© IMDb
Zajímavost: Deneuve se s režisérem nesnesla natolik, že všechny scény, v nichž se objeví, musel režírovat Delon.
Originální trailer filmu Šok / Le choc
Moonlight (Moonlight) (neděle 3. 3., Paramount Network, 20.00 - 22.30 / úterý 5. 3., 00.55 - 03.20)
© Facebook tvůrce
Osm let staré drama se do paměti diváků nejvíce zapsalo oscarovým trapasem, kdy bylo za vítěze hlavní kategorie vyhlášeno až napodruhé. A svým způsobem je to škoda, protože ačkoli režisér a scenárista Barry Jenkins splňuje všechna současná kritéria pro vítěze Oscara a snímek tak bude považován za kalkul, vystavěl hodně silný příběh, který prostupuje dlouhým údobím. Některé zásadní momenty se však odehrají mimo plátno, což má za důsledek, že dopad není tak silný a divák si tím pádem nevytvoří k žádné postavě hlubší vztah. Pro mnohé bude ale nejvíc smrtící extrémně pomalé tempo, které subjektivně natahuje stopáž minimálně na dvojnásobek. Částečně kompenzovat to můžou nádherná kamera Jamese Laxtona, dost výrazná hudba, především ale herecké výkony, jimž dominuje Oscarem oceněný Mahershala Ali, který spoléhá na niterné herectví, výborná je též Naomie Harris, která je tu ale hodně málo. Náročnější tip, o němž se více dozvíte z naší recenze.
Zajímavost: Film je inspirován částečně autobiografickou divadelní hrou Tarella McCraneyho.
Oficiální český trailer filmu Moonlight / Moonlight
Na návštěvě (The Visit) (neděle 3. 3., Nova Cinema, 22.50 - 00.40 / středa 6. 3., 02.50 - 04.45)
© Facebook tvůrce
Skoro dekádu starý thriller znamenal po slabším období částečný návrat režiséra a scenáristy M. Nighta Shyamalana ke kořenům a diváckému úspěchu. Chytře si v něm pohrává s už trochu otřepaným formátem found footage a od začátku zaujme hutnou a temnou atmosférou, která evokuje, že ne všechno ve zdánlivě banálním dění je v pořádku. Tvůrce si je moc dobře vědom toho, že hrůza funguje v náznacích, tudíž je snímek nejpůsobivější v momentech, kdy divák netuší, co se děje, k čemuž se přidává i několik vskutku zdařilých a neprvoplánových lekaček. K částečně autentickým dojmům přispívá i sympatické dětské obsazení. Po závěrečném odhalení, které ale není tak šokující, jak by divák očekával, tempo upadne, snímek se částečně změní ve slasher a vše najednou působí dost natahovaně. Zajímavá, leč ne moc připomínaná žánrová jednohubka.
Zajímavost: Šlo o snímek s vůbec nejmenším rozpočtem tvůrcovy kariéry.
Oficiální trailer filmu Na návštěvě / The Visit
Kempink (Camping) (úterý 5. 3., Prima Max, 11.45 - 13.50 / středa 6. 3., 11.25 - 13.30)
© Ciné-Feuilles
Francouzská komedie z druhé poloviny nového milénia je v našich končinách absolutně neznámá a oficiální distribuci se vyhnula. Režírující Fabien Onteniente si v ní dělá legraci z fenoménu kempování a těch, kteří mu propadli. Opírá se především o hodně pohodovou atmosféru, značný nadhled a malebné lokace, které automaticky dodávají o několik bodů navíc. O příběhu nemá smysl se rozsáhle rozepisovat, protože je sledem několika epizod, které u sebe vesměs drží jen silou vůle a někdy nedávají moc smysl. Tempo je naštěstí dost svižné a stopáž natolik střídmá, že si divák vše uvědomí až zpětně. K pozitivnějším dojmům přispívá i přesné obsazení, v němž se sešli kupříkladu Gérard Lanvin, Mathilde Seigner, Franck Dubosc nebo Claude Brasseur. Škoda jen, že výsledek je až moc na jistotu, není odvážnější a originálnější a některé vtípky a narážky střílí dost vedle. Tip, který zavání létem.
Zajímavost: Snímek je založen na jednom z Duboscových komických výstupů.
Originální trailer filmu Kempink / Camping
Dalibor (úterý 5. 3., ČT art, 20.15 - 22.05)
© Filmový přehled
Československé drama z druhé poloviny padesátých let je dodnes unikátní, zároveň ale zcela zapomenuté a jeho zařazení do programu je obrovskou raritou. Režírující Václav Krška v něm vycházel ze stejnojmenné opery Bedřicha Smetany, kterou do filmové podoby převedl prakticky jedna ku jedné. Od divadelního provedení se odlišil na televizní poměry dost opulentní výpravou a velkolepými kostýmy, jinak je to ale celé hodně statické a určitá divadelnost je na výsledku znát. Zásadní problém pro mnohé přichází s textovou stránkou, které není rozumět a jde o pochopitelně hodně těžký hudební žánr, takže ne každý zvládne snímek dosledovat do konce. Dojem částečně vylepšuje obsazení, v němž hlavní roli ztvárnil Karel Fiala, jemuž ale hlas propůjčil Beno Blachut, dále se pak objeví špičkoví operní pěvci své doby. Hodně náročný tip ke kulatému výročí úmrtí legendárního skladatele.
