Sledujte filmserver.cz také na Facebooku!
Přihlásit Přihlásit přes Facebook | Registrovat
Líbáš jako ďábel

Recenze: Líbáš jako ďábel

Vydáno: 10.05.2012 21:22 v sekci Recenze | Premiéry - Jan Jaroš

Ani věk dávno odrostlý mladickému třeštění nechrání před citovými zmatky a zejména před nástrahami dovolené v exotické zemi. A Marie Poledňáková představuje svůj další snímek - Líbáš jako ďábel.

Líbáš jako ďábelRecenzoval/a Jan Jaroš dne 10.05.2012 21:22. Ani věk dávno odrostlý mladickému třeštění nechrání před citovými zmatky a zejména před nástrahami dovolené v exotické zemi. A Marie Poledňáková představuje svůj další snímek - Líbáš jako ďábel. Hodnocení: 0.5
SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Stěží nalezneme větší rozestup mezi úšklebky odborné veřejnosti a nadšením diváckých mas nežli u Marie Poledňákové. Před třemi roky uvedená komedie Líbáš jako bůh navzdory závažným kritickým výhradám obsadila první místo v návštěvnosti - vyhledalo ji přes 900 000 diváků - a předstihla tehdy i takové značky jako Doba ledová nebo Harry Potter. Není tudíž divu, že režisérka pojala úmysl z úspěšného námětu vytěžit co nejvíce a přichystala volné pokračování nazvané Líbáš jako ďábel.
Podobá se úvodní části jako vejce vejci, snad jen s tím rozdílem, že povětšinou se odehrává v exotickém Maroku. Zajisté se opět vynoří více či méně příkré odsudky na jedné straně a divácká obliba na straně druhé. Jenže nesnáz netkví v tom, že Poledňáková natočila nezávaznou, únikovou komedii (ale možná spíše melodrama nežli komedii), snadno přirovnatelnou k meziválečným historkám velice blízkého ražení, jaké natáčel třeba Vladimír Slavínský. Problém nacházím ve špatné práci, kdy okázalá realizační ledabylost, povznesená na jakousi záhodnou metu, se stává základním prvkem celého filmu.
Snímek Líbáš jako ďábel lze samozřejmě řadit mezi kýčovité spotřební produkty (stejného ražení, jakými jsou jen trochu obratnější počiny Vejdělkovy), pro které se smyšlený, zcela vyfabulovaný obraz přítomnosti mění v pouhou atraktivní kulisu, která ovšem nevypovídá zhola nic ani o zvolených prostředích a honosných prostorách třeba bytových, ani o mondénních postavách, které se v nich pohybují.
Už předchozí část Poledňáková projektovala jako milostný chumel rozehraný mezi několika postavami, jak to rády činí některé francouzské i hollywoodské historky - akorát že Poledňáková líčí milostné trable svých hrdinů jaksi nedomrle, abych užil to nejvýstižnější pojmenování stavu. Inscenační a vypravěčská úroveň, svou prostoduchou popisností přirovnatelná snad jedině stylu dávných bakalářských historek doslova ohromuje svou neumělostí. Bojím se domýšlet tu možnost, že by vše, čemu přihlížíme, bylo vědomé, záměrné, ba pečlivě nachystané.
Poledňáková sice spoléhá na oblíbené a jindy i něco hrající herce (Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška, Eva Holubová, Nela Boudová, Petr Nárožný, Jiří Langmajer...), kteří se však nyní toliko a se špatně předstíranou důstojností pitvoří a pitvoří, jako kdyby v ničem jiném než v přitroublých estrádách nikdy nevystupovali.
To, co předvádějí před kamerou, neváhám označit za naprosto bezradné postávání či pobíhání, za ochotnicky vedené spršky rozmluv. Možná, že leckoho takové počínání pobaví, snad i rozesměje, avšak nic to nemění na tom, že tu chybí už jen kopance do zadku či klouzání na banánové slupce.
Poledňákové ovšem nelze upřít, že v obou svých (autorských) filmech upozorňuje, že i lidé staršího věku - jak se někdy říká: mládí v háji a do důchodu daleko - mohou prožívat mnohdy směšné milostné trable, vnímané ovšem se stejnou zmatkařskou, zaslepenou vážností i citovou intenzitou jako v případě teenagerů. Neboť láska kvete v každém věku a lidé jí zasažení se ochotně dopouštějí lecjakých pošetilostí. Jedině nárys těchto pošetilostí, jak se režisérka rozvinula, považuji za mimořádně trapný, jakkoli nevylučuji, že ti diváci, kteří se dojímali při "božím líbání" se budou řehtat při jeho "ďábelské" pokračování.
Obávám se, že Poledňákové došla nápaditost při splétání a rozplétání několika milostných vztahů, navíc mezi lidmi povětšinou se již znajícími, takže uvadající přitažlivost hledala v exotické kulise marockých měst a jejich temných zákoutí, tržišť i hotelů, přes jejichž ploché střechy lze snadno prchat. Nachystala bizarní turistické leporelo, možná přesněji svou (?) cestovatelkou představu o Maroku.
Co se tu děje? Milenecká dvojice na exotické dovolené přijde o všechna zavazadla, peníze i doklady, na pomoc dorazí i bývalí partneři. A vše vrcholí motivem vskutku k popukání, když je unesen autobus naplněný zahraničními turisty, z nichž si groteskně smolařští únosci z naprosto nepochopitelných důvodů ponechají jen rázovitou, nezkrotnou Češku (Eva Holubová), ačkoli je ustavičně vyvádí z klidu.
Co napsat závěrem? Věřme, že tenhle film se nikdy nedostane do Maroka. Tvůrce by to mohlo ohrozit na zdraví...

