Kick-Ass 2

Recenze: Kick-Ass podruhé a bizarně

Vydáno: 20.08.2013 17:00 v sekci Recenze | Premiéry - Jakub Brych | foto: facebook tvůrce

Tři roky, nový režisér, Jim Carrey a spousta očekávání - dělá sequel zelenofialového dua svému předchůdci čest, nebo by se měl starší brácha od nového přírůstku stejně jako Carrey radši distancovat?

Kick-Ass 2Recenzoval/a Jakub Brych dne 20.08.2013 17:00. Tři roky, nový režisér, Jim Carrey a spousta očekávání - dělá sequel zelenofialového dua svému předchůdci čest, nebo by se měl starší brácha od nového přírůstku stejně jako Carrey radši distancovat? Hodnocení: 3
Jsou filmy, na které se vydáváte s hodně opatrnými očekáváními. Stačí pár ne zrovna vyvedených trailerů nebo čachry na řežisérské sesli a svoje případné původní nadšení rychle přehodnotíte. A přesně tohle je případ druhého Kick-Asse. Jedničku žereme. Ne všichni, ale obecně vzato je to skvělá jízda a zábavně vztyčený prostředník komiksové patetičnosti. Bavila nás brutalita, bavila nás ta absurdita a britský dohled a nadhled Matthew Vaughna.

Aaron Johnson ve filmu Kick-Ass 2 / Kick-Ass 2Jenže Mathew se místo režie pokračování rozhodl nejdřív pro X-Meny, pak pro Secret Service a přebehl "jen" do pozice producenta (a my i díky Muži z oceli víme, jak málo to může znamenat), zatímco svůj zasloužený trůn přenechal Jeffu Wadlowovi. Kdo to je? Neznámý režisér, který má za sebou pár nepříliš úspěšných filmů (Cry Wolf, Nikdy to nevzdávej) a před sebou agresivní odnož X-Men jménem X-Force. A v Kick-Ass 2 měl tak trochu dokázat, že na ni má.

A má. Aspoň víceméně. Dvojku kočíruje dobře, ALE - příště ať radši při psaní scénáře trochu přibrzdí, nebo ho přenechá někomu jinému, protože v tomhle případě na něj místy slušně dojíždí. On totiž druhý Nářez vůbec není špatně natočený, jelikož Wadlow si umí docela slušně vyhrát s akcí a všemi možnými skopičinami, jenže scénář na rozdíl od jedničky zdaleká nezvládá mísit všechny ty zdánlivě si odporující roviny v takové harmonii jako ten od Vaughna a jeho kámošky Jane Goldman.

Zatímco jednička vyhlížela a fungovala perfektně jako Oldmanova supermoderní bouchačka v Pátém elementu, druhý díl vypadá, asi jako kdybyste k sobě slepili izolačkou samopal, plamenomet a bazuku. Máte tři zbraně těžkého kalibru, ale dohromady tvoří jen nesourodý paskvil, který se ovládá tak špatně, že si s ním při nejbližší příležitosti ustřelíte nohu.

Aaron Johnson, Chloë Moretz ve filmu Kick-Ass 2 / Kick-Ass 2Abych ale jen nehýřil metaforami a vzal to taky trochu konkrétně - základní dějová rovina Kick-Ass 2 se zaměřuje na Nářeza a Zabijačku, kteří se každý po svém navrací do života. Střídavě zakusí vnitřní konflikt mezi touhou žít dál normálně a neodbytným nutkáním prohánět se po nocích temnými uličkami a jako svá alter ega potírat bezpráví. Nářez tak nakonec skončí u potřeštěných "Avengers" jménem Věčná spravedlnost, Zabijačka bude zase muset svádět boje s fiflenami ze své střední.

Wadlow tuhle charakterovou linii co do děje poměrně zvládá, ale hodně ztrácí na dialozích, kterým by rozhodně prospěla trocha dynamičnosti navíc. U tohohle typu filmu potřebujete, aby to odsýpalo a jelo se rychle kupředu, ale tady padají křečovité papírové plky a břitkých hlášek je jako za krejcar šafránu. Ani sebeparodické jízlivé shazování a výsměch komiksovým stereotypům už není to, co bývalo, čímž Nářez přichází o svou primární zbraň.

Malá Hit-Girl už navíc dávno není malá a je bohužel smutná a zvrácená pravda, že sledovat dvanáctiletou Chloë Moretz brutálně porcovat hordy gangsterů bylo o pořádný kus zábavnější než sledovat ji teď, když je jí patnáct. Ve dvojce amptutuje o dost míň končetin a o dost víc se podivně ksichtí. Její školní eskapády a sestření s blond spolužačkami, které vlhnou z přihřátých klipů Union J, na druhou stranu i přes všudypřítomný stín pisatelské křeče baví slušně a ani by nevadilo, kdyby se jim dostalo trochu víc prostoru.

