Recenze: Nezvratný osud 5

Vydáno: 31.10.2011 19:00 - Michal Motyčka | foto: 2011 Warnerbros

V pátém pokračování lze udělat spoustu věcí nově a neotřele, nebo se snažit co nejblíže přiblížit k původnímu modelu. V tomto případě se to tvůrcům povedlo tak napůl. Ale už kvůli úvodní a závěrečné scéně stojí za zhlédnutí.

Nezvratný osud 5Recenzoval/a Michal Motyčka dne 31.10.2011 19:00. V pátém pokračování lze udělat spoustu věcí nově a neotřele, nebo se snažit co nejblíže přiblížit k původnímu modelu. V tomto případě se to tvůrcům povedlo tak napůl. Ale už kvůli úvodní a závěrečné scéně stojí za zhlédnutí. Hodnocení: 3
Nezvratný osud 5
Final Destination 5
Horror / Thriller
USA, 2011 , 92 min.

Režie: Steven Quale
Scénář: Eric Heisserer, Jeffrey Reddick
Kamera: Brian Pearson
Hudba: Brian Tyler
Herci: Nicholas D'Agosto, Emma Bell, Miles Fisher, Ellen Wroe, Jacqueline MacInnes Wood, P.J. Byrne, Arlen Escarpeta, David Koechner, Courtney B. Vance, Tony Todd, Brent Stait, Roman Podhora, Jasmin Dring, Barclay Hope, Chasty Ballesteros

Česká premiéra: 08.09.2011

Nezvratný osud 5 hodnocení na Kinobox.cz: 63.81 %
Pátý díl série Nezvratný osud začíná přesně tak, jak bychom mohli po předchozích dílech čekat. Během úvodní patnáctiminutovky dojde na povrchní představení povrchních charakterů, a co si budeme nalhávat, proč by se scenárista patlal s nějakou jejich psychologií, když stejně většina dříve či později zahyne bídnou smrtí. Po chvilce dojde na nejočekávanější část snímku, v tomto případě ke zřícení mostu, na němž se nachází autobus s hlavními hrdiny. Nutno přiznat, že pokud se na pátém díle v rozpočtu šetřilo (zvlášť po nižších tržbách trojky a čtyřky), v tomto případě jde asi o nejpůsobivější úvodní masakr celé série.
Hlavní hrdina Sam (Nicholas D'Agosto), který díky extrémnímu déjà vu zachrání většinu posádky, je samozřejmě klaďas jako z kovbojky. Má před sebou kariéru kuchaře vysoké gastronomie a zvažuje prestižní stáž ve Francii. Jedna malá věc ho ale trápí. Několik chvilek před osudnou vyjížďkou mu přítelkyně Molly (Emma Bell) dá roztomile středoškolsky nevybíravým způsobem kopačky. Být Sam trochu méně jako Mirek Dušín, v autobuse by ji nechal a my jsme se mohli kochat shakespearovským dramatem, leč to se (bohužel) nestane. Dál už tušíme, co bude probíhat.
Jedna bizarní smrt střídá druhou, což jsou také jediné věci, na které se dá těšit. Vyplňující dialogy fungují pouze jako vata (od předchozích dílů žádná velká změna) a vaši pozornost si stěží udrží. Naštěstí kam scenárista nemůže, strčí režisér nůžky do rukou střihače a výsledná stopáž se tím udrží na velmi příjemných 92 minutách.
Ale několik velmi příjemných změn by tu bylo. Na scéně se opět objevuje koroner/hrobník a bubák William (Tony Todd). Průvodce záhrobím, rozdávající tajemstvím opředené rady mladistvým, kteří se vyhnuli smrti. Jím udělená divoká karta pro tento díl je, že když někomu vezmete život, jeho zbývající dny se vám přičtou na váš účet. Opravdu milý nápad, který bohužel nedostane tolik prostoru, kolik by si zasloužil. Nemluvě o tom, že od prvního momentu víte, která postava se tímto řešením bude zabývat nejvíce.
Snímek opět sází na relativně neokoukané tváře. D’Agosto už za sebou několik filmových zářezů má, ale stejně si ho asi budete pamatovat hlavně ze seriálu Hrdinové. Pro většinu ostatních byl Nezvratný osud 5 první zkušeností se stříbrným plátnem, což ve výsledku vlastně ani nevadí. Stejně nemají moc co hrát. Výjimkami jsou šťouravý agent FBI Courtney B. Vance a věčný herec vedlejších rolí a známý komik David Koechner. Škoda že se do filmu nepodařilo procpat více humoru a dát mu tak větší šanci projevit svůj talent.

Český trailer filmu Nezvratný osud 5
Jedna věc si určitě zaslouží vlastní odstavec a také vyšší celkové hodnocení. Tou je závěrečný twist, který v daný moment hraničí až s genialitou. Uzavírá tím bravurně celou sérii (že by to opravdu chtěli tvůrci zabalit?) a po konci filmu opravdu podstatně zlepší celkový dojem. Pro fanoušky série klidně jeden bod navíc.