TV recenze: Bosch - 2. série

Vydáno: 31.10.2016 19:43 - Václav Limberk | foto: facebook tvůrce

Americká kriminální série z originální produkce Amazonu Bosch má za sebou dvě série. V druhé sérii musí losangeleský detektiv Harry Bosch (Titus Welliver) vyšetřit vraždu pornoproducenta, což ho zavede na stopu mafie z Las Vegas.
Pilot kriminální série Bosch spatřil světlo světa už 6. února 2014, kdy ho uveřejnila na internetu streamingová služba Amazon. Představil se v ní losangeleský detektiv z oddělení vražd Hieronymus "Harry" Bosch (Titus Welliver). Amazon poté objednal celou sérii (vždy po deseti epizodách), kterou uveřejnil online 13. února 2015. Druhá série měla premiéru 11. března tohoto roku. Kdo má to štěstí a tuto sérii zná a sleduje, tak ví, že se jedná o neobyčejně propracovanou a kvalitní záležitost. Pro ty, kteří tu čest ještě neměli, mohou tak stále ještě učinit.

Titus Welliver ve filmu  / BoschBosch je natočený podle různých knih amerického spisovatele a autora detektivek Michaela Connellyho. Ve filmu si Connellyho poprvé všimli v roce 2002, kdy podle jeho románu Blood Work natočil Clint Eastwood film Krvavá stopa. V televizi se jeho jméno poprvé objevilo v akčním seriálu Sekce 9 z roku 2000, kde byl Connelly jedním z tvůrců série a výkonným producentem. V roce 2011 pak podle jeho románu The Lincoln Lawyer natočil Brad Furman stejnojmenný film.

V první sérii řešil detektiv Bosch případ vraždy malého chlapce, kterého našli pohřbeného v kopcích Hollywood Hills a zároveň musel čelit soudu, který ho obžaloval z (nechtěného) zabití podezřelého. Pátrání ho pak přivedlo na stopu sériového vraha Rainarda Waitse (Jason Gedrick). Poznali jsme zde také jeho parťáka J. Edgara (Jamie Hector) nebo jejich nadřízenou, poručici Grace Billets (Amy Aquino), jejich šéfa Irvinga (Lance Reddick) a také Boschovu kolegyni Julii Brasher (Annie Wersching), s kterou se Bosch romanticky zaplete. Stručně řečeno, už první série vynikala propracovanou zápletkou, skvěle napsanými postavami, jimž dominuje jedinečná postava Boschova a slušným napětím i hezkým neonoirovým laděním.

Titus Welliver, Sarah Clarke ve filmu  / BoschDruhá série, kterou podle Connellyho rozvinul Eric Overmyer, začíná stejně jako první vraždou. Tentokrát je obětí jistý Tony Allen, byznysmen a pornoproducent z Las Vegas původem z Arménie, jehož tělo je nalezeno v kufru auta na Mulholland Drive. Nitky potom Harryho a jeho kolegu zavedou na více stop, z nichž jedny směřují k vdově a bývalé pornoherečce Veronice Allen (Jeri Ryan) a zkorumpovanému bývalému policistovi Carlu Nashovi (Brent Sexton) a další zase do Las Vegas mezi ruskou mafii. Více prostoru je zde také věnováno Harryho bývalé ženě Eleanor (Sarah Clarke) a Harryho dceři Maddie (Madison Lintz), s níž má velmi blízký vzájemný vztah.

Na obou sériích je obdivuhodné, jak mistrně jsou různé dějové linky vzájemně propleteny, stejně jako množství postav, které se i při svém množství nepletou a jsou každá nějakým svým rysem jedinečné. Nejvíce je takto vyprofilována hlavní postava detektiva Bosche, který je tak trochu novodobým Philipem Marlowem, detektivem z klasických filmových detektivek, jako byly Hluboký spánek nebo Dlouhé loučení. Boschova postava má svou komplikovanou minulost, nejednoznačnost a přitom specifický vyhraněný charakter se silně vyvinutým smyslem pro spravedlnost a právo. Herec Titus Welliver je pak v této roli naprosto unikátní a jedinečný.

Druhá série je možná ještě o něco lepší než ta první, i když vysoká kvalita je u obou. Jedná se o nebyčejně zdařilou záležitost, na které si pošmáknou všichni příznivci rafinovaných příběhů s kriminální a detektivní zápletkou situovaných do divácky velmi atraktivních lokací okolí Los Angeles a Las Vegas. Boschovi jako celku se nedá nic vážného vytknout a dobrou zprávou je i to, že se s detektivem Boschem setkáme znovu, a to minimálně ještě ve dvou dalších sériích.

Originální trailer druhé série seriálu Bosch