Agents of S.H.I.E.L.D. 2

TV recenze: druzí Agents of S.H.I.E.L.D. - marvelovský "mumraj" na obrazovkách

Vydáno: 12.06.2015 17:30 v sekci Články | Televize - Pavel Klimeš | foto: facebook tvůrce

Druhá sezóna nám nedávno skončila a my si čekání na další můžeme ukrátit povídáním, jak si Agenti S.H.I.E.L.D.u stojí v rámci Marvel Cinematic Universe a zda seriál obstojí i sám o sobě.

Agenti S.H.I.E.L.D.Recenzoval/a Pavel Klimeš dne 12.06.2015 17:30. Druhá sezóna nám nedávno skončila a my si čekání na další můžeme ukrátit povídáním, jak si Agenti S.H.I.E.L.D.u stojí v rámci Marvel Cinematic Universe a zda seriál obstojí i sám o sobě. Hodnocení: 4
Dobojováno jest. Druhá řada seriálu Agents of S.H.I.E.L.D. úspěšně navázala na třeskutý konec první řady. Ta byla v mnoha ohledech rozpolcená a byl jí vyčítán příliš pomalý rozjezd a volná struktura ve stylu „case of the week“. Teprve od desáté epizody přinesla souvislý a napínavý děj (který ale využil všechny předchozí epizody, takže ne, nelze je přeskočit), který ještě zkomplikovaly události v současně se odehrávajícím filmu Captain America: Návrat prvního Avengera. Ten se ukázal být pro Marvel Cinematic Universe (MCU) dalším klíčovým momentem (prvním a dosud nejdůležitějším byla bitva o New York v prvních Avengers), kdy došlo k roztříštění vládní organizace S.H.I.E.L.D. zevnitř - tajnou skupinou jménem Hydra.

B.J. Britt, Chloe Bennet, Iain De Caestecker, Ming-Na, Clark Gregg, Henry Simmons, Elizabeth Henstridge, Brett Dalton ve filmu  / Agents of S.H.I.E.L.D.Boj proti Hydře pak pokračuje i v druhé sezóně, ale v žádném případě nejde o jedinou dějovou linku. Ve snaze napravit pošramocenou reputaci S.H.I.E.L.D.u u vlády i veřejnosti sledujeme zde počínání Phila Coulsona (Clark Gregg) v jeho úloze ředitele S.H.I.E.L.D.u, v čemž mu pomáhá jeho tým ve složení Skye (Chloe Bennet), Melinda May (Ming-Na Wen), Antoine „Trip“ Triplett (B.J. Britt), Jemma Simmons (Elizabeth Henstridge) a Leo Fitz (Iain De Caestecker), toho času se zotavující z poškození mozku. Operační logistiku obstarává Billy Koenig (Patton Oswalt). Protože agent Grant Ward (Brett Dalton) se nachází pod zámkem, tým je doplněn agentkou Bobbi Morseovou (Adrianne Palicki) a úlohu mechanika zastává Alphonso „Mack“ Mackenzie (Henry Simmons). Coulson naverbuje také Lance Huntera (Nick Blood), žoldáka a exmanžela Bobbi.

Záporákem je pak jeden z vůdců Hydry, doktor Daniel Whitehall (Reed Diamond) a jeho pravá ruka Sunil Bakshi (Simon Kassianides). Samozřejmě nejde o jediného antagonistu, neboť kromě boje s rozvětvenou Hydrou se zde řeší i rozdělení S.H.I.E.L.D.u na dvě frakce, záhada rodičů agentky Skye a do příběhu také velmi fatálně zasáhne skupina Inhumans. Inhumans je početná skupina geneticky upravených lidí se zvláštními schopnostmi a tak trochu v MCU nahrazují Mutanty, na které má zatím výhradní práva 20th Century Fox (X-Men). Zároveň se tím připravuje půda pro (zatím vzdálený) film Inhumans, který je naplánován na rok 2019.

Jamie Harris, Chloe Bennet ve filmu  / Agents of S.H.I.E.L.D.Způsob, jakým jsou Inhumans uvedeni do seriálu, je řekněme, zvláštní. Na jednu stranu je vidět, že se na to tvůrci připravovali už od první sezóny, což je dobře, na druhou stranu například první zjevení Gordona (Jamie Harris), člověka bez očí, působí v jinak celkem „civilním“ ději malinko rušivě. Jinak jde o dobré zpestření, díky němuž je příběh velmi komplexní.

Výraznou změnou oproti první sezóně je větší soustředění se na vlastní příběh a nelze tedy už seriálu vyčítat, že jen paběrkuje na reáliích z filmů MCU. Každopádně tyto nastolené reálie se musí nějak uzavřít, což u příběhu poněkud vede k roztříštěnosti a seriál je tak na míle vzdálen kompaktnosti a koherenci seriálů Agent Carter nebo dokonce Daredevil, kde však jde zase o opačný extrém.