Chloë Moretz, Aaron Johnson, Christopher Mintz-Plasse ve filmu Kick-Ass 2 / Kick-Ass 2Důležitá otázka ale je, jestli jste připraveni přijmout v tomhle filmu ten nejnižší druh humoru, aneb - ano, dojde na zvracení a vylučování proudem (CGI průjem musí být rozhodně unikát!). Je to sice jen jedna scéna plus menší přídavek v závěru, přesto vás nechá solidně na pochybách, jestli si takovýhle kousek zaslouží doživotní zavržení, nebo je spíš na místě obdiv za to, že v komerčně poměrně ambiciózním snímku se objeví tak markantní výsměch veškerému dobrému vkusu. Sám jsem někde mezi s tím, i když přes veškerou nechutnost (a je to docela síla) na tom přeci jen spatřuji trochu víc té odvahy.

Tak to bychom měli jeden jeden extrém, směle k druhému. Už jednička si co do brutality nebrala servítky a bylo to super. Ani ve dvojce nás samozřejmě nečeká podívaná pro kojence, ve srovnání s Vaughnovým filmem je to ale o několik řádů těžší kalibr. "Na vině" je v tomhle případě hlavně komiks, který brousí o kus dál do temných sfér, pročež na scénu ve filmu přichází mnohem víc šmejdů a lidského zla. V praxi to vypadá tak, že zhruba někde v polovině Wadlow otočí knoflíkem "svinskosti" o tři sta šedesát a banda superpadouchá vedená otravným a ukeceným Christopherem Mintz-Plassem aka Čurákem (v originále neméně sprostý The MotherFucker) ve svých do té doby realtivně nevinných zvěrstvech solidně přitvrdí.

Aaron Johnson, Chloë Moretz ve filmu Kick-Ass 2 / Kick-Ass 2Problém je, že je to přesně jako ta bazuka přilepená k samopalu - změna náboje přijde úplně náhle a násilně a i přesto, že přidává grády finále, působí tak trochu nepatřičně. Film si do té doby tak nějak ze všeho dělá srandu a najednou bác - postavy začnou bez milosti odpadávat. Neměl bych nic proti tomu, kdyby to na tuhle drsnou notu hrálo celou dobu, protože jako brutálně zdrcující komiksovka s trochou černého humoru by to určitě fungovalo líp než jako tři filmy naskládané za sebe.

A přitom je Kick-Ass 2 v podstatě tím, čím být měl. Filmem, jehož hrdinové jsou přemírou uvědomělosti trpící američtí občané v přiblblých kostýmech se směšnými přezdívkami pochodující po ulici, proklamující velká hesla a kupující si párky v rohlíku. Prohodí pár hlášek, navzájem se pořežou a v závěru je klasicky zachrání fialová Chloe Moretz. Je to fajn podívaná, jen tomu prostě chybí ten nadhled, s nímž Vaughn vyseknul jedničku. Možná je to předlohou, možná Wadlowem, to lze dost těžko říct, ale schválně bych chtěl vidět, jak by Nářez dvojka vypadal, kdyby ho jeho "taťka" nepřenechal úplnému cizinci. Tak či tak pověst sérii vyloženě nehyzdí a jako skromný nášup funguje, takže vypravit se na něj do kina má smysl.

Originální trailer filmu Kick-Ass 2

6/10
0,0

Top 20 ČR: 21. týden
Top 20 ČR: V síti nepřestává lákat diváky V kinech se i přes omezení opět objevují lidé a nejvíce je přitahuje český dokument V síti o zneužívání na internetu. Z novinek se dokázalo prosadit jen komediální drama Emma. čtěte zde
Vydáno: 26.05.2020 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Top 10: akční filmy 90. let
Téma: nejslavnější akční filmy 90. let V pokračování našeho seriálu o filmových žánrech se podíváme na zlatou éru akčního filmu a představíme vám desítku slavných akčních snímků z 90. let. čtěte zde
Vydáno: 23.05.2020 12:00 v sekci Články | Publicistika
3
Emma. 6/10
Recenze: Jemně komediální Emma. se úspěšně pokusila být sebeironická Hlavní hrdinkou britské, jemným delikátním humorem okořeněné adaptace románu Jane Austenové, je dvacetiletá, bohatá a trochu domýšlivá Emma, která sama nemá na svatbu ani pomyšlení, leč s oblibou dělá dohazovačku jiným. čtěte zde
Vydáno: 22.05.2020 12:30 v sekci Recenze | Premiéry
0
TV tipy: 22. 5. 2020 - 28. 5. 2020
TV tipy: Tarzan a rudí američtí psanci prožívají podzim v New Yorku Ani konec letošního května není v televizích ve znamení žádných zásadních novinek. Mainstream zastupuje třeba dobrodružná Legenda o Tarzanovi, fajnšmekři si naopak vychutnají epické tříoscarové drama Warrena Beattyho Rudí.... čtěte zde
Vydáno: 22.05.2020 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
Kinopremiéry: 21. týden
Kinopremiéry: Vysoká dívka Emma řekla malou lež a ocitla se v Mariině ráji Jasným lákadlem následujícího týdne v omezeném režimu kin je nová adaptace románu Jane Austen Emma. Vedle ní pochopitelně startují menší a náročnější filmy, mezi nimiž vyniká komediální drama Malá lež. čtěte zde
Vydáno: 20.05.2020 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0