Sledujte filmserver.cz také na Facebooku!
Přihlásit Přihlásit přes Facebook | Registrovat
Téma: Jeden za všechny, všichni za jednoho!

Téma: Jeden za všechny, všichni za jednoho!

Vydáno: 11.04.2012 21:48 v sekci Články | Publicistika - Martin Bubrín | foto: Lionsgate

U příležitosti našeho speciálu k Avengers jsme se rozhodli ohlédnout zpět za známými týmovkami, které se v kinematografii objevují napříč žánry – ať už jde o adaptace komiksů, westerny nebo sci-fi, mají jedno společné – jeden hlavní hrdina je málo!

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Pokud bychom sledovali hollywoodské trendy napříč posledními lety, dobrali bychom se zásadního zjištění. Kromě záliby v resuscitacích starých klasik, sequelech a různých spin-offech založených na nepodstatné postavě druhé vedlejší role jsou to také takzvané týmovky neboli filmy, v jejichž centru je většinou malá nebo větší skupina lidí... nebo mutantů, to je jedno.
Důležité je, že tito jedinci (kteří mohou být více přiblíženi jako hlavní postavy) jsou vždy neodmyslitelnou součástí nějakého týmu, který má důležité poslání, jež může znamenat záchranu lidstva, něco tak nezávažného jako precizně naplánovanou loupež luxusních aut nebo vítězství ve sportovním zápase.
Už z tohoto popisu je jasné, že pojem "tým" můžeme chápat napříč žánry – v komiksovém velkofilmu budou hlavní postavy superhrdinové, zatímco ve westernu se setkáme s bandou pistolníků hájících veřejné zájmy. Akční film zase nabídne po zuby ozbrojené macho vojáky s objemem bicepsu jako trup průměrného člověka a ve sportovním filmu většinou budeme sledovat tým amerického fotbalu (protože jsme v Americe), který se nepravděpodobně vyhrabe z nejzatuchlejšího místečka někde v Louisianě na celostátní mistrovství.
Témat je zkrátka více než dost a pokrýt všechny zástupce by bylo na pravidelné týdenní články, proto se omlouváme, pokud nějaký z vašich oblíbených "týmových" filmů zapomeneme zmínit. Než tedy do kin nastoupí očekávaný komiksový cross-over s hrdiny čtyř celovečerních filmů, který zatím nemá v kinematografii obdoby, pojďte se s námi podívat na snímky, v nichž byla klíčovým tématem týmová spolupráce. Však to znáte, jeden je přeborník na zbraně, druhý na počítače a třetí na výbušniny...
Z války do války
Válečné filmy už samy o sobě skýtají týmové zápletky, jelikož hrdinové jsou většinou příslušníky nějaké jednotky, pluku nebo oddílu. Vyjmenovávat všechny od Čety až po Olověnou vestu by však bylo nadmíru zdlouhavé a především zbytečné, jelikož týmová jednotka není hnací motor filmu, ale většinou jde o problémy individuí zasazených do širšího kolektivu.
Takovým přírůstkem však nebyl například Tucet špinavců, kultovní válečný velkofilm o četě odsouzenců, která musí spáchat sebevražednou misi pro zničení základny nacistů. Předobraz mnohých týmovek a například i Tarantinových Hanebných panchartů nabídl tehdejšímu publiku bandu asociálních hrdinů, nekompromisní násilí a velkou porci humoru, v němž se neztrácely vážnější podtóny ani perfektně sehraná banda hereckých představitelů v čele s výborným Lee Marvinem.
