Recenze: Nalaďte se na pokračující vlnu humoru s Ladíme 2

Vydáno: 17.05.2015 18:30 - Jan Vohralík

Tento týden vneslo do kin dávku vtipu a energie pokračování vysokoškolské hudební komedie Ladíme 2. Podařilo se herečce Elizabeth Banks v jejím režijním debutu přeskočit laťku z minule? To zjistíte v naší recenzi.

Ladíme 2Recenzoval/a Jan Vohralík dne 17.05.2015 18:30. Tento týden vneslo do kin dávku vtipu a energie pokračování vysokoškolské hudební komedie Ladíme 2. Podařilo se herečce Elizabeth Banks v jejím režijním debutu přeskočit laťku z minule? To zjistíte v naší recenzi. Hodnocení: 4
Ladíme 2
Pitch Perfect 2
Komedie / Hudební
USA, 2015 , 115 min.

Režie: Elizabeth Banks
Scénář: Kay Cannon, Mickey Rapkin
Kamera: Jim Denault
Hudba: Mark Mothersbaugh
Herci: Anna Kendrick, Rebel Wilson, Hailee Steinfeld, Brittany Snow, Skylar Astin, Adam DeVine, Katey Sagal, Anna Camp, Ben Platt, Alexis Knapp, Hana Mae Lee, Ester Dean, Chrissie Fit, Birgitte Hjort Sørensen, Flula Borg

Česká premiéra: 14.05.2015

Pokud si pokládáte otázku, proč točit druhý díl k filmové adaptaci knížky, která měla díl pouze jeden, tak přestaňte. Odpověď na ni totiž bude vždy stejná. Peníze. Přestože velmi často pokračování chtějí jen vymačkat zbytek peněz ze svých fanoušků, povede se občas nějaké, které za to opravdu stojí. Zrovna u Ladíme 2 bych se nebál říci, že předčilo díl první. Samozřejmě pokračování nikdy nepůsobí tak svěže, protože je to něco, co už jsme viděli. Herečka Elizabeth Banks však na filmu odvedla vážně dobrou práci, kterou jistojistě ocení i náročnější diváci.

Hana Mae Lee, Rebel Wilson, Alexis Knapp, Brittany Snow, Anna Kendrick ve filmu Ladíme 2 / Pitch Perfect 2Od minulého dilu jsme se v čase přesunuli o tři roky, což přesně sedí i v čase mimo filmu, vzhledem k tomu, že Ladíme! mělo premiéru před třemi lety. Mnohé se změnilo, mnohé zůstalo při starém. Acapella skupinu Bardenské Pěnice již opustila jejich původní vedoucí Aubrey (Anna Camp) a vedení převzala Beca (Anna Kendrick), té však acapella nestačí a snaží se najít si cestu branží hudební produkce, což drží v tajemství od svých kamarádek.

Beca zvažující odchod však není jediným problémem Pěnic, při vystoupení pro prezidenta Obamu Tlustá Amy (Rebel Wilson) ukáže trochu více, než chtěla. Vedení (Elizabeth Banks a John Michael Higgins) je rozpustí a jejich jedinou záchranou zůstává výhra celosvětového finále. To však žádný americký tým zatím nevyhrál a konkurence v podobě německých Das Sound Machine je opravdu děsivá. Ještě děsivější jsou však její frontmani Kommissar (Birgitte Hjort Sørensen) a Pieter (Flula Borg), kteří si v kritizování Becy a ostatních neberou servítky.

Hailee Steinfeld, Brittany Snow, Anna Kendrick, Alexis Knapp, Rebel Wilson ve filmu Ladíme 2 / Pitch Perfect 2Od této "dvojky" jsem čekal hodně věcí, menší zklamání a nechuť k předchozímu dílu. Dostalo se mi velkého překvapení, protože pokud tenhle film nebyl vtipnější, energičtější a zábavnější, tak se dílu prvnímu alespoň velmi solidně vyrovnal. Což mě opět nutí děkovat Elizabeth Banks, že tento projekt nepohřbilla hluboko pod úroveň takzvaných dobrých filmů.

Klíčem k úspěchu tu dle mého názoru bylo větší odpoutání se od toho, co v Ladíme! vytvořil předchůdce BanksJason Moore. Komedie na pokračování mají tendenci čerpat a vymačkávat vtip ze svých začátků do poslední kapky. Tady ovšem k žádné recyklaci nápadů a opakování těch samých vtipů pořád dokola nedošlo, a pokud, tak velmi omezeně. Scenárista samozřejmě nemůže smazat rysy některých postav, na kterých se jejich vtipnost zakládá. Jako je Lillyino (Hana Mae Lee) tiché mluvení nebo to že Stacie (Alexis Knapp) se při vystupování až moc ráda dotýká na intimních partiích. Ale vtipy, kterých tu bylo hojně, byly nové, svěží a neokoukané.

Elizabeth Banks, John Michael Higgins ve filmu Ladíme 2 / Pitch Perfect 2Zklamáni rozhodně nebudete ani po hudební stránce, na které se Ladíme 2 jakožto muzikál z větší části zakládá. Acapella covery a mash-upy všem dobře známých songů vám v uších budou znít dlouho. Chytlavou se stala hlavně písnička Flaslight, kterou přímo pro tento snímek složila britská zpěvačka známá pod pseudonymem Jessie J. Ta krásně a trochu smutně uzavřela poslední scénu, a donutila mě přemýšlet, proč s tak perfektním koncem chtějí vůbec natáčet ohlášenou trojku. Pak jsem si připomněl svou první větu v tomhle článku a dumat nad tím přestal.

Pokud se nad filmem více zamyslíte, vyvstane vám na mysl hlavně "girl power" myšlenka. Nenaleznete tu přímo náznaky feminismu, ale ukazována tu je často síla žen samotných. Například u Tlusté Amy, která se bojí vázat a nechce mužům ukázat svou zranitelnost, a tak když je jí vyznána láska, odmítne. Stejný symbol reprezentuje i Beca, která si razí cestu showbyznysem a stojí si za svou tvorbou.

Hailee Steinfeld ve filmu Ladíme 2 / Pitch Perfect 2Nakonec bych jen dodal, že dvojka zbytečná nebyla, i když přesně takový byl kdejaký názor. S nadcházející trojky už obavy mám. Zvlášť protože všechny hrdinky, kromě nové postavy Emily (Hailee Steinfeld) odpromovaly a v dalším díle by tedy byla zřejmě jen ona, nebo bychom sledovali životy skupiny po vysoké škole. Postavit však celý film na Emily by byla velká chyba, jako postava je nemastná neslaná a z celého obsazení do filmu nejméně pasuje, což je zásadním mínusem, protože jí bylo dáno orpavdu hodně prostoru. Jak se producenti poperou s trojkou, však zatím můžeme jen hádat, protože si na ni určitě počkáme pár let.

Český trailer filmu Ladíme 2