn. Mohutné orchestrální podoby se toto téma dočká v tracku
We Need a New Weapon, který na konci skýtá grandiózní crescendo.
Djawadi odvedl na
Pacific Rim - Útok na Zemi dobrou práci. Na první poslech se neubráníte myšlence, že snad posloucháte
Iron Man OST nebo že Djawadi pouze přitvrdil některé melodie z
Avengers. Teprve po čase vyplave na hladinu množství jedinečných témat, jichž se nakonec nebudete moct jen tak nabažit.
Ramin Djawadi ušel od
Iron Mana velký kus cesty a nezbývá než netrpělivě očekávat, kam jeho kroky povedou dál.
Album: Ramin Djawadi – Pacific Rim OST Celkový čas: 57:23
Skladby: Pacific Rim (feat. Tom Morello) // Gipsy Danger // Canceling The Apocalypse // Just A Memory // 2500 Tons Of Awesome // The Shatterdome // Mako (feat. Priscilla Ahn) // Call Me Newt // Jaeger Tech (feat. Tom Morello) // To Fight Monsters, We Created Monsters // Better Than New // We Are The Resistance // Double Event // Striker Eureka // Physical Compatibility // Category 5 // Pentecost // Go Big Or Go Extinct (feat. Tom Morello) // Hannibal Chau // For My Family // No Pulse (feat. Tom Morello) // Kaiju Groupie // Deep Beneath The Pacific // The Breach // We Need A New Weapon.