Vydáno: 01.02.2011 16:30 - Petr Doupal | foto: Facebook tvůrce
Obrážením placených výzkumů se dá slušně vydělat. Co ale budete dělat, když vás do místnosti zavře tajná organizace, která dělá psychologické pokusy na lidech? Možná se ani nedočkáte dalšího dne. A divák se nedočká ani napětí, ani zábavy.
Tajné testování a pokusy o ovládání lidské mysli. Čtyři ziskuchtivý dobrovolníci a pokusy na lidech. Testování lidské výdrže a psychiky. Drsné praktiky, v nichž půjde o holý život. Mizivá šance na únik... I takovými výkřiky vás konejší text distributora z obalu. Jenže... Film KR 13 vyšel v rámci 99 korunové edice Filmparáda, ale svou hodnotou jde mnohem níž.
Filmů, psychologických thrillerů, které se převážně odehrávají v jedné místnosti, není málo. Takové Saw: Hra o přežití nebo Exam je KR 13 hodně podobné. I průměrné hodnocení na filmových webech není špatné. Dvouminutový trailer (jako jediný přídavný obsah disku) dokáže pěkně navnadit, nakonec je ale devadesátiminutový film zklamáním.
Proč? KR 13 (v originále The Killing Room) není zábavný. Testování lidí tajnou nevládní organizací slibuje zajímavý příběh, Peter Stormare umí zlé šéfy hrát dobře, celkově ale film nemá na diváka ten správný dopad. Akce čtyř nešťastníků v uzavřené místnosti by měly být zajímavé, tady to je ale z velké části nuda. Kromě jednoho momentu po čtvrthodině a finálního výběru kandidáta lze film sledovat jedním okem. A to je škoda.
Filmaři si sice dávají za rámeček logo oficiálního výběru pro festival Sundance, to však kvalitu nezaručuje. Jako psychologickému dramatu snímku chybí to nejdůležitější: vysoké napětí a vtažení do děje. Tvůrci se pokoušejí o psychologické vykreslování postav, jejich osud je vám ale snad až na mladou doktorku (Chloe Sevigny) vlastně lhostejný. Film skončí a minutu přemýšlíte nad celou širší myšlenkou příběhu, podruhé se na něj ale chtít podívat nebudete. Což je úplný opak právě konkurenčního Exam.
Jedinou čistou pochvalu si tak zaslouží alespoň hudba, která dokáže vždy atmosféru velmi prohloubit. Jméno Briana Tylera by vám určitě nemělo být neznámé a jeho symfonické kompozice se povedly. Navíc byly nahrány pražskou filharmonií. Poslední poznámka patří zvuku: nedoporučuji na film koukat v původním znění bez titulků, protože hercům v testové místnosti jde hodně špatně rozumět. Český dabing je sice příšerný v synchronizaci, casting však nedopadl úplně špatně.
TECHNICKÁ SPECIFIKACE Zvuk: 5.1 Dolby Digital angličtina, 5.1 Dolby Digital čeština Titulky: česky Obraz: 16:9, 2,35:1
SDÍLET:
NÁZORY
Vložit názor
Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.
Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení. Příští návštěva stránek tak může být snazší a produktivnější. Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější.
Soubory cookie slouží k celé řadě účelů. Používáme je například k ukládání vašich nastavení bezpečného vyhledávání, k výběru relevantních reklam, ke sledování počtu návštěvníků na stránce, k usnadnění registrace nových služeb a k ochraně vašich dat.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více informacíSouhlasím