Recenze: Příjemný a energií nabitý Love Song

Vydáno: 11.07.2014 15:00 - Vratislav Šálek | foto: facebook tvůrce

Keira Knightley hraje na kytaru a zpívá a zkrachovalý producent Mark Ruffalo se ji pokouší proslavit a tím si restartovat kariéru. To vše pod režijním dohledem Johna Carneyho, autora filmu Once. Má jejich Love Song šťastný konec?

Love SongRecenzoval/a Vratislav Šálek dne 11.07.2014 15:00. Keira Knightley hraje na kytaru a zpívá a zkrachovalý producent Mark Ruffalo se ji pokouší proslavit a tím si restartovat kariéru. To vše pod režijním dohledem Johna Carneyho, autora filmu Once. Má jejich Love Song šťastný konec? Hodnocení: 3.5
Love Song
Begin Again
Drama / Komedie / Romantický / Hudební
USA, 2013 , 104 min.

Režie: John Carney
Scénář: John Carney
Kamera: Yaron Orbach
Hudba: Gregg Alexander
Herci: Keira Knightley, Hailee Steinfeld, Mark Ruffalo, Catherine Keener, Adam Levine, James Corden, Mos Def, Rob Morrow, Aya Cash, Cee-Lo, Sheena Colette, Maddie Corman, Zivile Kaminskaite, Jen Jacob, Jimmy Palumbo

Česká premiéra: 10.07.2014

Léto je kromě nákladných blockbusterů také často obdobím nenáročných a ryze oddechových filmů, v nichž hrají prim lidé, romantika a hudba. U podobných žánrovek je samozřejmě velké riziko, že se příliš nepovedou a neuspokojí úplně každého. Snímek Love Song, který aktuálně vstupuje do našich kin, by se něčemu podobnému pochopitelně rád vyhnul a splnil úlohu, kterou od něho očekáváte. Předpoklady (talentovaný tvůrce, který začínal jako hudebník, zajímavé obsazení) k tomu rozhodně má. Teď jde o to, jak se to vlastně povedlo.

Keira Knightley, Adam Levine ve filmu Love Song / Begin AgainHlavní hrdinové jsou dva. Na jedné straně nadaná hudebnice Greta, která už od vysoké školy randí a skládá hudbu se svým přítelem Davem. Ten jednoho dne dostane nabídku od velké společnosti na natočení desky a vypadá to, že se těm dvěma plní sen. Jenže Dave rychle získanou slávu neustojí a Gretu pouští k vodě. Dívka tak chce okamžitě opustit New York a vrátit se domů do Londýna. Nechá se ale ještě přemluvit jedním svým kamarádem k vystoupení v zapadlé hospůdce. A právě tady vstupuje na scénu druhý hlavní hrdina, jímž je zkrachovalý hudební producent Dan, jenž osobní problémy utápí v alkoholu. Jakmile Gretu uslyší, rozhodne se vsadit vše na její talent a pokusí se ji proslavit a sám si tím pádem restartovat kariéru. K tomu je ale ještě dlouhá cesta.

Z naznačené synopse je jasné, že na originalitu se tu asi moc hrát nebude. Příběh zkrátka opisuje všechny žánrové šablony a je snadno předvídatelný, jenže tvůrcům v čele s režisérem a scenáristou Johnem Carneym o nic jiného ani nešlo, takže to zřejmě nelze vytýkat a považovat za nedostatek. Kór když tu jsou jiné nezanedbatelné přednosti. Tou hlavní je hudba, která je u podobných filmů klíčová. V případě Love Songu se nemusíte děsit, protože naštěstí neuslyšíte žádné laciné "cajdáky", ale chytlavé a nevtíravé písně, které se dost povedly a mají i slušný hitový potenciál. Nepočítejte ovšem s tím, že byste si nějaký ještě dlouho po skončení titulků zpívali. (Zda to považovat za klad, nebo zápor, nechám na vás).

Mark Ruffalo, Keira Knightley ve filmu Love Song / Begin AgainJelikož si byl Carney dobře vědom fádnosti celého příběhu, pokusil se snímek pojmout co nejcivilněji a jakoby dokumentaristicky, což se mu poměrně zdařilo. Většina scén je výborně vymyšlená a zrealizovaná a zejména veškeré hudební produkce v ulicích New Yorku jsou zvládnuty na výbornou a působí dost autenticky. I tempo je dost svěží a film ubíhá dopředu prakticky bez hluchých míst. Největšími jeho devízami jsou ale nepochybně silný náboj a pozitivní energie, kterými disponuje a získá si díky nim většinu diváků.

Příjemný dojem dokresluje přesné a výborné obsazení, jemuž dominují roli od role lepší a charismatičtější Mark Ruffalo a skvělá Keira Knightley (ta ale znovu nepřesvědčí své odpůrce o tom, že je dobrá herečka, protože se nevyhýbá typickému špulení úst a rychlé mluvě, které někoho vytáčejí do nepříčetnosti), mezi nimiž existuje potřebná chemie a vzájemně se skvěle doplňují. Ve vedlejších úlohách nezklamou spolehlivé Catherine Keener a Hailee Steinfeld, která se momentálně stylizuje do zdánlivě protivných a rebelujících dcer nespolehlivých otců, navíc jí to s kytarou dost sluší. Zmínit se musí i neherci z řad zpěváků, kteří taktéž odvádí velmi dobrou práci.

Keira Knightley, Hailee Steinfeld, Mark Ruffalo ve filmu Love Song / Begin AgainLove Song nepatří k těm snímkům, které by sbíraly přehnaně vysoká hodnocení, protože je zkrátka až moc předvídatelný, někdy přespříliš "sladký", nevyhýbá se typicky hollywoodským klišé a prospěla by mu o něco kratší stopáž, nicméně jde o velmi příjemnou záležitost, které můžete něco zásadního vytýkat jen těžko.

Pokud chcete tedy v těchto dnech vyrazit do kina se svou drahou polovičkou a nechcete riskovat nějaký blockbuster, je tohle naprosto ideální záležitost, která nikoho neurazí a obě pohlaví si v ní najdou něco, co je zaujme. Hlavně by se ale nikdo neměl nudit, což je u podobných žánrovek dost důležité. (Nejen) na první rande v současnosti prostě lepší film v programech kin nenajdete.

PS: Bizarní je situace s názvem filmu, který se česky (!) jmenuje Love Song, v originále je prezentován jako Begin Again, avšak na novinářské projekci byla promítána kopie, kde zněl název Can a Song Save Your Life? Tak si vyberte.

Oficiální trailer filmu Love Song / Begin Again