Blu-Ray recenze: Na špatné straně

Vydáno: 05.09.2019 07:30 - Jan Varga

Fantastický krimi-thriller režiséra S. Craiga Zahlera se i přes své kvality v českých kinech neobjevil (až na Febiofest), nyní alespoň vychází na DVD a Blu-Ray. Bohužel však bez bonusů.

Na špatné straněRecenzoval/a Jan Varga dne 05.09.2019 07:30. Fantastický krimi-thriller režiséra S. Craiga Zahlera se i přes své kvality v českých kinech neobjevil (až na Febiofest), nyní alespoň vychází na DVD a Blu-Ray. Bohužel však bez bonusů. Hodnocení: 4
Mel Gibson ve filmu Na špatné straně / Dragged Across ConcreteFilm Na špatné straně (Dragged Across Concrete) je novým počinem amerického režiséra a scenáristy S. Craiga Zahlera, tvůrce snímků Kosti a skalp či Blok 99. Jde o thriller o dvou policejních detektivech (Mel Gibson a Vince Vaughn), kteří jsou suspendováni ze služby poté, co se do médií dostane videozáznam jejich nepříliš korektních metod při zatýkání. Oba muži, jimž byl dočasně pozastaven plat, se pak s vidinou velkého finančního zisku namočí do zločineckého podniku, jenž jim přeroste přes hlavu, a v němž figuruje i mladý zločinec (Tory Kittles), který se snaží získat dost peněz na to, aby zachránil svou rodinu před vystěhováním.

Po vyloženě fantastickém Bloku 99, v němž S. Craig Zahler prokázal mistrovské režijní dovednosti a schopnost napsat pečlivě vyprávěný příběh s precizně budovaným napětím i atmosférou, obhajuje tytéž schopnosti ve filmu, který je z dramatického hlediska o něco umírněnější a polevil i v brutalitě a hutnosti, které působily v Bloku 99 jako nekompromisní svěrací kazajka a šokující ledová sprcha. Dohání to však ze široka pojatým stylem vyprávění, v němž každá zásadní postava má vlastní dlouhou expozici s jasně definovanou historií, motivacemi i rodinným zázemím, což místy trochu ředí narativní dynamiku – prakticky hodinová historka (naprosto skvělá) je totiž realizována jako procedurální krimi-thriller s téměř trojnásobnou délkou.

Fotografie z filmu Na špatné straně / Dragged Across ConcreteZnačný prostor je věnován i postavám, u nichž by to nebylo nutně potřeba (zhruba v polovině filmu je desetiminutové intermezzo s Jennifer Carpenter, které by samo o sobě obstálo jako vynikající a silně působivé krátké drama, leč jeho vztah k okolnímu dění má minimální důležitost). Chytře režírovanému, důmyslně vystavěnému, průraznému a důsledně poctivému komplexnímu filmu tak občas schází tempo (zejména v dialogových pasážích) a ve smyslu spoře dávkovaného násilí i moment překvapení, kdy scény směřující k něčemu krvavému lze mnohdy odhadnout předem. Děj se přesto vyvíjí nepředvídatelně, Vince Vaughn i Mel Gibson jsou naprosto skvělí a všechny řemeslné aspekty filmu jsou nadmíru profesionální. Nelítostný souboj Michaela Manna konečně našel důstojného následníka.

Blu-Ray:

BD obal filmu Na špatné straně / Dragged Across ConcreteFilm Na špatné straně vychází na DVD i Blu-Ray, leč zcela bez bonusů. Věčná škoda, nicméně i tak je skvělé, že je takto působivý, impozantní a výborně natočený snímek v české distribuci k sehnání – kinům se totiž vyhnul, až na jednu výjimku, kdy byl promítán na Febiofestu.

Technické specifikace (Blu-ray):

Zvukové formáty: DTS HD-Master Audio 5.1 anglicky nebo česky

Titulky: české