Během druhé světové války se nám také svou alternativní vizi dějin pokusil předvést právě Tarantino v Panchartech, který svým popkulturním stylem plným odkazů, pod nimiž bledne i Movie Connections na IMDb.com, nechal komando drsných židů osobitým způsobem uzavřít nejznámější mezinárodní konflikt. Režisér však náboje nechal v zásobnících a převážně útočil kulometnými dialogy, jejichž pointy byly mnohdy více smrtící než bolest způsobená kulkou.
Problematiku zajateckých táborů dokázal například přiblížit slavný útěkářský film Velký útěk, v němž se za jedné noci pokusí utéct celý tábor amerických vězňů na svobodu. V nepříjemném prostředí plném ostnatých drátů a ozbrojených hlídek se tak formuje přesná týmová spolupráce, jejíž výsledky by mohly přinést všem zúčastněným zasloužené ovoce. Stačí, aby Steve McQueen hodil jednu zaručenou frajerskou pózu, a víte, že vás ten film má na lopatkách. Což se dá ostatně říct o dalších snímcích s tematikou útěku, jako například o Mostu přes řeku Kwai, kde se na pozadí stavby mostu odehrávalo psychologické drama mezi anglickým a japonským plukovníkem.
Završujícím dílem tematizujícím druhou světovou válku očima válečné jednotky bylo Spielbergovo Zachraňte vojína Ryana, které si nás získalo prakticky každičkým elementem – výbornou režií, autentickou Kaminskyho kamerou nebo precizními hereckými výkony. Perfektně vykreslené charaktery jednotlivých vojáků tak dodávají filmu jeho největší sílu. A kdo se bude pozorně koukat, možná najde i Vina Diesela...
Mezi nejvýraznější válečné kousky tematizující novodobé dějiny můžeme řadit třeba snímek Tři králové pojednávající o válce v Perském zálivu, Černý jestřáb sestřelen o občanské válce v Somálsku nebo Smrt čeká všude o elitních vojácích, kteří deaktivují bomby v Iráku. Ve všech zmíněných případech se všechny filmové složky zintenzivněly, aby divák mohl okusit válečnou vřavu takříkajíc na vlastní kůži. S tím souvisela i autentická roztřepaná kamera, rychlý střih nebo všelijaké vizuální hrátky s obrazem, které dynamizovaly dění na plátně. Někdy se však tyto geniálně natočené podívané ztrácely v lehce náborových scénářích.
Nejen ve válečných filmech se vytahovaly zbraně. Jak víme, westerny mají většinou ve svém středu osamělého pistolníka, který se staví proti vícenásobné přesile (jeden Eastwood jim všem káže...). Je však i několik výjimek, v nichž se prosté zájmy chudobných občanů / rolníků vydá hájit celá skupina neohrožených desperátů. Řeč je samozřejmě o Sedmi statečných, westernu snad z nejklasičtějších, v němž sedmičlenná banda pistolníků chrání malou mexickou osadu před nájezdy banditů.
Jak by tato ryze americká látka mohla dopadnout? Úplně stejně jako Kurosawových Sedm samurajů, jeden z vůbec prvních akčních filmů vůbec a zároveň přiznaný předobraz amerického klasického díla. Téměř čtyřhodinová stopáž však na rozdíl od západní verze více spolupracuje s jednotlivými postavami a pomalým tempem vyprávění buduje nádherný příběh s velkým poselstvím. Proti nepřemožitelné přesile se postavila také Peckinpahova Divoká banda v moderním westernu, který demytizoval Divoký západ a nechal bandu padlých desperátů zmasakrovat celý žánr i s úroky. Závěrečné "kulometné" zúročení se jistě nachází v žebříčcích nejbrutálnějších scén vůbec. Ostatně jako většina režisérových filmů zabývajících se násilím.
Ukázka z filmu Sedm statečných

