TV recenze: Heroes Reborn - Hrdinové se vrátili, yatta!

Vydáno: 15.11.2015 17:06 - Ivan Hladík | foto: facebook tvůrce

Znalcům netřeba nic říkat – nejen dobří holubi se vracejí. K radosti fanoušků i seriály. Právě teď jsou Heroes Reborn ve své druhé polovině. Podařilo se navázat na úspěchy předchozích řad, když poslední řada původního seriálu byla doslova tragická?
Genesis. Zdánlivě nahodilá skupina jedinců po celém světě u sebe začne objevovat něco, co lze popsat jedině jako "zvláštní" schopnosti. I když většinu z nich zpočátku děsí, učí se s nimi zacházet, hledají jejich hranice a brzy je jasné, že vše má nějaký vyšší smysl... Tak zní oficiální synopse k původnímu seriálu Hrdinové, který se vysílal v letech 2006 až 2010. Pro tehdejší fanoušky se stal záhy fenoménem a každý z diváků měl minimálně jednu (spíš více) oblíbených postav. Prim získal japonský nadšenec do komiksů Hiro Nakamura (Masi Oka), který vyzbrojen naivitou, důvěrou v dobro a schopností ovládat čas a prostor vyrazil do boje za záchranu jedné roztleskávačky a – světa. Zájem mužů zase získala právě ona roztleskávačka, majitelka schopnosti téměř nekonečného hojení a nezranitelnosti Claire Bennet (Hayden Panettiere).

Danika Yarosh ve filmu  / Heroes RebornV patách měla další seriálovou krásku, chladnou a nebezpečnou Niki Sanders (Ali Larter), která díky svým dalším „sestrám“ ovládala mnoho různorodých schopností. U žen zase na celé čáře vítězil Peter Petrelli (Milo Ventimiglia) jako odvážný a přesvědčený hrdina se schopností absorbovat hned několik dalších schopností ostatních hrdinů. Jemu zdatně sekundoval Sylar (Zachary Quinto), podle všech pravidel správně „padouchovský“, ale přesto populární. A to je jen velmi stručný výběr z postav, které nás provázely více než osmdesáti epizodami prvních sérií, jejichž pilotní díl sledovalo v USA více než neuvěřitelných čtrnáct milionů diváků.

Nicméně v průběhu seriálu postupně tvůrcům pod vedením Tima Kringa docházel dech a to velmi znatelně. Poslední řada původní série byla už naprosto zbytečná, hloupá a ubrala body i svým předchůdkyním. Uměle natahovaný děj a ztěžka konstruované zápletky jako by byly z úplně jiného seriálu. Raději zapomenout. Protože start série byl úžasný. Přinesl v době, kdy znovu ožíval zájem o komiksové hrdiny, něco, co jsme do té doby neviděli.

Kiki Sukezane ve filmu  / Heroes RebornJak bylo zmíněno v synopsi – úplně obyčejní lidé napříč společenským postavením, rasami, světadíly, životními zádrhely či úspěchy najednou zjišťovali, že od normálních lidí je cosi odlišuje. Nacházeli u sebe různorodé schopnosti, které jim někdy přinášely výhody, jindy komplikovali už tak nejednoduchou existenci. Postavy působily paradoxně velmi uvěřitelně (až na schopnosti), protože sami tak nějak nechápaly, co s tím vším mají dělat. Stát se hrdinou po vzoru Supermana? A proč vlastně. Nebo z toho něco vytřískat? Tematicky nejbližší, pokud bych měl srovnávat, jsou snímky X-Men

Čas nezastavíš a po pěti letech se Hrdinové vrátili jako Heroes Reborn. Tim Kring se vyspal z opice a naštěstí odvrátil obavy fanoušků – noví hrdinové jsou celkem povedení. Samozřejmě už chybí moment překvapení – už prostě tohle prostředí známe. Na druhou stranu návaznost na předchozí sérii je logická, nenásilná, ale přitom ani pro neznalce není matoucí. Z původního seriálu se vrací řada oblíbených postav v čele s Noahem Bennetem (Jack Coleman), sentiment fanoušků je tedy ukojen. K nim však přibyla řada postav nových a s nimi inovované zápletky a děj, který vede (k čemu jinému) k záchraně světa.

Zachary Levi ve filmu  / Heroes RebornU devátého dílu je třeba přiznat, že Heroes nabrali správný druhý dech, ačkoliv dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Jejich pokračování je důstojné, zábavné, zajímavé a dle možností dotažené. Opět je fajn sledovat osudy lidí, žijících v různých koutech Země, jak poznávají sami sebe a své neskutečné možnosti, jak míří ke společnému cíli. A vám, kdo jste seriál zatím neviděli, doporučuji ochutnat. Nejspíš pěkně od začátku, od roku 2006.

Oficiální trailer seriálu Heroes Reborn