Sledujte filmserver.cz také na Facebooku!
Přihlásit Přihlásit přes Facebook | Registrovat
Blood Ties

Za horizontem: Americko-francouzská kriminálka Pokrevní pouto

Vydáno: 04.06.2014 18:08 v sekci Recenze | Za horizontem - Václav Limberk

Ve francouzsko-americkém krimithrilleru Pokrevní pouto Guillauma Caneta hrají v hlavních rolích Clive Owen a Billy Crudup. Stojí tento krimi snímek s atraktivním hereckým obsazením za vidění?

Pokrevní poutoRecenzoval/a Václav Limberk dne 04.06.2014 18:08. Ve francouzsko-americkém krimithrilleru Pokrevní pouto Guillauma Caneta hrají v hlavních rolích Clive Owen a Billy Crudup. Stojí tento krimi snímek s atraktivním hereckým obsazením za vidění? Hodnocení: 3.5
SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Poprvé na sebe francouzský herec Guillaume Canet výrazně upozornil v existenciální, exotické a také hvězdně a mezinárodně obsazené Pláži Dannyho Boyela. Ačkoliv tu v hlavní roli dominoval Leonardo DiCaprio, Guillaume Canet se v početném obsazení neztratil a tento snímek mu napomohl k mezinárodnímu jménu, kterým přesáhl hranice domoviny. Od té doby už ale uplynulo hodně vody a mnoho se také změnilo. Canet se už dávno nespokojuje jen s herectvím a své ambice naplňuje i na poli scenáristickém a režijním.

Fotografie z filmu  / Blood TiesPro svůj už čtvrtý režijní počin, na jehož scénáři se s Canetem podílel ještě jiný filmový tvůrce, americký režisér James Gray, si Canet vybral adaptaci stejnojmenného románu Bruna a Michela Papetových nazvaného Les liens du Sang. Pokrevní pouto, který vzniknul ve francouzsko-americké koprodukci a je zároveň Canetovým anglicky mluveným debutem, je přitom remakem francouzského filmu Krevní pouta režiséra Jacquese Maillota, ve kterém právě Canet ztvárnil jednu z hlavních rolí dvojice bratrů, stojících na opačné straně zákona (ztvárnil policistu). Mladý režisér přenesl půdu děje z Francie do Spojených států, ale ponechal dobu, kterou jsou sedmdesátá léta.

Příběh je zasazen do roku 1974 v newyorském Brooklynu. Staršího z bratrů Chrise (Clive Owen) právě propustili z vězení, kde si odpykával trest za vraždu. Venku ho s napětím očekává jeho mladší bratr Frank (Billy Crudup), který pracuje pro newyorskou policii - oba bratry kdysi osudově rozdělila jedna malá vloupačka, spáchaná v dětství. Chris spolu s Frankem nejdříve navštíví jejich otce Leona (James Caan) a sestru Marii (Lili Taylor) a poté i Chrisovu bývalou ženu Monicu (Marion Cotillard), se kterou má dvě děti.

Monica se rovněž dostala na šikmou plochu a na živobytí si vydělává nejstarším řemeslem. Frank znovu navazuje vztah se svojí bývalou přítelkyní Vanessou (Zoe Saldana), což se však nelíbí jejímu současnému přítelovi, drobnému mafiánovi Scarfovi (Matthias Schoenaerts), jehož mají brzy propustit z vězení. Chris se seznamuje s mladou Natalií (Mila Kunis). Sledujeme, jak se životy obou bratrů a dalších postav opět vzájemně proplétají až do dramatického finálního vyústění.

Fotografie z filmu  / Blood TiesV zápletce o dvou bratrech stojících vinou osudu proti sobě nepřichází Canet s ničím novým a objevným. Vše, co nabízí, jsme už mnohokrát a mnoha různými způsoby mohli vidět jinde. Canet se tu přitom poměrně okatě a hrdě hlásí k několika slavným filmovým vzorům a z Pokrevního pouta jde poznat, že je dobře zná a má opravdu rád. Jeho dobově autenticky věrohodné krimi retro je jakousi směsí klasického policejního thrilleru, jakým byl v sedmdesátých letech, do nichž je jeho příběh zasazen, Serpico s Al Pacinem, Coppolova mafiánského veledíla Kmotr, Scorseseho gangsterských opusů a v neposlední řadě i De Palmovy novodobé kriminální klasiky Carlitova cesta. Neoriginalitu příběhu vyvažuje Canet stylovým přenesením na plátno, respektující pravidla svého žánru.

Velkou zásluhu na věrohodnosti policejního prostředí i zachycení mafiánského podsvětí, i když zdaleka ne v tak působivé formě a do takové hloubky, jakou mají například už zmíněný Kmotr nebo Scorseseho Mafiáni, má vedle Caneta i Gray, který má s tímto žánrem také své zkušenosti. Právě on pomáhal s překladem dialogů z francouzštiny do plynulého newyorského dialektu. Autenticita sedmdesátých let je perfektní a velká část poměrně velkorysého rozpočtu (alespoň na francouzské poměry) zhruba 25 milionů dolarů je na výpravě a kostýmech dobře poznat. Výrazným kladem filmu je také hudební soundtrack s výběrem různých dobových hitů, které vhodně doplňují jeho retro feeling.

