Blu-Ray recenze: Na špatné straně

Vydáno: 05.09.2019 07:30 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Fantastický krimi-thriller režiséra S. Craiga Zahlera se i přes své kvality v českých kinech neobjevil (až na Febiofest), nyní alespoň vychází na DVD a Blu-Ray. Bohužel však bez bonusů.

Na špatné straněRecenzoval/a Jan Varga dne 05.09.2019 07:30. Fantastický krimi-thriller režiséra S. Craiga Zahlera se i přes své kvality v českých kinech neobjevil (až na Febiofest), nyní alespoň vychází na DVD a Blu-Ray. Bohužel však bez bonusů. Hodnocení: 4
Na špatné straně
Dragged Across Concrete
Drama / Tajemný / Thriller / Akční
USA, 2018 , 158 min.

Režie: S. Craig Zahler
Scénář: S. Craig Zahler
Kamera: Benji Bakshi
Hudba: Jeff Herriott, The O’Jays, S. Craig Zahler
Herci: Mel Gibson, Vince Vaughn, Jennifer Carpenter, Don Johnson, Michael Jai White, Laurie Holden, Udo Kier, Thomas Kretschmann, Adam Tsekhman, Fred Melamed, Oliver Mahoro Smith, Myles Truitt, Tory Kittles, Liannet Borrego, Cardi Wong

Na špatné straně hodnocení na Kinobox.cz: 73.56 %
Mel Gibson ve filmu Na špatné straně / Dragged Across ConcreteFilm Na špatné straně (Dragged Across Concrete) je novým počinem amerického režiséra a scenáristy S. Craiga Zahlera, tvůrce snímků Kosti a skalp či Blok 99. Jde o thriller o dvou policejních detektivech (Mel Gibson a Vince Vaughn), kteří jsou suspendováni ze služby poté, co se do médií dostane videozáznam jejich nepříliš korektních metod při zatýkání. Oba muži, jimž byl dočasně pozastaven plat, se pak s vidinou velkého finančního zisku namočí do zločineckého podniku, jenž jim přeroste přes hlavu, a v němž figuruje i mladý zločinec (Tory Kittles), který se snaží získat dost peněz na to, aby zachránil svou rodinu před vystěhováním.

Po vyloženě fantastickém Bloku 99, v němž S. Craig Zahler prokázal mistrovské režijní dovednosti a schopnost napsat pečlivě vyprávěný příběh s precizně budovaným napětím i atmosférou, obhajuje tytéž schopnosti ve filmu, který je z dramatického hlediska o něco umírněnější a polevil i v brutalitě a hutnosti, které působily v Bloku 99 jako nekompromisní svěrací kazajka a šokující ledová sprcha. Dohání to však ze široka pojatým stylem vyprávění, v němž každá zásadní postava má vlastní dlouhou expozici s jasně definovanou historií, motivacemi i rodinným zázemím, což místy trochu ředí narativní dynamiku – prakticky hodinová historka (naprosto skvělá) je totiž realizována jako procedurální krimi-thriller s téměř trojnásobnou délkou.

Fotografie z filmu Na špatné straně / Dragged Across ConcreteZnačný prostor je věnován i postavám, u nichž by to nebylo nutně potřeba (zhruba v polovině filmu je desetiminutové intermezzo s Jennifer Carpenter, které by samo o sobě obstálo jako vynikající a silně působivé krátké drama, leč jeho vztah k okolnímu dění má minimální důležitost). Chytře režírovanému, důmyslně vystavěnému, průraznému a důsledně poctivému komplexnímu filmu tak občas schází tempo (zejména v dialogových pasážích) a ve smyslu spoře dávkovaného násilí i moment překvapení, kdy scény směřující k něčemu krvavému lze mnohdy odhadnout předem. Děj se přesto vyvíjí nepředvídatelně, Vince Vaughn i Mel Gibson jsou naprosto skvělí a všechny řemeslné aspekty filmu jsou nadmíru profesionální. Nelítostný souboj Michaela Manna konečně našel důstojného následníka.

Blu-Ray:

BD obal filmu Na špatné straně / Dragged Across ConcreteFilm Na špatné straně vychází na DVD i Blu-Ray, leč zcela bez bonusů. Věčná škoda, nicméně i tak je skvělé, že je takto působivý, impozantní a výborně natočený snímek v české distribuci k sehnání – kinům se totiž vyhnul, až na jednu výjimku, kdy byl promítán na Febiofestu.

Technické specifikace (Blu-ray):

Zvukové formáty: DTS HD-Master Audio 5.1 anglicky nebo česky

Titulky: české