Bluray recenze: Black Widow doprovází na disku film o filmu a devět vystřižených scén

Vydáno: 16.01.2022 10:30 - Jan Varga | foto: Falcon

Film Black Widow, který se zabývá postavou superhrdinky Nataši Romanovové a jejími rodinnými příslušníky, vyšel na DVD a na Blu-Ray, které je opatřeno bonusovou výbavou, v níž nechybí film o filmu a vystřižené scény.

Black WidowRecenzoval/a Jan Varga dne 16.01.2022 10:30. Film Black Widow, který se zabývá postavou superhrdinky Nataši Romanovové a jejími rodinnými příslušníky, vyšel na DVD a na Blu-Ray, které je opatřeno bonusovou výbavou, v níž nechybí film o filmu a vystřižené scény. Hodnocení: 3
Black Widow
Black Widow
Sci-Fi / Akční / Dobrodružný
USA, 2021 , 133 min.

Režie: Cate Shortland
Scénář: Jac Schaeffer, Ned Benson, Eric Pearson, Stan Lee, Don Heck, Don Rico
Kamera: Gabriel Beristain
Hudba: Lorne Balfe
Herci: Scarlett Johansson, Florence Pugh, Rachel Weisz, David Harbour, O-T Fagbenle, William Hurt, Ray Winstone, Ryan Kiera Armstrong, Ever Anderson, Violet McGraw, Simona Brown-Zivkovska, Andrew Byron, Dale Liner, Roman Green, Stephen Samson

Česká premiéra: 08.07.2021

Black Widow hodnocení na Kinobox.cz: 56.68 %
Fotografie z filmu Black Widow / Black Widow
© Collider
Akční superhrdinský filmu Black Widow vypráví o jednom sólovém dobrodružství a zároveň částečně i o původu a dětství postavy Nataši Romanovové (Scarlett Johansson), která je coby superhrdinka Black Widow přítomna ve filmovém universu Marvelu od roku 2010 (a doposud neměla svůj vlastní film). Na začátku je krom samotné Nataši nově uvedena na scénu i její „sestra“ Jelena (Florence Pugh) a také postavy jejích „rodičů“, jimiž byli vědkyně Melina (Rachel Weisz) a voják Alexej (David Harbour), jenž býval superhrdinou jménem Red Guardian (v podstatě sovětská variace na Captaina Americu). Uvozovky jsou v obou případech na místě, neb Melina a Alexej byli ve skutečnosti ruskými agenty, kteří se vydávali na americkém území za obyčejnou rodinu, přičemž Nataša a Jelena jim byly jako děti přiřazeny v rámci krytí.

Film Black Widow kupodivu nejlépe funguje v rovině rodinného dramatu, jež se výrazně opírá o víceméně sesterský vztah Nataši a Jeleny, které se vzájemně popichují a oprašují přitom sourozenecké pouto, které spolu sdílely v dětství. K podobnému oprašování dávných rodinných rolí a vazeb dochází i při jejich konfrontaci s domnělými rodiči, při nichž všichni čtyři ohledávají trosky citů, jež k sobě před dvěma dekádami chovali, polemizují o hranici skutečnosti a falše ve svých vzpomínkách a neobratně a s pochybami se pokoušejí navázat na dávno zpřetrhanou pospolitost.

Scarlett Johansson, Florence Pugh ve filmu Black Widow / Black Widow
© Falcon
O něco hůře se snímku daří v rovině komiksové akční podívané, která se pohybuje v mezích veskrze průměrného marvelovského standardu, v němž se generické kontaktní souboje střídají s přemrštěnou digitální spektakulární akcí, jíž by v mnoha případech slušela menší roztřesenost obrazu, a při níž Nataša i Jelena působí jako nadlidé, které prakticky nelze zničit a pomalu ani zranit.

Klíčové jsou pro film i výkony Scarlett Johansson a Florence Pugh, jež jsou obě velmi schopnými a kvalitními herečkami, a které utvořily sehranou dvojici, co je věrohodná jak v civilních scénách, tak při rozdávání kopanců a ran pěstí. Režie původem australské filmařky Cate Shortland, pro niž byla Black Widow prvním hollywoodským velkofilmem, lze označit za poměrně ustátou, stejně jako i scénář Erica Pearsona, jenž do filmu zdařile zakomponoval víceúrovňové emancipační motivy.

BD obal filmu Black Widow / Black Widow
© Magic Box
Blu-Ray:

Film Black Widow vyšel na DVD (bez bonusů) a na Blu-Ray (s bonusy). Menu disponuje českou podporu a bonusové materiály jsou opatřeny českými titulky. Celková výbava je jinak poměrně malá, kromě tří minut zkažených záběrů a devíti vystřižených scén (Nakupování, Honička na motorkách, Rvačka v gulagu, Úsměv, Pojď si pro mě, Slovní výměna, Výcvik vdov, Polibek a Ohio) totiž najdete na disku už jen dvojici kratších mini-dokumentů, které zhlédnete za necelou čtvrthodinu.

V prvním (Sestry si vždycky poradí) je představena postava Nataši, Jeleny a jejich rodiny, je v něm rozebírán vztah Nataši s její sestrou a dojde i na to, jak se s motivem sesterského pouta ve filmu pracuje. Druhý příspěvek (Návrat domů ve velkém stylu) je krátkým filmem o filmu, ve kterém tvůrci v čele s režisérkou Cate Shortland a herečkou Scarlett Johansson komentují celý průběh natáčení, což je doprovázeno řadou scén ze zákulisí.

Technické specifikace (Blu-ray):

Zvukové formáty: DTS-HD Master Audio 7.1 anglicky, Dolby Digital 7.1. italsky, Dolby Digital 5.1 česky, polsky a španělsky

Titulky: české, anglické pro neslyšící, italské, polské, španělské