Superbowl je svátkem nejenom sportovních, ale i filmových fanoušků. Během něj jsou k vidění spoty na nejočekávanější hollywoodské blockbustery. Paramount se ale rozhodl zveřejnit spot na biblickou epiku Noe dřív.
![Fotografie z natáčení filmu Noe / Noah](/img/33794.jpg)
U Paramountu dělají lidé, kteří to s PR umí velmi dobře, protože mění zvyklosti. Nejprve jako první studio přejdou na kinodistribuci prostřednictvím digitálních formátů, aby se poté vytasili se zprávou, že budou
existovat výjimky z pravidla. Jednou z nich má být
Nolanova sci-fi
Interstellar, blockbuster, který studio plánuje uvést koncem tohoto roku, a tak si vedle návštěvnosti slibuje nejspíš i nějaké ceny.
Úspěšnosti - komerční i kritické - biblické epiky
Noe se ale nejspíš obává, a tak zveřejnila spot ještě před jeho premiérou na Superbowlu. Biblické epiky byly v Hollywoodu naposledy divácky vyhledávané v 50. letech minulého století, a tak je kampaň vedena se snahou zasáhnout co nejširší publikum, které chce znovu vidět známý příběh, ale jinak. A samozřejmě nesmí chybět atrakce, což by příslib zániku civilizace měl splňovat.
![Fotografie z filmu Noe / Noah](/img/33795.jpg)
Slogan
"Buďte svědky neodvyprávěného příběhu nejepičtější události na světě" je sice prvoplánový, ale odpovídá výše nastíněné strategii. Přitom se ze spotu zdá, že jsme tento příběh slyšeli, četli či viděli nesčetněkrát, ale rozhodně ne v režii
Darrena Aronofského, od kterého nelze čekat návrat k poetice padesátkových biblických epik, protože by se
Russell Crowe jako Noe měl ušpinit, ačkoliv Zeus bude zastávat funkci Deus ex machina (ehm), aby se atrakce valily jako řeka z přehrady při povodních (ehm).
Spot k filmu Noe.