Loupeže, zbraně a velké bicepsy
Není nad to, mít pořádně naplánovanou velkou loupež, nejlépe když se chcete dostat do pečlivě střeženého trezoru, kde se pracně sbírají zelené papírky. Na takovou akci však pouhý jeden člověk nestačí – musíte mít přece chlápka, co odvede pozornost, chlápka přes počítače, přes výbušniny, přes zbraně a hlavně řidiče, který vás odveze z místa činu. Podobně sehraný tým spolupracovníků můžeme nalézt hlavně v trilogii Dannyho parťáci, která elegantním stylem nechala vykrádat největší hollywoodské hvězdy vše od kasin po střežené galerie s laserovým bezpečnostním systémem, který by nepřekonal ani James Bond. Někdy to sice tak dobře nešlapalo (viz překombinovaný scénář), ale i tak se jednalo o jeden z nejsehranějším filmových týmů široko daleko. Už jen díky tomu, že šlo o jeden velký kamarádský projekt.
Pokud bychom měli zmiňovat další perfekcionistické loupeže, mohli bychom také zapátrat trochu do minulosti, konkrétně do roku 1955 k francouzskému noir filmu Rvačka mezi muži. Nejde sice o typickou týmovku, ale tichá scéna s vyloupením klenotnictví je co do sehranosti jednotlivých členů vzorem pro mnohé pozdější lupiče. Osobitě se k tématu "heist-movies" vyjádřil také Tarantino v Gaunerech, v typické, na přeskáčku vyprávěné příběhové mozaice plné upovídaných dialogů, nebo Christopher Nolan ve sci-fi opusu Počátek, kde se kradly a vnucovaly myšlenky v pěti úrovních snů.
Někdy se banda odpadlíků pokouší vykrást veřejné finanční instituce nebo vysoce zabezpečená místa pomocí nablýskaných automobilů té nejvyšší jakosti. Podobné "geniálně" naplánované loupeže, při kterých je zapotřebí hlavně dobrých řidičů, jsme mohli zaznamenat například v Loupeži po italsku, kde se parta zrazených zlodějů rozhodne pomstít svému tehdejšímu parťákovi tím, že mu ukradne trezor rovnou z vlastního domu za použití mini-cooperů. Automobilové honičky jsme také mohli postřehnout například v 60 sekundách, kdy tým zlodějů na příkazy Nicolase Cage musí za tři dny ukrást padesát luxusních automobilů. V poslední době se podobnému konceptu přibližovalo také páté Rychle a zběsile, které povolalo hrdiny z předchozích dílů a stvořilo z nich tým, v němž je každý na něco expert. Však to znáte.
Akční žánr je pro týmovky jako stvořený. Banda hrubozrnných drsňáků z různých koutů světa si dá sraz na plátně a společně se rozhodnou vyřešit nějaký vážný problém, který bude mít co do činění buď s koncem světa, odvrácením globální katastrofy nebo jen s nějakou malichernou záchranou na poslední chvíli. Případ za všechny jsou samozřejmě Expendables, dream-team složený z akčních ikon osmdesátých let, jehož druhý díl dorazí do kin letos na podzim. Testosteronová nálož, při níž platí pro ženské postavy zákaz vstupu, však nebyla více než průměrný film, který těžil jen z nostalgické přítomnosti akčních superhrdinů.
To by se ale snad mohlo zlepšit v pokračování, které zatím vypadá jako splněný sen každého fanouška (za příležitosti premiéry u nás také očekávejte hromadu tematických článků). Snad se tento sraz povede ukočírovat režiséru Simonu Westovi, který má na svém kontě taktéž "něco-jako-týmovku" Con Air, v níž banda nejstřeženějších zločinců vedená vlasatým Nicolasem Cagem přepadne letadlo.
Týmovou spolupráci a solidní buddy-chemii je možno spatřit i v některých hollywoodských blockbusterech. Případ za všechny je samozřejmě A-Team, adaptace klasického amerického seriálu. Parta vyděděnců a bývalých příslušníků elitní armádní jednotky se tak musí skrývat před zákonem, aby chránili ty, kteří si pomoc dovolit nemohou. Zábavný popcorn rezignoval na vážnou notu a nabídl divákovi sehraný tým výstředních bláznů, kteří se nebáli ani létání s tankem za pomocí střelby z děla.
Zkrátka divočina, které by snad mohli konkurovat jen G. I. Joe, hračky od Hasbra přivedené k životu. Taktéž jde o speciální jednotku, taktéž má speciální úkol na odvrácení celosvětové hrozby, ale bojují výhradně digitálními atrakcemi. Přepálené guilty-pleasure se šílenými hláškami a ještě neuvěřitelnějšími situacemi jednoznačně v roce 2009 zadupalo do země i druhé Transformers. Týmovka jak vyšitá. Snad se vyvede i dvojka, která se s pažemi Dwaynea Johnsona podívá do kin letos v srpnu.
K týmovému konceptu se také loni v prosinci uchýlila čtvrtá Mission: Impossible, jež se vrátila ke kořenům televizního seriálu Nulová šance. Čtveřice spolupracovníků v čele s nesmrtelným Ethanem Huntem proplouvá tím nejnepravděpodobnějším řešením složitých misí a překvapivě u toho vždy uspěje. Myslím, že nikdo z diváků se nezlobil.
Scéna z filmu A-Team

