Recenze: nepovedený Sinister 2

Vydáno: 27.12.2015 18:59 - Václav Limberk | foto: facebook tvůrce

Jedním z nejzajímavějších hororů posledních let byl Sinister o strašidelném duchovi Bughuulovi. Po třech let vzniknul sequel Sinister 2, ve kterém se Bughuul neúspěšně vrací.

Sinister 2Recenzoval/a Václav Limberk dne 27.12.2015 18:59. Jedním z nejzajímavějších hororů posledních let byl Sinister o strašidelném duchovi Bughuulovi. Po třech let vzniknul sequel Sinister 2, ve kterém se Bughuul neúspěšně vrací. Hodnocení: 1
Sinister 2
Sinister 2
Horror / Tajemný / Thriller
USA, 2015 , 97 min.

Režie: Ciarán Foy
Scénář: Scott Derrickson, C. Robert Cargill, Scott Derrickson, C. Robert Cargill
Kamera: Amy Vincent
Herci: James Ransone, Shannyn Sossamon, Robert Daniel Sloan, Dartanian Sloan, Lea Coco, Tate Ellington, John Beasley, Lucas Jade Zumann, Jaden Klein, Laila Haley, Caden M. Fritz, Olivia Rainey, Nicholas King, Michael B. Woods, Tory O. Davis

Česká premiéra: 10.09.2015

Hodnocení: 2/10
Sinister 2 hodnocení na Kinobox.cz: 57.29 %
Nadpřirozený horor Sinister o strašidelném domě, ve kterém přebývá starodávný démon Bughuul, který pro své rejdy využívá dětí, dokázal originálně pracovat s atmosférou díky autenticky působícímu použití Super8 kamery se zachycením takzvaných snuff (jakože "skutečných") záběrů "skutečných" vražd. Režisér Scott Derrickson dokázal ze Sinisteru udělat překvapivě kvalitní podívanou, která měla i na skromný třímilionový rozpočet vcelku solidní, i když nijak závratný komerční ohlas (tržby zhruba kolem necelých osmdesáti milionů). A tak bylo jasné, že musí vzniknout sequel. To, co ale u prvního Sinisteru úspěšně fungovalo, v Sinister 2 už nefunguje.

Fotografie z filmu Sinister 2 / Sinister 2Rodina spisovatele Ellisona Oswalta z prvního dílu podlehla Bughuulově řádění, takže se na scéně objevuje nová rodina. I když ne tak docela. Rozvedená matka Courtney (Shannyn Sossamon) se svými dvěma syny Dylanem (Robert Daniel Sloan) a Zachem (Dartanian Sloan) obývá odlehlý farmářský dům v kukuřičných polích. Sem se uchýlila před svým agresivním exmanželem Clintem (Lea Coco), který chce převzít oba hochy do vlastní péče. Dylana zároveň začínají trápit noční můry, v nichž mu mrtvý duch chlapce Mila ukazuje amatérsky natočené záběry vražd. Všemu přihlíží zlověstně vyhlížející démon Bughuul. Naštěstí tu je ještě bývalý zástupce šerifa "Tak-tak" (James Ransone), který Courtney začne pomáhat.

Sinister 2 se může směle zařadit po bok letošních nepovedených hororových sequelů, mezi které můžeme počítat Insidious 3: Počátek a Žena v černém 2: Anděl smrti. To, co skvěle fungovalo v prvních dílech, a v případě Insidious i v díle druhém, se v sequelech změnilo v bezduchou a filmařsky sterilní kopírku. Je jasné, že se specializovaná hororová produkční firma Bloomhouse Productions Jasona Bluma snaží vydojit z úspěšných hororů, co se dá. To má pak za následek klesající, či spíše rapidně upadlou kvalitu jejich sequelů, či prequelů. Sinister 2 je toho zářným příkladem.

Fotografie z filmu Sinister 2 / Sinister 2Zatímco jednička měla ve Scottu Derricksonovi obratného režiséra a v Ethanu Hawkeovi dostatečně známého a dobrého titulního představitele, dvojce oboje kvality chybí. Režie se ujal neznámý Ciarán Foy a nejznámější herec tu je James Ransone, který měl v prvním díle jen menší epizodní roli. A Shannyn Sossamon tu, ač se snaží a není vyloženě špatná, Ethana Hawkea nezastoupí. Oba herci v dětských rolích jen hrají to, co jim předepisuje nenápaditý scénář, jehož autory byli stejně jako u jedničky Derrickson a C. Robert Cargill, který jen opisuje ze šablony jedničky.

A tak se tu vlastně nedočkáme ničeho překvapivého, ani zajímavého. Namísto napětí tak přichází jen nuda a pár standardních lekaček. Sám Démon ztratil svoji auru děsivosti, stejně jako celý film. A to i přesto, že si tvůrci (opět) nechali otevřená vrátka pro další (nejspíš opět zbytečné) pokračování. Jelikož Sinister 2 opět nějaké ty dolary přeci jen vydělal (i když méně než první díl), je dost pravděpodobné, že se do trojky Blumova skupina pustí.

Originální trailer filmu Sinister 2