Zajímavost: Vladislavský sál vznikl ve filmovém ateliéru.
Ukázka z filmu Dalibor
Manželství s mafií (Married to the Mob) (středa 6. 3., Prima Max, 17.45 - 20.00 / čtvrtek 7. 3., 12.45 - 14.50)
© IMDb
Kriminální komedie z druhé poloviny osmdesátých let je v tuzemsku známá naprosto minimálně a její hodnocení je o něco horší než na zahraničních databázích. Režírující Jonathan Demme v ní pracoval s naprosto průměrným, ne úplně zajímavým a tuctovým a předvídatelným příběhem, který nikoho nepřekvapí a jediným originálnějším prvkem je to, že je vyprávěn z ženského, a poněkud rebelského pohledu. Opíral se především o neopakovatelnou atmosféru New Yorku a určitou nadsázku, která je znát v podstatě z každé scény. Titulní roli ztvárnila výborná Michelle Pfeiffer, kterou doplnil na Oscara nominovaný Dean Stockwell, dále se pak objeví kupříkladu Matthew Modine, Oliver Platt, Joan Cusack nebo Alec Baldwin. Humor je ovšem silně nevyrovnaný a dost často se vkrádá nuda, což je na střídmou stopáž malinko devalvující. Oddechovka na středeční podvečer.
Zajímavost: Tvůrci šestkrát přepsali scénář, aby se jim podařilo získat Toma Cruise, ten se pak stejně rozhodl pro jiný projekt.
Oficiální trailer filmu Manželství s mafií / Married to the Mob
Zatracený (Forsaken) (středa 6. 3., Nova Cinema, 22.40 - 00.25 / pátek 8. 3., 00.10 - 01.55)
© IMDb
Skoro dekádu starý western je u nás taktéž jednou velkou neznámou, a i přes docela slušná hodnocení se moc nevysílá. Dáno je to jednoznančně tím, že režírující Jon Cassar v něm rezignoval na modernější přístup k žánru, ale spolehl se na otřepanou, stále fungující, leč trochu nudnou klasiku v podobě jasně rozdělených charakterů a předvídatelného a klišovitého příběhu. Zvolil také dost pomalé tempo, které je zejména v první polovině až meditativní a plné dlouhých záběrů na krásnou krajinu, což je ale po chvíli ubíjející a na hranici nudy. Dojem pak vylepší polovina druhá, která už je svižnější a v závěru také akční, neboť se divák konečně dočká přestřelky, která je zvládnutá velmi dobře, ale rozpačité dojmy úplně nezachrání. Totéž se dá říct o obsazení, které je výborné, neboť se v něm v hlavních rolích sešli Donald Sutherland a Kiefer Sutherland, které doplnil výtečný Michael Wincott a dál pak třeba Brian Cox, Aaron Poole nebo Demi Moore. Trochu oldschoolový tip, který se dá snadno přehlédnout.
Zajímavost: Kiefer Sutherland později přiznal, že natáčení si užil, protože při něm se svým otcem strávil nejvíce času v životě.
Oficiální trailer filmu Zatracený / Forsaken
Moonlight (Moonlight) (neděle 3. 3., Paramount Network, 20.00 - 22.30 / úterý 5. 3., 00.55 - 03.20)
© Facebook tvůrce
Zajímavost: Film je inspirován částečně autobiografickou divadelní hrou Tarella McCraneyho.
Na návštěvě (The Visit) (neděle 3. 3., Nova Cinema, 22.50 - 00.40 / středa 6. 3., 02.50 - 04.45)
© Facebook tvůrce
Zajímavost: Šlo o snímek s vůbec nejmenším rozpočtem tvůrcovy kariéry.
Kempink (Camping) (úterý 5. 3., Prima Max, 11.45 - 13.50 / středa 6. 3., 11.25 - 13.30)
© Ciné-Feuilles
Zajímavost: Snímek je založen na jednom z Duboscových komických výstupů.
Dalibor (úterý 5. 3., ČT art, 20.15 - 22.05)
© Filmový přehled
Zajímavost: Vladislavský sál vznikl ve filmovém ateliéru.
Manželství s mafií (Married to the Mob) (středa 6. 3., Prima Max, 17.45 - 20.00 / čtvrtek 7. 3., 12.45 - 14.50)
© IMDb
Zajímavost: Tvůrci šestkrát přepsali scénář, aby se jim podařilo získat Toma Cruise, ten se pak stejně rozhodl pro jiný projekt.
Zatracený (Forsaken) (středa 6. 3., Nova Cinema, 22.40 - 00.25 / pátek 8. 3., 00.10 - 01.55)
© IMDb
Zajímavost: Kiefer Sutherland později přiznal, že natáčení si užil, protože při něm se svým otcem strávil nejvíce času v životě.