Superhrdinové, vesmírní bijci a jedenáct společníků
Co je lepšího než mít bandu superhrdinů v jednom filmu? Místo toho, abyste vysvětlovali původ každé postavy zvlášť (zde zdravíme Avengers a jejich sólovky), hodíte jich do jednoho pytle rovnou takových deset. První nejvýraznější komiksovou týmovkou byli Singerovi X-Men, kteří poprvé ukázali, že subžánr nemusí být vždy brán jen s nadsázkou a hrdinové jako divní panáci v barevných teplákách.
Cyclops, Storm, Rogue nebo Wolverine, to všechno byly postavy z masa a kostí, které nechal režisér podrobit ještě intenzivnější "psychoanalýze" v pokračování X-Men 2, které bylo do nástupu Temného rytíře přijímáno jako číslo jedna mezi komiksovými filmy. I když trojka zase byla jen hloupoučký popcorn, v nejnovější První třídě si fanoušci přišli opět na své. Pod vedením Mathewa Vaughna se franšíza proměnila v elegantní oldschool plný perfektně zahraných postav, z nichž se nakonec formovaly dvě skupiny, které se staly odvěkými nepřáteli.
Není to ale jen výsada Xavierových a Magnetových mutantů, jedním z nejvýraznějších komiksových týmů jsou bezpochyby také Strážci - Watchmen, kteří to přes stránky grafického románu dotáhli až do filmové podoby, pod vedením vizionáře Zacka Snydera. Tito strážci zákona však až na jednoho určitého namodralého člena zvláštními schopnostmi moc nepřekypovali, šlo spíše o zamindrákované postavy, vyrovnávající se s minulostí. Na rozdíl od režisérova dalšího filmu Sucker Punch, kde po vzoru videoher a mangy porušovaly dívky v krátkých minisukních veškeré fyzikální zákony a ještě k tomu se oháněly velkým mečem a samopalem, šlo pořád o mnohem ucelenější a komplexnější dílo.
Což se nedá říct o adaptaci dalšího komiksu Alana Moora Liga výjimečných, kde se bok po boku sejdou hrdinové jako Kapitán Nemo, Dorian Gray nebo Dr. Jekyll a pan Hyde. Tento filmový mišmaš by ale nejspíše nejraději zůstal deset stop pod zemí, kde by ho nikdo nenašel. Něco podobného by určitě chtěli zařídit i fanoušci Fantastické čtyřky, jejíž filmová podoba nakrkla nejednoho příznivce rozpohybovaných komiksových okének. Invisible Woman, Human Torch, Mr. Fantastic a The Thing zkrátka ještě čekají na to, kdy budou mít možnost se do svého celovečeráku pustit znovu. A kdyby to nevyšlo, pořád se mohou v druhém díle připojit k Avengers, že... Stejně jako X-Meni, Spider-Man a jim podobní ze stáje Marvel.
Prvky týmové spolupráce také můžeme najít například v 300: Bitva u Thermopyl, kde se osamělá jednotka neohrožených Sparťanů postaví přesile Peršanů. Mezi hyperstylizovanými záběry sem tam proletí nějaká ta kultovní hláška z úst Leonidase. Směsku roztodivných kreatur pod záštitou tajné vládní organizace můžeme také najít v Hellboyovi, který je sám členem BPRD, což lze do češtiny volně přeložit jako Úřad paranormálního výzkumu a obrany. Společnost mu dělá například obojživelník Abe Sapien nebo ohnivá Liz.
Předloni jsme v kinech mohli také letmo zahlédnout senilní komiksovou týmovku Red, kde si dali sraz vysloužilí tajní agenti v důchodu. Kdo v kině neusnul, má bod navíc. Nejbystřejší z vás možná na DVD zaznamenali film s názvem Parchanti (The Losers), adaptaci stejnojmenného komiksu o bývalých členech elitní jednotky, kteří baží po pomstě. Hmm.
X-Men: První třída - Family Tree Featurette

