TV recenze: Legends of Tomorrow - akční jízda časem

Vydáno: 24.01.2016 10:40 - Ivan Hladík | foto: facebook tvůrce

Pomalejší nástup, který možná trochu polekal fanoušky, se nakonec přelil do lepší akce. Legendy zítřka odstartovaly a příští díly budou mít příležitost naplno nadchnout diváky i investory.
Těm, kdo si nechali ujít seriály Arrow a The Flash, nemá smysl nic vysvětlovat, tolik místa tu nemáme. Podobně začal i samotný seriál Legends of Tomorrow. Bez dlouhých pasáží, které by znovu představovaly hlavní hrdiny, se autoři pustili do nového příběhu. V nevýhodě tak jsou ti, které míjelo několik řad zmíněných seriálů. Nevědí totiž, kdo jsou Dr. Martin Stein, Ray Palmer, Sara Lance, Kendra Saunders, Firestorm, Mick Rory, Leonard Snart a další, kteří stojí na počátku nového seriálu natočeného podle komiksu společnosti DC. Děj není ničím, co bychom už neviděli – máme tu zloducha s trefným jménem Vandal Savage (Casper Crump), který v budoucnosti pěkně zatopí celému lidstvu a svět spěje k záhubě.

Caity Lotz ve filmu  / Legends of TomorrowProti němu ovšem stojí Rip Hunter (Arthur Darvill), týpek dostatečně naštvaný s více než dostatečnou motivací Vandala zadupat do země a přesvědčit se, že každá jeho molekula je napadrť (neboť i jediný zdravý atom stačí, aby se Vandal vracel stále do kola po tisíciletí). A tenhle Rip má plán. Přikodrcá z roku 2166 do naší současnosti, aby oslovil skutečné hrdiny. Osloví pochybnou partu nesourodých týpků, kteří se ale už v minulosti potkali a každý z nich je vybaven nějakou schopností, bojovou taktikou nebo vkusným nástrojem. „V mém čase jste legendy,“ tvrdí a útočí na jejich svědomí, případně jeho zbytky.

Zejména takoví Mick Rory (Dominic Purcell) a Leonard Snart (Wentworth Miller) něco jako „svědomí“ vůbec neřeší – jejich jediným hnacím motorem je vize získat maximální prachy za minimálních emocí (a slitování). Další z party jsou pak dva opeřenci, Carter Hall (Falk Hentschel) a Kendra Saunders (Ciara Renée), které Vandal pronásleduje časem od dob starého Egypta, aby každou jejich reinkarnaci rychle zlikvidoval. Ty doplňují další staří známí z Arrow a The Flash, Sara Lance (Caity Lotz), Ray Palmer (Brandon Routh),  Dr. Martin Stein (Victor Garber) a nováček na postu Firestorma (Franz Drameh).

Falk Hentschel, Ciara Renée, Caity Lotz, Victor Garber, Arthur Darvill, Wentworth Miller, Dominic Purcell ve filmu  / Legends of TomorrowV podstatě se vyvoleným do žádné akce ani nechce, ale ješitnost je ješitnost – kdo může říct, že se stane legendou. Pozor spoiler! – Všechno je nakonec ale trochu jinak. Vzhledem k vývoji událostí je Rip nucen prozradit pravdu: jeho důvody zničit Vandala jsou více osobní než hrdinské a vyvolení nejsou až takové legendy, naopak jsou naprosto postradatelní a proto neohrozí časovou osu. Tak co? Zabalí to po tomhle zjištění? Samozřejmě, že ne. Nakonec – je jen na nich, jestli se těmi legendami stanou, nebo ne.

A tak hurá do boje za záchranu světa a za likvidaci Vandala! Když jsem se na začátku zmínil, že úvod série je poněkud váhavý, je to nejspíš tím, že jsme si asi moc zvykli na to, že tyto postavy hrávají druhé housle vedle titulních hrdinů jiných seriálů. Logicky nejsme zvyklí vidět je tak dlouho a ve středu dění. Jako by i scenáristé měli trošku problém je v první třetině uchopit pevnýma rukama, hledali stabilitu. Problém u komiksových figur totiž je, že mají příliš jednoznačné povahy (většinou) a to, co funguje na papíře, nemusí vždy fungovat na obrazovce. Nakonec to ale vybalancovali a zbytek pilotního dílu byl přesně podle mého gusta.

Falk Hentschel, Ciara Renée ve filmu  / Legends of TomorrowJen však ještě jednu výtku – vzhledem k tomu, že se v seriálu bude hodně cestovat časem. Za prvé – osobně (coby ročník 1975) mě velmi potěšilo, že právě do tohohle roku zavítali hned napoprvé. Taková ta sobecká představa, že by mě Sara mohla chovat v náručí… Ale vážně, samozřejmě, že jako kojenec jsem nevnímal módní trendy, nicméně dívky v baru, kam zavítá Sara s Rorym a Snartem, měly na sobě spíš něco z éry květinových dětí a ta už byla v pětasedmdesátém pryč.

Je to jen detail, který zejména mladším ročníkům unikne, ale doufám, že v dalších obdobích budou autoři pečlivější. Seriál musel stát nemalé peníze a bylo by hloupé nechat se nachytat na takových banalitách. Nejdražší byly samozřejmě efekty. Americké produkce pochopily, že jen tak něčím nás neohromí, ale že není ani třeba „přeefektovávat“. Tady se nám to pěkně vyvážilo, triky mají smysl, jsou dobře udělané a slouží příběhu. Za všechny herce pak budu jmenovat Victora Garbera, který zejména v našich končinách není profláknutý žádnou rolí více než tou v Titanicu. Přitom si zahrál spoustu kvalitních postav před i po něm.

„Tohle natáčení mě baví,“ řekl herec v jednom z rozhovorů. „Stein je jako dítě - nadšený a rozhodnutý ještě pořád objevovat svět. Aby si mohl říct, že stálo za to žít.“ Herec si prý natáčení užíval i proto, že se setkal s mnohem mladšími kolegy, které do té doby neznal. A ti ho naprosto v pohodě přijali mezi sebe a vytvořili skvělý tým. Snad to bude vidět i na obrazovkách. Já dávám Legends of Tomorrow natěšených 80% a doufám, že nebudu v budoucnu litovat. Nebo v minulosti?

Oficiální trailer seriálu Legends of Tomorrow