Romantické komediální drama pod režisérskou taktovkou herečky Sarah Polley nabízí odpočinkový děj, obehrané téma a náladu, která může zpestřit ospalé nedělní odpoledne. Na rozehrání hlubšího dramatu ale rozhodně nemá.
Kanaďanka
Sarah Polley má své portfolio zaměřené spíše herecky, vždyť si zahrála v bezmála třiceti celovečerních filmech, seriálech a televizních počinech. Její režisérské produkty vidělo v Česku všehovšudy třicet lidí (a to se ještě půlka nacházela v zahraničním multiplexu), až na výjimku
Daleko od ní, první dospělý a opravdu kvalitní režisérčin film. A zhruba ve stejné náladě se nese její nejnovější dílo
Take This Waltz.
Její poslední romantické drama představuje typický milostný trojúhelník, opepřen pouze několika zajímavostmi. Jednou z nich je určitě více než pohledná
Michelle Williams, která si je kromě nezdravé podobnosti s
Carey Mulligan v roli hlavní ženské postavy jistá a mokrá, jelikož tráví každý třetí záběr ve sprše. Těžko říct, jestli je v tom hlubší symbolika, nebo jde-li o pouhou snahu uspokojit diváka skrz opakované pozorování hereččina nahého těla. Pravda bude asi někde uprostřed s tím, že divák v tomto ohledu uspokojen bude.
Zklamáním je každopádně
Seth Rogen, který se pořád tváří jako kuře, jejichž zástupy ve filmu neustále vaří. Vaření kuřat na všechny způsoby je ve finále to jediné, co jeho postavě sedne. Nějaká větší, nebo alespoň normální romantika mu ale opravdu nejde a i přes celkem působivě zahraný závěr je
Seth příliš křečovitý. Na druhou stranu je to hraní postavy, která je v tomto ohledu spíše zaostalá. Je-li tomu tak, nabízí se otázka, proč se manželé vlastně brali.
Seth je zde ve všech případech jednoduše špatnou volbou castingu.
Tou ale rozhodně není
Luke Kirby, který jako poslední z trojice trojúhelníku představuje onoho "třetího" a snaží se u toho vypadat dobře, což mu jde. Jeho nejlepší scénou je rozhovor s
Michelle, přičemž se jedná vlastně o představení předehry a samotného sexu. Povedené.
Hodnocení herců je v
Take This Waltz důležité, jelikož se děj točí jen kolem nich. Vedlejších postav ve filmu moc nenajdete, proto je to spíše podívaná na
Sethovo kuchaření,
Michelle ve sprše a na pobíhajícího
Luka s rikšou. Jako loutky v nedělním odpočinkovém okénku s venkovním deštěm působí spořádaně a příjemně civilně, nic není nucené nebo nepřirozené (i když
Seth občas ujede).
Osobní a intimní scény v sobě skrývají civilní upřímnost, (zlo)zvyky manželského páru jsou podány příjemně a všechno tulení působí naprosto přirozeně a celkem roztomile. Pokusy o romantickou osudovost nevyznívají naprázdno, jsou ale spíše odsunuty do pozadí, a film tak nepůsobí příliš vážně, i když se v něm podobných momentů několik vyskytuje.
Situace zamilování do milence v manželském stavu se ale už dá samotná považovat za vážnou věc a režie ji společně se scénářem v úplném konci silně odsuzuje. Divák potom cítí provinilost a nejistotu, jelikož postavu
Michelle Williams považuje z větší části za kladnou. Může to být zvláštní rozpolcení pohledu na věc, spíše jde ale o varování a ujištění, že podvádění prostě není správná věc.
Nehledejte ani nečekejte nic originálního,
Take This Waltz vám nic takového nepřinese. Servíruje mile vyprávěný tuctový děj s pohlednou a zajímavou představitelkou hlavní ženské postavy, suchým manželem a neokoukaným milencem.
Originální trailer filmu Take This Waltz