Velkolepá snová postapo sci-fi podívaná
Nevědomí Josepha Kosinskiho v současné době útočí na plátna kin. Očekávání bylo nemalé, propagace dlouhá, napínavá a v jejím rámci bylo mimo jiné možné poslechnout si
streamovaný soundtrack k filmu. A jak se líbil nám?
Hudební doprovod k
Nevědomí obstarala dvojice
Joseph Trapanese a
Anthony Gonzalez.
Gonzalez je členem francouzského ansámblu M83, jehož elektronické ladění se v celkovém zvuku alba výrazně odráží.
Joseph Trapanese má na svědomí například hudbu k animovanému seriálu
TRON: Uprising , sci-fi žánr mu tedy není cizí.
Jack´s Dream, úvodní skladba soundtracku, okouzlí především poklidnými, rozvážnými tóny klavíru s nenápadným elektronickým podkreslením. Následuje výrazná čtyřminutová
Waking Up, obsahující jednu z hlavních nosných melodických linek. Dynamická, barvitá, velkolepá, rytmická skladba je vystřídána podobně znějící, snad jen místy o něco rychlejší
Supercell.
Temný a dramatický prvek přináší
Tech 49 s výraznými basy a nádhernými, pomalými táhlými party. Pátá
The Library, podobně jako například
Odyssey Rescue nebo sedmnáctá epická
Return to Empire State dramatickým tempem uhání vpřed za doprovodu splašené hry smyčců a je zakončena futuristickým electro závěrem.
Mezi další velmi vydařené kousky patří devatenáctá bojovná
Canyon Battle s postupně vygradovaným tempem, následovaná energickou
Radiation Zone. Její úvod se zlověstně znějícím cellem a ústřední část sestávající z dramatické hry smyčců překvapivě přejde ve zběsilý zvukový mix, v němž prim hrají úderné bubny. V o poznání klidnějším duchu se nese třiadvacátá
Raven Rock. Melancholická, pomalá, tichá melodie doslova hladí po duši, i zde je však díky sotva postřehnutelným basům přítomný temný podtón.
Pochmurně zní i pětadvacátá
I´m Sending You Away. I zde dominují smyčce, které občas ozvláštní ojedinělý úder bicích. Následující
Ashes Of Our Fathers v sobě opět nese prvky elektronické muziky a digitální efekty, v jejích výškách naléhavě zní duel houslí a basů, závěr je opět patřičně nabitý dramatičností. S
Undimmed By Time, Unbound By Death opět přichází mírné zvolnění, hluboké klavírní tóny a neznělé, bezeslovné vokály. Kompozičně tato skladba z alba trochu vybočuje, právě její výjimečnost ji však řadí mezi perly celého soundtracku.
V závěru se dočkáme titulní písně
Oblivion, která výborně funguje nejen jako samostatný song, ale svou žánrovou odlišností zároveň zcela jasně uzavírá album, takže soundtrack nevyšumí do prázdna. Když hlas zpěvačky Susanne Sundfør utichne, můžeme směle stisknout tlačítko "Repeat" a dát si všech třicet kousků znovu...
Soundtrack k
Nevědomí je rozhodně poslechuhodný a i přesto, že místy připomíná
TRON: Legacy, někde cítíme "transformerský" hudební nádech a jinde si zas nemůžeme nevzpomenout na
Hanse Zimmera, nepostrádá originalitu a osobitý rukopis. Album je ukázkou toho, jak lze nenásilně zkombinovat orchestrální prvky s digitálními efekty. I zde samozřejmě platí pravidlo, že samotné album bez zhlédnutí filmu nemůže fungovat na sto procent.
Album: Joseph Trapanese&Anthony Gonzales: Oblivion OST
Celkový čas: 00:70 Standard Edition, 01:57 Deluxe Edition
Skladby: Deluxe Edition: Jack's Dream // Waking Up // Supercell // Tech 49 // The Library // Horatius // StarWaves // Hydrorig // Crater Lake // Unidentified Object // Odyssey Rescue // Return from Delta // Retrieval // Earth 2077 // Revelations // Drone Attack // Return to Empire State // Losing Control // Canyon Battle // Radiation Zone // You Can't Save Her // Welcome Back // Raven Rock // Knife Fight In a Phone Booth // I'm Sending You Away // Ashes of Our Fathers // Temples of Our Gods // Fearful Odds // Undimmed By Time, Unbound By Death // Oblivion
Oblivion OST: Waking Up