Český trailer filmu Líbáš jako ďábel

NAŠE HODNOCENÍ FILMU:
1/10
VAŠE HODNOCENÍ FILMU:
Líbí se mi Nelíbí   Chci vidět Nechci vidět
0,0
NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Pašerák 6/10
Recenze: Pašerák Clinta Eastwooda poučuje o rodinných hodnotách Nový film Clinta Eastwooda (který v něm zároveň ztvárnil hlavní roli) je natočen volně na motivy skutečné události z roku 2014, kdy devadesátiletý americký stařík pašoval velké náklady kokainu pro mexický drogový kartel. čtěte zde
Vydáno: 21.03.2019 07:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
Kinopremiéry: 12. týden
Kinopremiéry: Pašerák putuje se sobíkem a prožívá své manželské etudy Z aktuálního kvarteta premiér je tou nejzajímavější opožděné uvedení krimi Pašerák Clinta Eastwooda, který se tak do tuzemských kin vrací po třech letech. Komerčním hitem ale nejspíš bude česká romantická komedie LOVEní.... čtěte zde
Vydáno: 20.03.2019 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
Top 20 ČR: 11. týden
TOP 20 ČR: Captain Marvel dále vládne českým kinům Captain Marvel pokračuje v dominanci v českých kinech i týden po premiéře. Mezitím česká komedie Ženy v běhu pokořila hranici jednoho miliónu diváků. čtěte zde
Vydáno: 19.03.2019 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Box office: 11. víkend
Box Office: Captain Marvel opakuje triumf Captain Marvel utržila už 760 milionů a zopakovala si první pozici z minulého víkendu. Nevedlo se sci-fi novince Captive State. čtěte zde
Vydáno: 18.03.2019 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
We Die Young 7/10
Za horizontem: Jean-Claude Van Damme v akčním dramatu We Die Young Jean-Claude Van Damme se zaplete do bojů drogového gangu uprostřed Washingtonu DC v akčním dramatu We Die Young. čtěte zde
Vydáno: 17.03.2019 15:00 v sekci Recenze | Za horizontem
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- TV tipy: Mravenec Z, Charlie Chaplin a Sicario vysílají zprávy (22.02.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- Kinopremiéry: Všichni vědí, jak mít nabito a vycvičit draka (20.02.2019 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Recenze: Černá komedie Úhoři mají nabito je zoufale nesoudržná a nevtipná (19.02.2019 07:00 v Recenze | Premiéry)
- Iva Janžurová jako Teroristka v traileru (31.01.2019 12:01 v Novinky | Trailery)
- TV tipy: V La La Landu je život krásný, protože se tam chodí po strništi bos (28.12.2018 07:30 v Radar | TV tipy)
- Recenze: Doktor Martin: Záhada v Beskydech je tečkou za populárním seriálem (08.12.2018 07:00 v Recenze | Premiéry)
- Kinopremiéry: Doktor Martin řeší záhadu Silver Lake a v Beskydech a ocitá se ve spárech ďábla (05.12.2018 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- TV tipy: Krysař nakupuje sexy botky, chystá sabotáž a hledá poklad hraběte Chamaré (23.11.2018 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Bídník Orel Eddie se veze na něžných vlnách skandálu a diagnózy smrti (16.11.2018 07:30 v Radar | TV tipy)
- Recenze: Ten, kdo tě miloval je nesourodý mix kriminálky a rodinné komedie (09.11.2018 12:30 v Recenze | Premiéry)
- Kinopremiéry: Grinch je svědkem Putinovým, který miloval dívku v pavoučí síti (07.11.2018 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Kinopremiéry: Muži touží po skatech a tváři (19.09.2018 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- TV tipy: Prokletý klaun, Oldřich a Božena se za trnkovým keřem ocitají v elektrizující mlze (14.09.2018 07:30 v Radar | TV tipy)
- Karlovy Vary 2018: Křišťálový glóbus získal snímek „Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“ (08.07.2018 14:16 v Novinky | Zprávy)
- TV tipy: Šílený Max plánuje invazi do rybárny a přepadení ve vzduchu (25.05.2018 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: S Creedem v oblacích Dunkerqueu nejsou žerty (04.05.2018 07:30 v Radar | TV tipy)
- Kinopremiéry: Avengers a bratři Lumiérové jsou kazišuci (25.04.2018 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- TV tipy: Nicholas Nickleby míří krotit důchodce do Chicaga (20.04.2018 07:30 v Radar | TV tipy)

PREMIÉRA TÝDNE   11/2019

Pašerák
6/10

Nový film Clinta Eastwooda (který v něm zároveň ztvárnil hlavní roli) je natočen volně na motivy skutečné události z roku 2014, kdy devadesátiletý americký stařík pašoval velké náklady kokainu pro mexický drogový kartel.

AKTUÁLNĚ V KINECH

Kompletní seznam kinopremiér naleznete zde.

TV TIPY

VYCHÁZÍ NA BLU-RAY

Kompletní seznam vycházejících BD naleznete zde.

VYCHÁZÍ NA DVD

Kompletní seznam vycházejících DVD naleznete zde.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ FILMY (poslední týden)

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ OSOBY (poslední týden)

filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
filmserver.cz - o filmech víme vše
©2010-2019 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1804-5529
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver