Pokračování deset let starého prosluněného muzikálu Mamma Mia! navazuje na jeho příběh po deseti letech. Donna (Meryl Streep) mezitím zemřela a její dcera Sophie (Amanda Seyfried) zrekonstruovala na rodném řeckém ostrově na matčinu památku hotel a zrovna plánuje jeho slavnostní otevření, na nějž zve všechny postavy z prvního filmu a mnohé další. Tahle příběhová linie je pak vyprávěna na přeskáčku s jinou linií odehrávající se třicet let v minulosti, v níž mladá Donna (Lily James) poprvé přijíždí do Řecka a postupně potkává ony tři osudové muže (budoucí Colin Firth, Pierce Brosnan a Stellan Skarsgård), s nimiž se tehdy vyspala, a z nichž jeden se stal otcem její dcery Sophie.
On byl vlastně už první díl Mamma Mia! strašlivě stupidní a povrchní, ale měl v sobě takový bezelstný rozradostněný náboj a energii, že bylo snadné přijmout ho jako nezávaznou a nenáročnou letní oddechovku, omluvit tím jeho naivní děj, primitivně cukrkandlové dialogy a líné taneční choreografie a kochat se místo toho mořem a řeckými exteriéry a poslouchat písničky od skupiny ABBA. Přesně tenhle náboj a energie nicméně pokračování Mamma Mia! Here We Go Again chybí. Částečný podíl na tom má i to, že velkou část toho náboje a energie zprostředkovala pozitivně rozjuchaná, divoká, spontánní a rozevlátá Meryl Streep v hlavní roli, která ovšem v tomto filmu nevystupuje (až na závěr, kde se objeví na chvíli jako zpívající duch). Colin Firth, Pierce Brosnan a Stellan Skarsgård tu sice vystupují, leč povážlivě málo.
No a bez toho náboje a energie už není čím ty nedostatky omlouvat, takže zůstává jen kýčovitá dovolenková variace na Muzikál ze střední pro milovníky (a spíš teda milovnice) Řecka (byť se film natáčel v Chorvatsku), písniček od ABBY a přímořských retro diskoték. Taneční choreografie už nepůsobí sympaticky neprofesionálně, ale odfláknutě a nenápaditě, přestože se ironicky zdají být nákladnější a účinkuje v nich více tanečníků. Když se Pierce Brosnan marně pokouší o zpěv, tak už to není roztomile úsměvné, ale k nepřežití. Kdykoli někdo začne jakoby improvizovaně zpívat a ostatní postavy se k němu najednou spontánně přidají, tak vás spíš napadne, odkud znají text, než abyste si začali notovat s nimi.
Pokud jde o herce, tak živelná Lily James je v hlavní roli mladé Donny velice sympatická, ale z jejích mužských protějšků nikdo za zmínku příliš nestojí a spíš jde o herce vybrané typově tak, aby se alespoň vzdáleně podobali mladému Firthovi, Brosnanovi a Skarsgårdovi a snažili se je trošičku imitovat, přičemž výsledek je silně diskutabilní. O poznání lépe se to samé daří dvěma mladým herečkám, které mají hrát dvacetileté verze Christine Baranski a Julie Walters. Co se staré gardy týče, tak zrovna ti nejlepší jsou ve filmu strašlivě poskrovnu.
Po vzoru indického hotelu Marigold Ol Parker vykresluje Řecko jako zemi, kde čas plyne jinak a kde nikdy není pozdě na nové či dávno ztracené a znovu nalezené lásky bez ohledu na věk. A také jako zemi jakéhosi prosluněného romantického bezčasí, což vyplývá z toho, že Řecko v současnosti a před třiceti lety vypadá ve filmu zcela totožně (alespoň lze doufat, že šlo o záměr, a ne o diletantský přístup k dobové stylizaci). Zároveň je jeho film také hodně o tom, že ženy by se měly držet svých snů a muži by je v tom měli podporovat, leč je to prezentováno trochu slizce, jakože ženy jsou nevinné duše, zatímco muži lžou a podvádějí a jde jim jen o to jedno (což je obzvlášť úsměvné ve filmu, v němž dvě jeho vedlejší ženské hrdinky vyloženě nedělají nic jiného, než že hází očkem po náhodných mužích).[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]


