
Následující řádky nebudou srovnáním obou děl, jelikož ta se objevovala v (nejenom) několika tuzemských kritikách při uvedení druhého jmenovaného snímku do kina a na "modré" nosiče. Všechny reflexe přitom docházely k banálnímu poznatku, že fikční dramatizace skutečné události je i díky použité technologii působivější v aktu věnovaném samotnému přechodu po laně, než je tomu u non-fikčního protějšku. Samotné vykonání "zločinu století" v textech bylo pojímáno jako ústřední atrakce, kterou umocňuje práce s hloubkou ostrosti a stereoskopií. Zapomínalo se na to, že samotný přechod, rozprostřený do skoro celého jednoho aktu, nebyl atrakcí narušující či dokonce zastavující samotné vyprávění. Byl naopak součástí narativu a působivosti nabýval mimo jiné díky tomu, že během něj byly zužitkovány dříve představené motivy navázané na ústřední postavu (poraněná noha, povětrnostní vlivy, poslední kroky ad.) a ustoupily sebeuvědomělé promluvy do kamery vytrhávající z ponoření se do fikce. The Walk se přizpůsobením triků a technologií (IMAX, 3D) potřebám vyprávění vyhýbá nedostatkům motion capture animovaných děl Roberta Zemeckise (Polární expres, Beowulf, Vánoční koleda), z nichž vystupovaly jednotlivé atrakce (muzikálové číslo, souboje, průlety místem).
Napětí nevychází z toho, jestli hrdina dosáhne svého cíle v podobě nezákonného akrobatického kousku, protože jeho základem je přinejmenším díky onomu dokumentu známá událost. Chvíle vzruchu zajišťuje uplatňování žánrových vývojových vzorců heist filmu (sestavování týmů, realizace plánu s řadou nepředpokládaných komplikací), které jsou ozvláštněny tím, že nikdo nic nekrade, "pouze" se někam vkrádá.
Ústřední otázkou sjednocující celé vyprávění není "jestli", nýbrž "jak". Samotný proces kladení si otázek je navíc zpřítomňován protagonistou vyprávějícím/prezentujícím svou verzi ze Sochy Svobody, přičemž jeho subjektivní hledisko odpovídá použitým stylistickým postupům, včetně francouzské černobílé pasáže, zdůrazňování některých rekvizit jejich umístěním v záběru a zvolené hudbě. V epilogu se sice "jak" promění na "proč", ale to už je velmi krátká chvíle na to, aby se z The Walk stala banálními významy zatěžkaná podívaná, jako se to přihodilo jiným ambiciózním hraným zemeckisovkám (Kontakt, Let). Naopak má svým vyprávěním, odvíjejícím se ve dvou časových rovinách, přesto s jasným směřováním, nejblíže k trilogii Návrat do budoucnosti a Forrestu Gumpovi. (MS: 9/10)

Ústřední otázkou sjednocující celé vyprávění není "jestli", nýbrž "jak". Samotný proces kladení si otázek je navíc zpřítomňován protagonistou vyprávějícím/prezentujícím svou verzi ze Sochy Svobody, přičemž jeho subjektivní hledisko odpovídá použitým stylistickým postupům, včetně francouzské černobílé pasáže, zdůrazňování některých rekvizit jejich umístěním v záběru a zvolené hudbě. V epilogu se sice "jak" promění na "proč", ale to už je velmi krátká chvíle na to, aby se z The Walk stala banálními významy zatěžkaná podívaná, jako se to přihodilo jiným ambiciózním hraným zemeckisovkám (Kontakt, Let). Naopak má svým vyprávěním, odvíjejícím se ve dvou časových rovinách, přesto s jasným směřováním, nejblíže k trilogii Návrat do budoucnosti a Forrestu Gumpovi. (MS: 9/10)

OBRAZ A ZVUK:


BONUSY:

Nejdelší featurette, Úžasný muž na laně (cca 11 min.), nám sdělí, že The Walk je "poctou umělci a výkonu", zatímco se poněkud roztříštěně věnuje povídání o věžích a o konvertování do 3D. Druhý nejdelší, První kroky - Trénink chůze po laně (9 min.), dá nahlédnout do spolupráce Josepha Gordona-Levitta a Philippa Petita, aby nás poučil, že "nejdůležitější je v životě rovnováha". Podpůrné pilíře (8,5 min.), nejkratší a poslední dokument, propojuje truismus "nelze všeho dosáhnout sám" s představením herců ve stylu heist snímků ze 70. let (a přisazuje si, že je třeba si jít za svým snem, aby v zásobárně prostopravd nějaká nechyběla). Zbytek výbavy tvoří sedm vystřižených scén (6 min.), které oprávněně skončily v koši počítače. A to vše bez české titulkové podpory. (MS)
ZÁVĚR:
