Poslední zářijovou várku premiér v kinech obstará pětice novinek, z nichž hned tři jsou tuzemské provenience. Tou nejlákavější nicméně bude určitě animák Rozzum v divočině, který se těší nadšeným ohlasům.
Rozzum v Divočině (
The Wild Robot) (CinemArt)
© Citadela Litvínov
Poměrně nenápadný animák by zřejmě bylo hříchem přehlédnout, protože dosavadní hodnocení jsou vysloveně nadšená a extatická. Chválí především silný příběh, střídmou práci s emocemi, které jsou velmi působivé a animaci, která je špičková. Režisérem a scenáristou je
Chris Sanders, který už podobně chválené počiny na svém kontě má, takže se asi nelze prvotním reakcím divit. Jak už to u podobných záležitostí bývá, tuzemský divák může litovat jedině toho, že originální znění, v němž zní hned několik zajímavých hlasů, s největší pravděpodobností v kinech neuslyší. Premiéra týdne.
Synopse: Robotka z výrobní řady typu Rozzum byla zkonstruována k tomu, aby spolehlivě plnila úkoly od svých lidských zadavatelů. Když ovšem po jedné nehodě ztroskotá na ostrově, kde lidé nejsou, vůbec netuší, co si má s nabytou svobodou počít. Musí se tedy naučit na neznámé prostředí, kde jsou jen nehostinné hroudy hlíny uprostřed oceánu a samá zvířata, adaptovat. Naštěstí má natolik pokročilý software, že se se zdejšími obyvateli dokáže brzy dorozumět a spolupracovat s nimi. Postupem času tak ostrov kultivuje a předává mu některé z lidských schopností. Jenže na druhém konci světa jejím výrobcům jeden stroj chybí a intenzivně po něm pátrají.
Zajímavost: Snímek vychází z knižní předlohy
Petera Browna.
Český trailer filmu Rozzum v Divočině / The Wild RobotNikdy se nepouštěj! (
Never Let Go) (Continental Film)
© CSFD
Poněkud béčkově a tuctově vypadá další z hororů, který vstupuje do tuzemských kin. Jelikož ohlasy na něj prakticky neexistují, divák se může spolehnout jen na dvě relativní lákadla. Prvním je režírující
Alexandre Aja, který podobné žánrovky docela umí, tím druhým pak
Halle Berry, která je tou největší hvězdou obsazení. Víc asi není co dodat. Premiéra pro milovníky žánru.
Synopse: Jednu obyčejnou rodinu už léta pronásleduje zlý duch. Její svět a relativní pocit bezpečí ovšem naruší jedno z dětí, které si položí otázku, zda je zlo skutečné.
Český trailer filmu Nikdy se nepouštěj! / Never Let Go
Amerikánka (Bioscop)
© CSFD
Filmové podoby divadelní hry Davida Jařaba, která se už několik sezón úspěšně hraje na scéně Jatka 78, se režijně chopil Viktor Tauš, který se k hranému filmu vrátil po dlouhých devíti letech. Jelikož ale zatím neexistují žádné ohlasy, zůstává otazníkem, jak si s převodem na plátna poradil, protože kvalitní divadelní předloha rozhodně nezaručuje zdařilý film. Ty, kteří jevištní podobu znají, asi nejvíc překvapí fakt, že tvůrce nezachoval původní obsazení, ale vsadil na méně známé tváře, ačkoli se objeví třeba i Lucie Žáčková, Klára Melíšková nebo Vladimír Javorský. Hodně nejasná premiéra.
Synopse: Vracíš se na místa, kde jsi vyrůstala. Nemůžeš se vyhnout vzpomínkám, třeseš se, potíš se. Dětský domov za komunistů, pěstouni, pasťák a pak vysvobození v podobě revoluce. Jenže nevíš jak naložit se svobodou. Při životě tě držela naděje. Naděje, že jednoho dne utečeš do Ameriky, kde na tebe čeká táta.
Originální trailer filmu Amerikánka
Janžurka (CinemArt)
© Kino Pilotů
Už na letošním karlovarském festivalu měl premiéru poměrně očekávaný dokument, v němž na svou matku a zároveň jednu z největších tuzemských hereckých legend nahlíží Theodora Remundová, která obstarala režii i scénář. Dostupné ohlasy jsou trochu rozporuplné, ale shodují se na tom, že i když jde o docela solidní pohled na život národní ikony, je vcelku nudný a nezajímavý a autorka - dcera si neudržela potřebný odstup. Je ale možné, že právě tato rodinná vazba bude nefestivalové diváky bavit nejvíc a stěžovat si nebudou. Premiéra, která divácké žebříčky nezboří.
Synopse: Ikona českého filmu, televize a divadla Iva Janžurová je v dokumentu nahlížena pohledem své dcery Theodory Remundová. Režisérka tak má pochopitelně přístup do její absolutní blízkosti a snaží se odhalit její profesní aktivitu v současnosti a zároveň i tu v minulosti a její osobní život v dobových souvislostech. Co tedy udělalo z jedné ženy hereckou superstar, která se drží na vrcholu již několik desítek let?
Originální trailer filmu Janžurka
Javari (Bontonfilm)
© CSFD
Zřejmě hodně limitované uvedení, které navíc asi nebude plošné, provází ani ne hodinový tuzemský dokument o cestě dvou českých cestovatelů do hlubin amazonského pralesa. Jedním z nich byl také Miroslav Haluza, který se ujal režie, scénáře a obstaral i kameru. Dostupná hodnocení jsou více než nadšená a hovoří o zajímavém počinu, který nabízí hned několik témat k zamyšlení a diváky zavádí do exotiky, kterou hned tak nepoznají. Komentář navíc obstaral Pavel Rímský. Premiéra, kterou bude muset zájemce ve svém oblíbeném klubovém kině zřejmě dlouho hledat.
Synopse: Simon a Mirek jsou dva přátelé, kteří se vracejí k indiánskému kmeni Matsés, který žije na peruánsko-brazilské hranici u řeky Javari. Na jednom z nejodlehlejších a nejméně probádaných míst naší planety se dva cestovatelé na vlastní pěst vypraví hledat další osamocenou osadu Matsés ztracenou kdesi v hlubinách Amazonie. Bojují tak s obtížným terénem a řeší nebezpečné situace ve světě, kde jakákoliv pomoc prakticky neexistuje. Na jejich cestě jim pomáhá osmnáctiletý Martyn, který se stává jejich průvodcem a přes svůj mladý věk i rádcem při těch nejtěžších rozhodnutích.
Originální trailer filmu Javari