TV recenze: Počtyřech jde všechno líp

Vydáno: 27.01.2015 17:30 - Ivan Hladík | foto: HBO

Přátelé, Jak jsem poznal vaši matku… Seriály plné mladých, svěžích lidí, kteří mají odvážné plány, stojí na prahu dospělosti a před sebou budoucnost plnou možností. To je minulost. Teď přichází seriál pro smolaře a loosery středního věku.
V novém komediálním seriálu z produkce HBO Počtyřech sledujeme tragikomické soužití dvou párů pod jednou střechou na předměstí Los Angeles. Brett a Michelle (Mark Duplass a Melanie Lynskey) se ve svém vztahu pokoušejí znovu zažehnout jiskru, která pohasla vlivem manželského stresu i dětí. Když se k nim nastěhují Brettův kamarád Alex (Steve Zissis) a Michellina sestra Tina (Amanda Peet), všichni čtyři se snaží následovat své sny a zároveň zůstat dobrými přáteli, sourozenci i manželi. Jenže ono nic není tak jednoduché. Brett má rád sex, ale Michelle se nechce. Tedy – ano, chce, ale ne s Brettem. Raději sama a… No, řekněme, že každý máme své tajné choutky, které mohou zahrnovat i kolíčky na prádlo. A když už se schyluje k vzájemnému souznění těl, začnou řvát děti.

Mark Duplass, Melanie Lynskey, Amanda Peet, Steve Zissis ve filmu  / TogethernessAlex si přál dobýt Hollywood. Teď má pleš, vypasené břicho a potlouká se od ničeho k ničemu. Ženy nějak nemají zájem a jeho poslední dobrou rolí byl Ježíš v muzikálu Jesus Christ Superstar, ovšem na střední škole. Poslední kapkou, která ho donutí opět vyhledat pomoc přítele Bretta, je vystěhování z bytu. Zrovna v té době se Michellina sestra Tina cítí na vrcholu blaha – konečně má chlapa a ne ledajakého. Puntičkářský playboy Craig Weets (Ken Marino) se zdá být tím pravým pro ženu, která pomalu, ale jistě začíná být za zenitem. Radost ale trvá velmi krátce, když se s Tinou Craig rozejde a ještě přes SMS. A tak tu máme čtyři nespokojené zoufalce, kteří sice ještě mají život před sebou, ale už se skoro bojí doufat, že bude líp.

Seriál „spolunapsal“ a spoluprodukuje Steve Zissis, představitel Alexe. Ten si zahrál v několika málo kratších snímcích, ale třeba také malou roli ve filmu Ona. V režii Počtyřech se střídají Mark Duplass (hraje Bretta) se svým bratrem Jayem. Mark se zejména v posledních letech také věnuje spíše seriálům, ale my jsme ho mohli vidět ve filmu 30 minut po půlnoci. I Melanie Lynskey (Michelle) je především televizní herečkou. Více prostoru ale dostala v seriálu Two and a Half Men, takže nemusí být nutně českým divákům neznámá.

Amanda Peet, Steve Zissis ve filmu  / TogethernessDo čtveřice chybí už jen Amanda Peet (Tina), kterou sice uvádím jako poslední, ale právě ona má největší šanci být povědomá i našim divákům. Zahrála si ve filmech 2012, Gulliverovy cesty nebo Lepší pozdě nežli později, ale také v řadě oblíbených seriálů – mihla se i ve zmíněném Jak jsem poznal vaši matku. Tahle parta se nás tedy bude snažit přesvědčit, že ještě není nic ztraceno a život nekončí po třicítce. Úvodní částí docela pobavili, takže jim dávám šanci a poměrně vysoké hodnocení. Uvidíme, jestli nakonec dojdou všichni čtyři svého štěstí a pořádné sledovanosti.

První díl si můžete bezplatně pustit na HBO GO.

Oficiální trailer 1. sezóny seriálu Počtyřech