V žánru sci-fi je to podobné jako u válečných filmů. Čím větší film, tím je pravděpodobnější, že hlavní hrdina bude členem nějaké posádky nebo oddílu. Vyjmenovávat všechny díly Star Wars a Star Treku (a ani například parodický Galaxy Quest) tedy nebudeme, podíváme se spíše na snímky, které jsou na týmové spolupráci přímo založeny.
U příležitosti premiéry Avengers by se patřilo zmínit Serenity, celovečerní film, který byl zakončením kultovního seriálu Firefly . Za kormidlem její lodi seděl Joss Whedon, jenž se aktuálně potýká s největším srazem superhrdinů vůbec. Do své celovečerní prvotiny však přenesl všechny své trademarky ze seriálů – prvotřídní práci s postavami, sebeironický humor, nadhled a smysl pro akci. Jestli se mu to tentokrát povede alespoň z půlky, budeme mít co do činění s jedním z nejzábavnějších a nejdůmyslnějších filmů roku. Někdy je zase potřeba naši drahou zelenou planetu zachránit – jak nám dokázali astronauti se sklony k patriotismu jako v Armageddonu.
Středem sci-fi však nutně nemusejí být vesmírné lodě a posádky, což potvrdily například militantní přírůstky k žánru jako Vetřelci, Predátor nebo Predátoři. Ve všech třech případech se v centru dění vyskytovala neohrožená vojenská jednotka plná archetypů, jejíž největší devízou byly velké paže, velké zbraně a přesná muška. Ať už šlo o poručíka Vasquezovou nebo Dutche pomazaného bahnem, xenomorf ani jeho lovec neměli sebemenší šanci. S různými šmejdy z vesmíru se také zabývali například Krotitelé duchů, kteří lidem pomáhali s nevysvětlitelnými paranormálními jevy. Výhradně však bojovali pomocí humoru za doprovodu písně Who You Gonna Call?.
Ač si to možná neuvědomujeme, dobře sehraný tým nám nabídl i Pán prstenů: Společenstvo prstenu. Jedenáct společníků, jeden epický úkol a jedna dlouhá cesta. Lidé, elfové, trpaslíci, hobiti a čarodějové museli pro jednou spojit síly pro osud Středozemě a svržení dvou věží. Diváci po celém světě jásali a my s nimi. Snad se Peteru Jacksonovi podaří o Vánocích plynule navázat s družinou trpaslíků.