Fotografie z filmu  / Blood TiesStory je i přes svou neoriginalitu poutavě zpracovaná a herecké obsazení je hvězdné a především dobře typově sedí. Owen i Crudup jsou ve svých rolích přesní a dobře vystihli osudové předurčení svých postav. Výborná je i Marillon Cotillard, v civilu Canetova žena, v roli životní ztroskotankyně a Zoe Saldana jako žena snažící se zbavit pout, která ji svazují s kriminálním prostředím. Téměř k nepoznání je tu vinou zubu času herecká legenda James Caan. Jen těžko v něm dnes identifikujete výbušného Sonnyho z Kmotra

Canetovy ambice natočit novodobou epickou kriminální klasiku jsou více než patrné. Povedlo se mu to ale jen do určité míry - Pokrevní pouto těžko předežene své citované vzory a občas by neškodilo děj filmu trochu popohnat střihačskými nůžkami. Rovněž dramatické finále není až tak dramatické, jak by mohlo být, a Carlitova cesta, kterou ve finále kopíruje, v tomto bodě vychází mnohem lépe. Nejvíce tak film můžeme přirovnat ke Grayově krimi thrilleru Noc patří nám (mimochodem, hlavní roli měl ve filmu původně ztvárnit také Mark Wahlberg). Podobně jako Grayův film, i toto je atraktivně obsazená a solidně natočená kriminálka, která neurazí.

Originální trailer filmu Blood Ties

NAŠE HODNOCENÍ FILMU:
7/10
VAŠE HODNOCENÍ FILMU:
Líbí se mi Nelíbí   Chci vidět Nechci vidět
0,0
NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Box Office: 20. víkend
Box Office: John Wick stanul na špici Třetí díl Johna Wicka ukončil kralování Avengers, kteří překonali další rekord, když předhonili v domácích tržbách Cameronův Avatar. čtěte zde
Vydáno: 20.05.2019 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
Top 10: Harvey Keitel
Top 10: deset nejlepších filmů Harveyho Keitela Harvey Keitel patří k hereckým legendám světové kinematografie. Při příležitosti jeho nedávných 80. narozenin si připomeneme desítku jeho nejlepších filmů. čtěte zde
Vydáno: 18.05.2019 10:00 v sekci Články | Publicistika
0
TV tipy: 17. 5. 2019 - 23. 5. 2019
TV tipy: Pistolník Johnny Cash se ocitl na jatkách č. 5, kde bojoval o Hedvábnou stezku Druhá polovina května nenaláká v televizích na zásadní premiéry, ale opět na několik méně známých a jen raritně vysílaných žánrovek. Mezi nimi dominují Jatka č. 5, western Pozvání pro pistolníka nebo portrét countryové... čtěte zde
Vydáno: 17.05.2019 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
John Wick 3 9/10
Recenze: Elegantní akční lahůdka John Wick 3 konzistentně udržuje kvalitu série Režisér Chad Stahelski pokračuje v budování spletitého světa elitních zabijáků a jeho fascinující mytologie. Ve filmu, který je přinejmenším stejně efektní, úderný, elegantní, nápaditý a skvěle natočený jako jeho dva... čtěte zde
Vydáno: 16.05.2019 13:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
Kinopremiéry: 20. týden
Kinopremiéry: Daddy Cool John Wick leze po stěně a ocitá se v oblacích Jasnou premiérou začínající druhé poloviny května je třetí díl akční série John Wick. Ten navíc nemá srovnatelnou konkurenci, protože ze šestice zbývajících filmů je nejatraktivnější oscarový dokument Free Solo. čtěte zde
Vydáno: 15.05.2019 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Kde se touláš, Bernadetto: Cate Blanchett mizí beze stopy v traileru (11.05.2019 09:00 v Novinky | Trailery)
- Daisy Ridley jako Ophelia v traileru (01.05.2019 10:00 v Novinky | Trailery)
- Top 10: Al Pacino a jeho nejlepší filmy (27.04.2019 12:00 v Články | Publicistika)
- Will Smith je Blíženec v prvním traileru (23.04.2019 16:27 v Novinky | Trailery)
- Téma: Francis Ford Coppola: 10. nejlepších filmů (07.04.2019 10:00 v Články | Publicistika)
- TV tipy: Kde najít fantastická zvířata, tátovu volhu a památkáře? (22.03.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- Téma: 30 herců, kteří zemřeli příliš mladí (02.03.2019 09:30 v Články | Publicistika)
- Hledá se Yetti v novém traileru (05.02.2019 19:32 v Novinky | Trailery)
- Téma: Lesk a bída Oscarů (27.01.2019 17:30 v Články | Publicistika)
- Recenze: Rozvláčné a trochu odtažité drama Kursk (20.01.2019 10:00 v Recenze | Premiéry)
- Kinopremiéry: Skleněný Kursk má husí kůži ze zjevení amatérů (16.01.2019 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Prequel Rodiny Sopránů nabírá obsazení (15.01.2019 11:30 v Novinky | Zprávy)
- Billy Zane bude Marlon Brando (12.01.2019 18:42 v Novinky | Zprávy)
- R.I.P.: Hvězdy, které nás v roce 2018 opustily (26.12.2018 13:23 v Novinky | Zprávy)
- Kinopremiéry: The Doors a sněhová královna jsou znovu ve hře (26.12.2018 07:30 v Radar | Kinopremiéry)

PREMIÉRA TÝDNE   19/2019

John Wick 3
9/10

Režisér Chad Stahelski pokračuje v budování spletitého světa elitních zabijáků a jeho fascinující mytologie. Ve filmu, který je přinejmenším stejně efektní, úderný, elegantní, nápaditý a skvěle natočený jako jeho dva předchůdci.

AKTUÁLNĚ V KINECH

Kompletní seznam kinopremiér naleznete zde.

TV TIPY

VYCHÁZÍ NA BLU-RAY

Kompletní seznam vycházejících BD naleznete zde.

VYCHÁZÍ NA DVD

Kompletní seznam vycházejících DVD naleznete zde.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ FILMY (poslední týden)

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ OSOBY (poslední týden)

filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
filmserver.cz - o filmech víme vše
©2010-2019 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1804-5529
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver