TV recenze: Constantine - charismatický lovec s poskvrněnou duší

Vydáno: 05.09.2014 17:00 - Roman Kotvald | foto: facebook tvůrce

John Constantine je zpět! Sice už nevypadá jako Keanu Reeves a jeho parťák není Shia LaBeouf, ale i tak by se démoni i ostatní posluhovači ďábla na Zemi měli mít sakra na pozoru. Budete se bát s nimi?
Literární komiksová řada Hellblazer nepatří k těm nejstarším, ovšem i když vychází „teprve“ od roku 1988, našla si mezi čtenáři komiksů již mnoho fanoušků. S hlavním hrdinou série, Johnem Constantinem, vydala společnost DC Comics 300 dílů, ten poslední v loňském roce, a v nich štíhlý blonďák v baloňáku dokázal nakopat pozadí velké části pekelné havěti.

Fotografie z filmu  / ConstantineTvůrci seriálu slibují návrat ke kořenům, tedy k cynickému a upřímnému mistrovi temných nauk, kterého málokdy uvidíte bez cigarety v ústech (Matt Ryan) - když démoni zacílí na dceru jeho nejlepšího přítele, udělá vše proto, aby ji od nich uchránil. Liv (Lucy Griffiths) má totiž stejné nadání jako její otec vidět „druhou stranu“ – světy za naším světem – a předvídat nadpřirozené události. Díky svým schopnostem postupně zjistí, že nabírá na síle nové zlo a samozřejmě právě ona sama je pro něj hrozbou. I přes takřka jasné odsouzení k věčnému životu v pekle a tudíž ztracení zájmu o vymítání všech démonů na Zemi, se Constantine s Liv vrhá do války se zlem. A třeba se po tomto nesobeckém skutku najde i trocha odpuštění pro něj.

Prozatím největší výhrou je bezpochyby Matt Ryan v hlavní roli - tenhle mladý Brit měl doposud málo šancí předvést svůj talent, za zmínku stojí agent FBI v Myšlenkách zločince: Chování podezřelých nebo malá role vedle Daniela Craiga v režijním debutu Matthewa Vaughna Po krk v extázi. Tady nenechává nic náhodě a již v prvním díle strhává veškerou pozornost na sebe (bez ohledu na to, jak je napsána jeho postava). Anglické charisma i přízvuk seriálovému Constantinovi náramně sedí, ovšem jeho herečtí kolegové již nejsou svým postavám tak skvěle šití na míru, pouze zůstávají zastíněni. Lucy Griffiths, coby hlavní ženská hrdinka, má sice hezký ksichtík, ale to pořád stačit nebude. Snad naštěstí by její postavu v příštích dílech měla vystřídat Zed (Angélica Celaya), bývalá milenka Johna.

Fotografie z filmu  / ConstantinePilot natočil režisér Neil Marshall (Pád do tmy, Soudný den), který si za těch několik let u hororu již vybudoval určitý styl, ne sice tolik okázalý a na první pohled jasný jako leckterý z kolegů, ale i tak rozpoznatelný po krátké době. Tento žánr nevítaných hostů z pekla k němu dokonale sedí, stejně jako nechybí dostatek akcí a potemnělých barevných filtrů, což funguje na jedničku. Samostatnou kapitolou v podobných seriálech jsou triky a tentokrát jejich většímu množství byly předzvěstí už i plakáty - s přihlédnutím k faktu, že s nimi často tvůrci v úvodu nešetří, nebál bych se jejich hojnosti i v příštích epizodách. Otázkou je, zda si stále udrží svou kvalitu.

Ruku v ruce s celým konceptem, snaživě zaměřeným na temnější pojetí, jde především scénář, jenž by potřeboval lehce ony oblé hrany seříznout do mnohem ostřejších rohů. Přesně mířená drsná hláška a nekompromisněji napsané dialogy by celek mohly posunout do ještě sympatičtější pozice. Do budoucna to vypadá, že Constantine bude mít hodně společného s Lovci duchů, kteří určitě trošku inspirace pobrali v komiksových sešitech Hellblazer. Nic ovšem nekopírovali, nějaký ten nápad či inspiraci poté rozvedli velmi originálně a dokázali potenciál tématu souboje pekla s nebem využít naplno. Pokud půjde Constantine v kvalitativních stopách bratrů Winchesterových, máme se opravdu na co těšit.

Oficiální trailer k seriálu Constantine