Recenze: Tuctový thriller Nesmrtelný

Vydáno: 08.08.2015 12:00 - Václav Limberk | foto: facebook tvůrce

Ve sci-fi thrilleru Nesmrtelný si milionář Ben Kingsley koupí nové tělo Ryana Reynoldse. Jenže nic není zadarmo a brzy začnou Reynoldse pronásledovat nejen podivné vzpomínky.

NesmrtelnýRecenzoval/a Václav Limberk dne 08.08.2015 12:00. Ve sci-fi thrilleru Nesmrtelný si milionář Ben Kingsley koupí nové tělo Ryana Reynoldse. Jenže nic není zadarmo a brzy začnou Reynoldse pronásledovat nejen podivné vzpomínky. Hodnocení: 2
Indický režisér Tarsem Singh zatím natočil, včetně novinky Nesmrtelný, jen pět filmů. Každý z nich byl svým způsobem nějak osobitý. Některé byly zdařilejší více (Cela), některé méně (Pád). Každy z nich měl ale své opodstatnění. To se bohužel nedá říci o jeho posledním filmu, volném remaku staršího a černobílého Znovuzrození. Aneb když dva dělají totéž, není to totéž. Nesmrtelný je totiž film zcela zbytečný a tentokrát můžeme konstatovat, že v Americe propadl jak kriticky, tak komerčně zcela po právu.

Ben Kingsley ve filmu Nesmrtelný / Self/lessStavební podnikatel a miliardář Damian (Ben Kingsley) má rakovinu a podle doktorů do půl roku zemře. Jeho přítel Martin (Victor Garber) mu podstrčí kartičku s telefonním číslem a vzkazem "Můžou ti pomoct". Damian se rozhodne na číslo zavolat a dostane se do tajného centra, kde provadí tajné operace. Profesor Albright (Matthew Goode) Damianovi nabízí náhradní život v těle mrtvého muže (Ryan Reynolds). Jenže onen muž má svou vlastní minulost, a když se Damian v jeho těle setká s jeho ženou Madeline (Natalie Martinez) a její malou dcerkou (Jaynee-Lynne Kinchen), rozhodne se vzepřít své předepsané roli.

Nesmrtelný selhává ve všech směrech. Jeho příběh není originální ani trochu a není to tím, že jde o remake, ostatně dosti volný. Jde už o mnohokrát viděný a obehraný námět, který už není ani zajímavý, ani napínavý. Což je u filmu, který má být především thrillerem, dosti velký problém. Nepomohl tu tentokrát ani osobitý Singhův vizuální styl, který tak dobře fungoval v jeho předešlých filmech. Popravdě po něm není ani stopy. Vyčpělý příběh nedokázal ozvláštnit svými pověstnými výtvarně stylizovanými kompozicemi, a celá jeho osobitost se tu smrskla do jedné či dvou klipovitě sestříhaných sekvencí, které jsou sice efektní, ale zcela samoúčelné a bezvýznamné.

Matthew Goode, Ryan Reynolds ve filmu Nesmrtelný / Self/lessZdaleka nejlepší je ještě tak úvodní dvacetiminutovka, a to jen díky charismatickému Benu Kingsleymu. Jakmile se ale ve vedení octne jeho "mladší já" Ryan Reynolds, mění se Nesmrtelný v tuctovou žánrovku, která jen klopotně naplňuje všechna možná klišé podobných příběhů o tom, jak někdo zlý pronásleduje někoho hodného. A toporný příběh spěje k ještě topornějšímu, a zcela násilně implantovanému a povinně trapnému happyendu, který je tak tupý, že jen podtrhuje nesmyslnost a zbytečnost tohoto filmu.

Je to poněkud tvrdé a nespravedlivé, hlavně vůči Ryanu Reynoldsovi, který je docela sympatický, ale v poslední době měl vyloženě smůlu na účinkování v komerčních i kritikou spraných propadácích. Jinak tu ale není nic, co by se dalo ospravedlnit. Nesmrtelný není film vyloženě špatný, ale je až zoufale neoriginální a tuctový. Singh by si měl příště pečlivě vybrat scénář, aby nemrhal svým talentem na filmech, jemž se dají označit jako zbytečné. Tak snad příště.

Český trailer filmu Nesmrtelný