A dále jen hopem – sportovní týmy, animovaní hrdinové a unikáty
Vděčné téma o americkém snu, tedy o mužstvu podceňovaných outsiderů, kteří se přes nepřízeň osudu vyhrabou až na přední příčky tabulek, bývá mnohokrát tematizováno ve sportovních filmech. Nejvíce je v tomto slzopudném žánru zneužíváno amerického fotbalu – ať už si vezmeme například Návrat na vrchol, Světla páteční noci, Vzpomínku na Titány nebo Trestnou lavici - vždy šlo o ty nejryzejší americké hodnoty, které dojímají diváky po celém světě bez rozdílu věku. Pokud jde o kolektivní sport, týmová spolupráce je pro něj naprosto klíčová. Proto bychom vlastně každý film o podceňovaném mužstvu mohli brát jako týmovku, ale to by vydalo spíše na samostatný tematický článek (kam bychom samozřejmě zařadili i Space Jam).
Pokud jde o animované filmy, každého automaticky napadnou Úžasňákovi, rodinka pixarovských superhrdinů, která zvládá trable rodičovství, nudnou práci i zachraňování světa zároveň. Skákající lampička by měla silně přehodnotit, zda by dalším sequelem po nepovedených druhých Autech neměla být spíše tato sehraná rodinka v červených elasťákách. Výbornou odpovědí na útěkářské filmy bylo také Toy Story 3, v němž banda unesených hraček musela uprchnout ze zákeřné školky plné slintajících dětí. Převracení očekávání a klišé, to šlo Pixaru vždy nejlépe. Když vás navíc animovaný film dokáže v jedné hrůzostrašné scéně pořádně znejistit o osud hlavních postav, vzývání studia pro genialitu není vůbec mimo mísu.
A co nám tady zbývá? Týmy se většinou mohou vytvořit i v dětských dobrodružných filmech, mimo objevování nástrah dospívání je parta kamarádů většinou motivována nějakou vytouženou odměnou. Ať už jí je nalezení mrtvoly ve Stůj při mně, objevení ztraceného pokladu v Rošťácích nebo například záchrana života v Harry Potterovi a Fénixově řádu (Brumbálova armáda), dosažení cíle vždy závisí na vlastnostech jednotlivých členů a přesné kooperaci.
Z mnohem dospělejšího soudku je zase Team America: Světovej policajt, který si to po vzoru seriálu South Parku vyříkává se světem pomocí zvracení, vulgární mluvy, brutality a sexu mezi plastovými loutkami. Někdy může být skupina lidí součástí hororu – jako například survivalů odehrávajících se během zombie apokalypsy. Ve filmech jako Úsvit mrtvých byste bez svých parťáků byli součástí po masu lačnícího stáda bez mrknutí oka. V oblasti nezávislých filmů je zase odborníkem přes spletité rodinné portréty Wes Anderson, který svůj režijní um zacházet s nepřeberným množstvím postav ukázal v Takové zvláštní rodince nebo Životě pod vodou.
Pokud jste dočetli až sem, věřte, že přílišná rozsáhlost tohoto článku nebyla záměr. Množství informací jednoduše přesáhlo až za kraj únosnosti a při zkrácení by bylo možné, že by se článek smrskl jen na pouhý výčet titulů. I z toho se však může zdát, že je text příliš stručný a popisný – ale snad jste při čtení poznali, že jsme se o nějakou komplexní analýzu nesnažili. To bychom tady ještě setrvali o několik desítek odstavců déle...
A nebo jsme mezi předešlými řádky snad na nějakou vaši oblíbenou týmovku zapomněli? Neváhejte a podělte se s námi v komentářích!
Závěrečný souboj z filmu Úžasňákovi

