Soundtrack: Heroického Hercula si pusťte klidně bez filmu

Vydáno: 02.08.2014 12:00 - Alžběta Fridrichová | foto: facebook tvůrce

Syn boha Dia se vrací v plné síle v adaptaci novely Stevea Moora a přináší s sebou pozoruhodně povedený soundtrack Fernanda Velázqueze. Nevěříte? Pojďme si ho tedy trochu blíže rozebrat.
Mýtičtí superhrdinové jsou v módě už od dob, co se Brad Pitt producíroval v bederní roušce po Troji. Aktuálně máme co dočinění už s druhým filmem o Herkulovi v letošním roce, ačkoliv to nevypadá, že by se jednalo o zvlášť nosný motiv. Herkules: Zrození legendy byl propadák a Hercules, v němž si hlavní roli střihl Dwayne Johnson větší než kdy dřív, zatím sklízí kritiku poněkud rozporuplnou. Co ale oběma snímkům nelze upřít, je o něco originálnější filmová hudba, než jsme u hollywoodských blockbusterů zvyklí.

Dwayne Johnson ve filmu Hercules / HerculesZatímco k Zrození legendy skládal finský autor Tuomas Kantelinen, na kterého se v posledních letech skoro zapomnělo, Hercules spadl do klína španělskému skladateli Fernandu Velázquezovi. Velázquez platí ve španělsky mluvící kultuře za velké jméno, ale ve zbytku světa je známý snad jen pro dva snímky – hororový Sirotčinec a drama s Naomi Watts a Ewanem McGregorem Nic nás nerozdělí. S Herculem tudíž dostal šanci se předvést takovým způsobem, aby na sebe další nabídky na filmové trháky nenechaly dlouho čekat.

Soundtrack sestává z pětadvaceti tracků, které dohromady tvoří pětašedesátiminutové album plné dynamiky a akce. Velázquez sází na monumentální otvírák Son Of Zeus, v němž dostane prostor celý symfonický orchestr, ale jakákoliv výrazně dynamičtější sekvence je v mžiku semleta zpátky do umírněných kolejí, proto je celkově rozjezd alba pomalejší, přičemž tracky se střídají v průměrně tříminutovém intervalu.

Hlavní téma servíruje Velázquez až ve čtyřce s názvem Arrival At Lord Coty’s City a je přesně takové, jaké by si takový Hercules zasloužil – mohutná žesťová melodie, kterou jen doplňují variace na housle, vyvolává atmosféru síly a příchozího dobrodružství.

Dwayne Johnson ve filmu Hercules / HerculesSoundtrack se přes množství jemnějších tracků jako The Lion’s Tooth nebo I Will Believe In You svižně přeleje do druhé poloviny, která se skladbou Bessi Battle konečně spouští vodopád dramatických tracků Pirates‘ Camp, Centaurs a dalších. Grandiózní finále přichází s dvaadvacítkou Comrades Stand Together, po němž sice ještě následují další tři tracky, ty už ale víceméně jen opakují, co už zaznělo a připravují posluchače na poklidný konec v tracku Chior Theme.

A verdikt? Nečekala jsem mnoho, ačkoliv Fernando Velázquez už mnohokrát potvrdil svoje kvality. Tlak ze strany holywoodských tvůrců však může být často neúprosný. Avšak to, co jsem nakonec měla možnost vyslechnout, se co do kvality k snímku skoro nehodí. Soundtrack si můžete naservírovat jen tak bez filmu a budete mile překvapeni.

Fernando Velásquez - Bessi Battle

Album: Fernando Velásquez - Hercules OST

Celkový čas: 65:11
Skladby: Son Of Zeus  // Pirate's Camp  // Hercules  // Arrival At Lord Cotys' City  // Flashback  // Athens  // Lord Cotys' Palace  // I Will Believe In You  // The Lion's Tooth  // Bessi's Valley  // Bessi-Battle  // The Campfire  // Training  // Centaurs  // The Battle  // Rhesus Caught  // Dungeon & I Am Hercules  // Kill Eurystheus  // Cotys Brings Out Arius  // Final Fight & Tydeus' Death  //. The Statue Falls  // Comrades Stand Together  // Alternative Ending  // End-Titles  // Choir Theme 



NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY