Sledujte filmserver.cz také na Facebooku!
Přihlásit Přihlásit přes Facebook | Registrovat
Lollipop Monster

Recenze: Lollipop Monster

Vydáno: 28.10.2011 13:00 v sekci Recenze | Premiéry - David Laňka | foto: CinemArt

Lollipop Monster je vyzrálý a formálně výjimečný titul, který diváka nehladí, ale naopak kope do rozkroku a řve mu z centimetrové vzdálenosti do ucha, aby odhodil růžové brýle, pohřbil optimismus a připravil se na realitu všedního dne, protože líp už bylo a to, co je, je navzdory sexy obalu zvrácené.

Lollipop MonsterRecenzoval/a David Laňka dne 28.10.2011 13:00. Lollipop Monster je vyzrálý a formálně výjimečný titul, který diváka nehladí, ale naopak kope do rozkroku a řve mu z centimetrové vzdálenosti do ucha, aby odhodil růžové brýle, pohřbil optimismus a připravil se na realitu všedního dne, protože líp už bylo a to, co je, je navzdory sexy obalu zvrácené. Hodnocení: 4
SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Prostě film, jaký české kinematografii chybí jako sůl. A to byla německá produkce ještě před několika lety hotovým otloukánkem a mohla být ráda za talenty typu Josepha Vilsmaiera, který ji svými filmy s velkým F dokázal udržet nad hladinou, aby se neutopila v bahně doslovnosti, průměrnosti a trapného humoru. Naštěstí pak přišli Tykwer, Becker, Schwentke a další a houstnoucí krev německého filmu okysličili tím, že nectili hranice žánru a nebáli se točit tak, jak chtějí, a ne jak to po nich chtějí producenti. Lze jen litovat, že postupem času všichni zmínění neodolali vábení velkých producentů a začali točit filmy pro masy.
Klika byla, že v záloze stáli Fatih Akın nebo právě Ziska Riemann, kteří dnes už stárnoucí předchůdce nahradili. A jak se Akın pohybuje ve svém německo-tureckém světě reality nahlížené optikou lyriky všedního dne, tak v sobě Riemann nezapře svou zkušenost s komiksy, kterým se dříve věnovala. Díky tomu se nebojí zkratkovitosti, jisté impresionistické náladotvornosti. A dlužno dodat, že se nestaví zády ani k době, kdy byla závislá na drogách, a je odhodlána bušit do diváka svou zkušenost s nimi a vymlátit z něj chuť na ně, i kdyby ho měla zkopat kanadou.
Vizuálně, hudebně a vlastně i svým způsobem zvráceně opulentní snímek Lollipop Monster vypráví příběh dvou patnáctiletých dívek Ari a Oony. Zatímco Ari si kompenzuje pocit nepochopení sexem s neznámým mužem, Oona vyjadřuje bolest ze sebevraždy milovaného otce sebepoškozováním a morbidními kresbami. Jejich přátelství, na jehož trvanlivost by si nikdo nevsadil ani pětník, jim však pomáhá zvládat pokrytectví okolí a vnitřní bezbřehou osamělost.
Ačkoliv se může zdát, že Lollipop Monster je drama, daleko blíže má ke komedii, i když komedii černé jako krém na boty a cynické, až to někdy jde za hranici vkusu. Jenomže tam, kde se tyto hranice překračují, celé vyznění filmu "změkčuje" jeho originální vizuální zpracování, pohrávající si se všemi odstíny pastelových barev, tak typických pro barbínovské lolitky.
Stejně důležitý jako forma je však pro Riemann také obsah. Vymezuje se totiž vůči současnému trendu stádnosti mladých lidí, kteří nemají potřebu chodit na barikády tak jako jejich rodiče a jejichž cílem je vybudovat si kariéru, vydělat dost peněz a vést "šťastný" život. Jenomže je vůbec možné takový život žít, když se stanete otroky systému, který vás uvrtá do hypotéky, leasingu a vůbec celoživotní účasti v koloběhu vydělávání-vydávání peněz? Pro rozdílnost žánru možná není nejvhodnější Lollipop Monster srovnávat právě s thrillerem Hanna, ale oba filmy spojuje téma hrdinek vymezujících se proti většině, odvaha žít si po svém a dobrovolně se postavit mimo kruh.
Originální trailer filmu Lollipop Monster
Když snímek běžel na karlovarském festivalu, začalo se mu přezdívat "německé Sedmikrásky". No... do opusu Chytilové německým "zrůdičkám" přece jen schází ještě krapet té nekonformnosti a odvahy pobuřovat a klást nepříjemné otázky, na druhou stranu jsou jednoznačně nejdospělejším a nejpravdivějším snímkem o mladých pro mladé. Už jen proto byste si je neměli nechat ujít. V kině! Protože jejich filmovost se přímo vzpírá plochým obrazovkám a monitorům.

NAŠE HODNOCENÍ FILMU:
8/10
VAŠE HODNOCENÍ FILMU:
Líbí se mi Nelíbí   Chci vidět Nechci vidět
0,0
NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Kinopremiéry: 13. týden
Kinopremiéry: Godzilla, Kong a Gump obsluhují anglického krále a prožívají dokonalé dny Poslední březnové premiéry jsou především ve znamení návratu dvou monster a jednoho zvířátka. Na plátnech si to znovu rozdají Godzilla a Kong, diváckým hitem ovšem nepochybně bude pokračování dobrodružství psa Gumpa.... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2024 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
Top 20 ČR: 12. týden
Top 20 ČR: Čechy zajímá jen Duna a Sladký život V českých kinech se stále nejvíce chodí na americký trhák Duna a na českou komedii Sladký život. Zájem je také o animák o Kung Fu Pandě. čtěte zde
Vydáno: 26.03.2024 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Box office: 12. víkend
Box office: Koho zavoláte? V amerických kinech proběhla o víkendu premiéra nového dílů Krotitelů duchů, který ovládl víkendové tržby a posunul celou franšízu do klubu miliardářů. čtěte zde
Vydáno: 25.03.2024 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
TV tipy: 22. 3. 2024 - 28. 3. 2024
TV tipy: Žena v táboře tygrů sepisuje čtvrtý protokol a hledá zelený led S končícím březnem v televizích nejvíce překvapí zařazení dvou absolutně neznámých britských thrillerů z osmdesátých let. Největším diváckým lákadlem ale nejspíš bude premiérové uvedení dramedie Hodně štěstí, pane... čtěte zde
Vydáno: 22.03.2024 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
Kinopremiéry: 12. týden
Kinopremiéry: Neposkvrněné panenky na útěku z Utopie I v tomto týdnu je v kinech čas na dohánění restů, protože žádná z premiér nemá velký divácky potenciál a je spíše pro hrstku fanoušků. To platí jak pro novinku Ethana Coena, tak pro horor Neposkvrněná se Sydney Sweeney. čtěte zde
Vydáno: 20.03.2024 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Festivalové ozvěny: 34. týden (21.08.2012 21:08 v Články | Festivaly)
- Kinopremiéry: 43. týden (27.10.2011 07:00 v Radar | Kinopremiéry)
- V Praze pokračuje šestý Das Filmfest (20.10.2011 21:17 v Novinky | Zprávy)
- Za pár dní v Praze vypukne Das Filmfest (14.10.2011 15:41 v Novinky | Zprávy)
- V říjnu vypukne již šestý Das Filmfest (06.09.2011 16:38 v Novinky | Zprávy)
- 46. ročník MFF Karlovy Vary zná své vítěze (09.07.2011 21:17 v Novinky | Zprávy)
- Karlovarský Moleskine: Chill out (07.07.2011 17:57 v Články | Festivaly)
- Festivalové ozvěny: 26. týden (30.06.2011 18:00 v Články | Festivaly)

PREMIÉRA TÝDNE   09/2024

Duna: Část druhá
8/10

Snímek Denise Villeneuva zručně převedl mnohovrstevnatou a významově i dějově komplikovanou románovou předlohu do unikátní filmové podoby poctivého blockbusteru, jenž nestojí jen na akčních atrakcích.

AKTUÁLNĚ V KINECH

Kompletní seznam kinopremiér naleznete zde.

TV TIPY

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ FILMY (poslední týden)

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ OSOBY (poslední týden)

filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
filmserver.cz - o filmech víme vše
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1804-5529
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe
Zavřít reklamu