Famózní LEGO® příběh je již druhým letošním počinem, který zůstává v čele žebříčku tři víkendy po sobě. Po buddy komedii Ride Along, která jen zaplnila poptávku po zábavě v prázdné únorové sezóně, to však celovečernímu filmu podle dánské stavebnice můžeme přát, jelikož se mu zdatně daří uspokojit jak cílovou skupinu rodin s dětmi, tak i milovníky sofistikovanější podívané. I napotřetí animák Phila Lorda a Chrise Millera nepolevil a přisypal studiu Warner Bros. dalších jedenatřicet milionů dolarů, což je rozhodně obdivuhodný výsledek, vezmeme-li v potaz relativně nízký rozpočet snímku okolo šedesáti milionů. Dvojka už má dokonce potvrzené datum premiéry, a to 26. května 2017, tedy v mnohem silnější letní sezóně.
Ani není divu, že se na druhém a třetím místě krčí jediné dvě novinky týdne s pouhými třetinovými tržbami. Za Lego se nakonec vyšvihl akční thriller 3 dny na zabití s Kevinem Costnerem, který svou kampaní nijak netajil, že jde o pokus žánrově navázat na úspěch spřízněných 96 hodin. Další žánrovka z producentské stáje Luca Bessona však moc nezaujala a otevřela za pouhých dvanáct milionů - to sice není kdovíjaký průšvih k relativně nízkým nákladům, ale charisma Liama Neesona dokázalo z béčkového konceptu vytřískat asi dvakrát víc. Nová costnerovka tedy nijak závratně neprodělá, vydělá si na sebe, ale to je tak všechno.
Mnohem hůře to dopadlo s ambiciózním katastrofickým velkofilmem Pompeje, který měl pomyslně nastartovat letošní blockbusterovou sezónu - ale nepodařilo se. Produkce subžánru "meč a sandály" za více než sto milionů dolarů doplatila na slabý marketing, nevýrazné obsazení (Kit Harington do kin maximálně přilákal několik skalních fanoušků Hry o trůny) a jméno režiséra Paula W.S. Andersona, který sice béčkové výplachy typu Resident Evil umí, ale tímhle "disaster movie" na sebe, jakkoli klišovitě to zní, přivolal katastrofu. Uvedení ve více než dvou a půl tisících kinech a příplatek za (zbytečný) třetí rozměr nedokázal Pompeje vytáhnout nad hranici deseti milionů.
Oběma novinkám navíc nepomáhají ani kritické ohlasy, které dávají jednoznačný palec dolů a možnost docenění filmu maximálně jako guilty pleasure. V obou případech se mluví zejména o chatrném scénáři, z jehož letargie nedokáží vytrhnout ani zručně natočené akční, případně katastrofické sekvence.
Zbytek žebříčku zůstal od toho minulého z hlediska skladby titulů skoro beze změny a jen se posunul o dvě pozice níže. Čtyřka patří povedenému remaku RoboCopa, jenž už pomalu, ale jistě míří k hranici sto padesáti milionů celosvětově, páté místo zabírá dosud nejúspěšnější film George Clooneyho, válečná ansámblovka Památkáři, přičemž šestku bere jedna z romantik minulého týdne About Last Night. V druhé půli TOPky figurují i dvě hitovky Ride Along a animák Ledové království (ten má na kontě zatím neuvěřitelných 980 milionů celosvětově) nebo matné romantiky Nekonečná láska a Zimní příběh.
Příští týden se do boje s Legem vydá pouze akční thriller Non-Stop, v němž bude Liam Neeson zachraňovat letadlo, a také bizarní snímek Son of God, což je celovečerní verze úspěšného televizního seriálu The Bible. Křesťanské organizace jsou již jistě v pozoru.
BOX OFFICE: VÍKEND OD 21.02.2014
1. LEGO® příběh 31,5 mil.
2. 3 dny na zabití 12,3 mil. (novinka)
3. Pompeje 10 mil. (novinka)
4. RoboCop 9,4 mil.
5. Památkáři 8,1 mil.
6. About Last Night 7,4 mil.
7. Ride Along 4,7 mil.
8. Ledové království 4,4 mil.
9. Nekonečná láska 4,3 mil.
10. Zimní příběh 2,1 mil.
Tržby jsou uvedené v amerických dolarech. Kompletní žebříček s podrobnými statistikami naleznete zde.