Recenze: We Are Your Friends - nezáživné drama o životě DJe

Vydáno: 28.11.2015 13:30 - | foto: facebook tvůrce

Hudební drama o kariéře DJe, který se snaží prorazit, je debutem režiséra Maxe Josepha, který se mu povedlo hvězdně obsadit, což však ještě není zaručený úspěch. Jak jeho prvotina funguje?

We Are Your FriendsRecenzoval/a dne 28.11.2015 13:30. Hudební drama o kariéře DJe, který se snaží prorazit, je debutem režiséra Maxe Josepha, který se mu povedlo hvězdně obsadit, což však ještě není zaručený úspěch. Jak jeho prvotina funguje? Hodnocení: 2.5
We Are Your Friends
We Are Your Friends
Drama / Romantický / Hudební
USA, 2015 , 96 min.

Režie: Max Joseph
Scénář: Max Joseph, Meaghan Oppenheimer, Richard Silverman
Kamera: Brett Pawlak
Herci: Zac Efron, Wes Bentley, Emily Ratajkowski, Jonny Weston, Shiloh Fernandez, Alex Shaffer, Jon Bernthal, Alicia Coppola, Wiley M. Pickett, Jon Abrahams, Molly Hagan, Brittany Furlan, Vanessa Lengies, Rebecca Forsythe, Joey Rudman

Česká premiéra: 03.09.2015

Hodnocení: 5/10

Distributor: Freeman Ent.

We Are Your Friends hodnocení na Kinobox.cz: 63.95 %
Poměrně nenápadný snímek We Are Your Friends o cestě za slávou a snaze o průlom v kariéře už jen svým příběhem nijak nevybočuje od všeho, co už jsme mnohokrát viděli. Jediná šance u takového tématu je pak tedy zaujmout zpracováním a hereckými výkony. Jak si v tomhle směru vedl debut režiséra Maxe Josepha po ostatních stránkách a má ještě takovýto snímek čím zaujmout?

Zac Efron ve filmu We Are Your Friends / We Are Your FriendsCole (Zac Efron) a jeho přátelé bydlí kousek od Los Angeles za Hollywoodským kopcem v malém městečku, kde skončí každý, kdo sní o budoucí hvězdné kariéře, ale nemá peníze na LA. Cole chce prorazit jako DJ, a když jednoho dne potká na party Jamese (Wes Bentley) ze stejného oboru s jeho o velmi mladší přítelkyní Sophií (Emily Ratajkowski), má pocit, že se mu konečně otevírají dveře ke slávě. Vše se ale náhle zkomplikuje, když se spolu Cole a Sophia vyspí...

Příběhově film poměrně strádá, scénář není bůhvíjak skvělý, ale poměrně funguje. Bohužel však na drama má snímek nulové napětí a skoro žádnou zápletku, nakonec ani Coleův život není nějak těžký, takže tady se dá z máločeho těžit. Nesympatičnost postav pak scénáři podráží nohy ještě více. Většině budete mít chuť dát facku v polovině scén, což mě například mrzelo u mého oblíbeného Jonnyho Westona, ale vlastně ani nebyl sám. Emily Ratajkowski je potěšení pro oko, ale to je tak všechno, co může nabídnout a potěšení pro dámy v podobě Zaca Efrona je asi jedinou postavou, která vás za film nestihne "naštvat". Ani výkony nejsou zrovna špičkové, ale vyloženě vytýkat se jim nic nedá.

Emily Ratajkowski ve filmu We Are Your Friends / We Are Your FriendsUmělecká stránka filmu je kupodivu na mnohem vyšší úrovni a jako celek působí poměrně hravě a inovativně, ať už jde například o scénu s drogami, kdy můžeme vidět jak Cole vnímá svět kolem sebe, nebo o jeho závěrečný koncert. Ten sám o sobě se vyvedl velmi dobře spolu s hudbou, do které byly zakomponovány zvuky z každodeního života. Ve spojení s dobrou kamerou tedy We Are Your Friends velmi lahodí očím i uším diváka. Jedná se však jen o nápomocnou berličku pro příběh, který tohle postavit na nohy nesvede.

Samotný románek Colea se Sophií způsobuje také degradaci filmu k průměrnému romantickému "dojáku" a chemie mezi hereckou dvojicí naprosto chybí. Jejich vztah působí zvláštně a místy až nevěrohodně a tvůrci jaksi pozapomněli zdůraznit to, že právě láska ohrozila Coleovu kariéru tím způsobem, že Sophie náhle mizí na značnou část filmu. Přitom právě rozhodování mezi city a penězy by tu mohlo být ku prospěchu.

Prvotina Maxe Josepha jednoduše není ničím dříve neviděným, ale příběh je naservírovaný opravdu zajímavým způsobem, takže se můžete připravit na oddechovou jízdu, která se vás ale asi žádným způsobem nedotkne.

Český trailer filmu We Are Your Friends / We Are Your Friends