Reed Diamond ve filmu  / Agents of S.H.I.E.L.D.Kvůli dlouhé proluce mezi filmy se tak větší frekvence přímých odkazů (na Avengers: Age of Ultron) dočkáme až těsně před koncem sezóny. Tyto odkazy (protokol Théta, Dvojčata, konflikt v Sokovii) však v žádném případě nejsou dostačující a já bych velice přivítal zase nějaký prequelový one-shot nebo alespoň komiks, který by více osvětlil, jak to vlastně s tou přítomností S.H.I.E.L.D.u, případně statusem Nicka Furyho (Samuel L. Jackson) ve filmu je. Tedy pokud se k tomu nechtějí vracet ve vzpomínkových scénách ve třetí řadě.

Na druhou stranu se tím, že mají prostě hodně jiné práce někde jinde, dá skvěle „omluvit“ nepřítomnost ve filmu Age of Ultron. Své přispění do příběhu „konce“ Hydry už totiž mělo osazenstvo seriálu jednoduše za sebou. To mě přivádí k myšlence, která se zdaleka netýká pouze tohoto seriálu, ale celého MCU. Časem se více a více ukazuje, že vládne určitá hierarchie mezi světy filmů, seriálů a komiksů a referencování událostí v jiném médiu. Na základě ní je čím dál tím víc jasné, že např. Coulsonova zmrtvýchvstání se ve filmech nejspíše nikdy nedočkáme, protože ve „světě pouze MCU filmů“ měla jeho smrt určitý význam a vědomí, že žije, je tedy rezervováno pro televizní diváky. Určitým prolomením této bariéry by se mohl stát již zmiňovaný snímek Inhumans, pokud tedy ovšem filmoví producenti nepřijdou se zcela jinými příslušníky této skupiny, než které známe z Agentů

Elizabeth Henstridge, Adrianne Palicki, Chloe Bennet, Ming-Na, Iain De Caestecker, B.J. Britt, Henry Simmons ve filmu  / Agents of S.H.I.E.L.D.Herecké obsazení a výkony jsou na tradičně dobré úrovni. Stará garda i nově příchozí dělají, co umí. Musím se přiznat, že mi z nových postav až do konce sezóny k srdci příliš nepřirostli Hunter a Morse (komiksová hrdinka Mockingbird), ale to je asi jen mnou. Naopak mám rád postavu Henryho Simmonse jménem Mack a geniálním castingovým tahem je účast Kylea MacLachlana, který skvěle sehrál nestabilní povahu svého komiksového předobrazu Calvina Zaba, alias padoucha jménem Mr. Hyde. Pouze epizodní je pak další role Lucy Lawless, která představuje agentku Isabelle Hartley. To je velká škoda, protože jsem doufal, že pro někdejší Xenu, princeznu bojovnici, se najde v seriálu větší místo.

Vzato kolem a kolem, druhá sezóna Agents of S.H.I.E.L.D. znamená úspěšné pokračování trendu nastoleného druhou částí první sezóny a disponuje velmi zhuštěným dějem. Částečně lze vytknout snad pouze nepřátelskost vůči novým nebo občasným divákům (známe dobře třeba z Hry o trůny), ale to je obecně směr, kterým jde většina produkce se štemplem MCU, takže buď fanoušci jste, nebo nejste, avšak tím o mnoho přicházíte.

Trailer na druhou sérii Agents of S.H.I.E.L.D.

8/10
0,0

Bluray recenze: Richard Jewell 7/10
Bluray recenze: Richard Jewell je vzpomínán jako hrdina a oběť ve filmu i v bonusech Film Richard Jewell vychází na DVD a Blu-Ray. Kromě filmu samotného na disku naleznete i dvojici bonusů, věnovanou vzniku a natáčení snímku a skutečnému příběhu Richarda Jewella. A také polský simultánní dabing... čtěte zde
Vydáno: 08.07.2020 12:00 v sekci Recenze | Blu-ray
0
Kinopremiéry: 28. týden
Kinopremiéry: Meky čeká, než skončí léto, aby mohl jít krást koně Festival se v Karlových Varech letos nekoná, zájemcům ho tak nahrazuje minipřehlídka Tady Vary. A hned dva počiny, které v ní jsou k vidění, drama Než skončí léto a dokument Meky, vstoupí tento týden i do širší distribuce.... čtěte zde
Vydáno: 08.07.2020 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
Top 20 ČR: 27. týden
Top 20 ČR: 3Bobule byly znovu první Na prvním místě domácího žebříčku návštěvnosti se znovu ocitla česká letní komedie 3Bobule, kterou nemohlo nic ohrozit a sesadit z trůnu. čtěte zde
Vydáno: 07.07.2020 14:37 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Bluray recenze: Star Wars: Vzestup Skywalkera 6/10
Bluray recenze: Film Star Wars: Vzestup Skywalkera doprovází obsáhlé bonusy Film Star Wars: Vzestup Skywalkera vychází na jednodiskovém DVD i ve dvoudiskové Blu-Ray verzi, která je k prasknutí nacpaná bonusovými materiály, jimž jednoznačně vévodí více jak dvouhodinový film o filmu. čtěte zde
Vydáno: 06.07.2020 13:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
Stallone od nejhoršího k nejlepšímu
Téma: Všechny filmy Sylvestera Stallona od nejhoršího k nejlepšímu V tomto článku se podíváme na všechny filmy Sylvestera Stallona seřazené od nejhoršího k nejlepšímu počínaje hlavní roli v prvním Rockym. čtěte zde
Vydáno: 04.07.2020 10:30 v sekci Články | Publicistika
10