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
TV tipy: 19. 4. 2024 - 25. 4. 2024
TV tipy: Kdo klepe na dveře krále Staten Islandu Televizní nabídka končícího dubna je poměrně skromná, nicméně nabídne hned několik atraktivních premiér. Z nedávných počinů zaujme psychologické drama Střípky, uveden ale bude i malinko zapomenutý debut Martina Scorseseho.... čtěte zde
Vydáno: 19.04.2024 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
Kinopremiéry: 16. týden
Kinopremiéry: Abigail s Dalím přežili občanskou válku a vyrážejí na dovolenou s Broučkem Ačkoli v tomto týdnu obohatí nabídky kin hned desítka filmů, jednoznačný hit mezi ní zcela chybí. Asi největší komerční potenciál skrývá česká komedie Dovolená s Broučkem, startuje ovšem i novinka Alexe Garlanda Občanská... čtěte zde
Vydáno: 17.04.2024 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
Top 20 ČR: 15. týden
Top 20 ČR: Do kina se moc nechodí S přibývajícími teplými dny se kinosály vylidňují. Ani několik přitažlivých novinek včetně nových Krotitelů duchů na tom nic nezměnilo. čtěte zde
Vydáno: 16.04.2024 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Box office: 15. víkend
Box office: V USA vypukla Občanská válka U pokladen kin se prosadilo dystopické akční drama Občanská válka o rozdělené Americe v blízké budoucnosti, kde hrají manželé Kirsten Dunst a Jesse Plemons. čtěte zde
Vydáno: 15.04.2024 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
Tady Havel, slyšíte mě? 6/10
Recenze: Dokument Tady Havel, slyšíte mě? vykresluje Václava Havla jako člověka mnoha paradoxů Dokument Petra Jančárka se zaměřuje na poslední tři roky v životě bývalého prezidenta Václava Havla. Jeho část je věnovaná i natáčení jeho filmového režijního debutu s názvem Odcházení. čtěte zde
Vydáno: 13.04.2024 07:30 v sekci Recenze | Premiéry
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Tarantino ruší svůj poslední film (18.04.2024 14:30 v Novinky | Zprávy)
- Portrét: Nicolas Cage - Nesnesitelná tíha obrovského talentu (07.01.2024 10:30 v Články | Publicistika)
- Zemřel Tom Wilkinson (30.12.2023 22:21 v Novinky | Zprávy)
- R.I.P.: Hvězdy, které nás v roce 2023 opustily (23.12.2023 08:30 v Novinky | Zprávy)
- Téma: Nejlepší americké filmy 80. let (26.11.2023 10:30 v Články | Žebříčky)
- Recenze: Sly je osobní zpovědí Sylvestera Stallona (04.11.2023 10:30 v Recenze | Za horizontem)
- Recenze: Expend4bles: Postr4datelní (22.09.2023 12:30 v Recenze | Premiéry)
- Recenze: Z Kazmova ONEMANSHOW: The Movie se vyklubala mizerná krimikomedie (18.08.2023 12:30 v Recenze | Premiéry)
- Téma: Ridley Scott je stále bez Oscara (28.05.2023 10:30 v Články | Publicistika)
- Top 10: deset nejlepších filmů Harveyho Keitela (13.05.2023 11:25 v Články | Publicistika)
- Recenze: Ve filmu Sisu si finský zlatokop natře na chleba nacistické komando (29.04.2023 10:30 v Recenze | Premiéry)
- Stroj času: The Room je nejhorším filmem všech dob (26.03.2023 14:30 v Recenze | Stroj času)
- Stroj času: V žáru noci je brilantní po všech stránkách (12.03.2023 09:30 v Recenze | Stroj času)
- Zemřel Tom Sizemore (04.03.2023 09:06 v Novinky | Zprávy)
- Zemřel Walter Mirisch (26.02.2023 08:00 v Novinky | Zprávy)
- Téma: Steven Spielberg a jeho filmy: 2. část (25.02.2023 09:30 v Články | Publicistika)
- Nejlepší filmy z prostředí casin (13.02.2023 11:30 v Novinky | Zprávy)
- Téma: 10 komerčně nejúspěšnějších filmů Stevena Spielberga (28.01.2023 10:30 v Články | Žebříčky)

PREMIÉRA TÝDNE   14/2024

Opičí muž
7/10

Britský herec Dev Patel, který před lety zazářil v Milionáři z chatrče, po dlouhém snažení konečně představil svůj vysněný režijní debut. S ním složil poctu bollywoodu i oblíbeným akčním filmům a neopomněl ani indickou kulturu.

AKTUÁLNĚ V KINECH

Kompletní seznam kinopremiér naleznete zde.

TV TIPY

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ FILMY (poslední týden)

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ OSOBY (poslední týden)

filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
filmserver.cz - o filmech víme vše
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1804-5529
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe
Zavřít reklamu