Recenze: Zloba: Královna všeho zlého je pokračování natočené pouze z povinnosti

Vydáno: 18.10.2019 12:30 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Disneyho fantasy pohádka, navazující na snímek Zloba – Královna černé magie, působí jako generická kombinace nastavované kaše a produktu vytvořeného generátorem náhodných zápletek.

Zloba: Královna všeho zléhoRecenzoval/a Jan Varga dne 18.10.2019 12:30. Disneyho fantasy pohádka, navazující na snímek Zloba – Královna černé magie, působí jako generická kombinace nastavované kaše a produktu vytvořeného generátorem náhodných zápletek. Hodnocení: 2
Zloba: Královna všeho zlého
Maleficent: Mistress of Evil
Fantazie / Rodinný / Dobrodružný
USA, 2019 , 119 min.

Režie: Joachim Rønning
Scénář: Linda Woolverton, Micah Fitzerman-Blue, Noah Harpster, Charles Perrault
Kamera: Henry Braham
Hudba: Geoff Zanelli
Herci: Angelina Jolie, Elle Fanning, Harris Dickinson, Michelle Pfeiffer, Sam Riley, Chiwetel Ejiofor, Ed Skrein, David Gyasi, Jenn Murray, Juno Temple, Lesley Manville, Imelda Staunton, Judith Shekoni, Takamasa Ishihara, Kae Alexander

Česká premiéra: 17.10.2019

Zloba: Královna všeho zlého hodnocení na Kinobox.cz: 70.93 %
Angelina Jolie ve filmu Zloba: Královna všeho zlého / Maleficent: Mistress of EvilOd předchozího filmu s názvem Zloba - Královna černé magie uplynulo pět let. Růženka (Elle Fanning) je královnou lesů, v nichž se prohánějí digitální skřítci, víly a jiná fantaskní stvoření, a má se vdávat za milovaného prince Filipa ze sousedního království lidí. A Růženčina kmotřenka Zloba (Angelina Jolie), byť z ní jde strach, je ve skutečnosti hodná a myslí to s Růženkou dobře. Tudíž je potřeba postavit proti nim jiného antagonistu – a sice princovu matku (Michelle Pfeiffer), která bytosti z Růženčina království nenávidí a přála by si jejich vyhlazení a všechny kolem sebe zmanipuluje, aby dosáhla svých cílů.

Disneyho fantasy pohádka Zloba: Královna všeho zlého působí jako pokračování, o nějž nikdo nestál a které ani nebylo proč a z čeho natočit, ale předchozí film vydělal velké peníze, a tak zkrátka vzniknout muselo. Výsledkem je generický a z prstu vycucaný sequel, vypadající jako kombinace nastavované kaše a produktu vytvořeného generátorem náhodných zápletek.

Elle Fanning ve filmu Zloba: Královna všeho zlého / Maleficent: Mistress of EvilPříběh je v podstatě jedna velká šablona, která zahrnuje mladý zamilovaný pár (ona je nevinná uplakaná chudinka, on je gumový panák s mečem u pasu), mocichtivou zápornou postavu (Michelle Pfeiffer je alespoň okázale zlověstná), roztomilé digitální potvůrky (i méně roztomilé), chabou zápletku založenou na soustavě nedorozumění a akční bitvu na závěr, k níž by ani teoreticky vůbec nemuselo dojít, kdyby se některé z klíčových postav rozhodly tomu zabránit (což se nerozhodly). Vtipné je, že titulní Zloba stráví na plátně zhruba jen 20-25 minut (z dvou hodin) a film ji nálepkuje jako „královnu všeho zlého“, přestože jde o kladnou postavu.

Michelle Pfeiffer ve filmu Zloba: Královna všeho zlého / Maleficent: Mistress of EvilTriviální a předvídatelný děj, zhusta prošpikovaný hromadami klišé a nekonzistentností, své hrdiny zdlouhavě vláčí skrz situace, v nichž si mají osvojovat určité motivace – Růženka tu svádí boj o zachování vlastní přirozenosti a individuality, Zloba je tlačena k nenávisti k lidem, kterou však v sobě musí přemoci, princ Filip musí prozřít a postavit se na odpor své matce… Ve finále se ale stejně všichni zachovají víceméně předpokládaně bez ohledu na smysluplnost a věrohodnost jejich motivací (s výjimkou zlé královny, která vymyslí skvělý plán, jak se zbavit nepřátel, leč pak ho provede tím nejméně efektivním způsobem) a film skončí přesně tak, jak byste čekali, včetně multikulturního poselství o životě v míru a vzájemné toleranci.

Kvůli obsahové obyčejnosti a ledabylosti tak snímku nezbývá než stát téměř výhradně jen na výpravě, barvitém vizuálu a digitálních tricích. I v tomto ohledu však Zloba: Královna všeho zlého pouze naplňuje obvyklý líbivý standard a prakticky neobsahuje nic originálního, výrazněji nápaditého či pozoruhodného. Dokonce i hudba je povážlivě všední a nezajímavá. Za zmínku tak stojí akorát místy docela zdařilé herecké kreace a um všech animátorů, maskérů, kostýmních výtvarníků a dalších členů štábu podílejících se na zjevně profesionálně realizovaných povrchových aspektech filmu, u nichž je jediná škoda to, že jejich schopnosti nebyly vynaloženy na nějaký lepší snímek, který by neexistoval jen z povinnosti.

Český trailer k filmu Zloba: Královna všeho zlého

• Nemám problém. (Marian, 19.10.2019 19:44) Reagovat

Viděl jsem už větší blbosti. Když u toho moc nepřemýšlíš, tak je to hezká podívaná. Proč ne.

• Tak ja neviem (Luboss, 19.10.2019 20:50) Reagovat

Csfd zatiaľ 81%

• Za mě pohodička. (Iveta, 29.10.2019 08:53) Reagovat

Ahoj,
    podle mě je to celkem dobrý film. V článku mě pobavilo, že Zloba 2 "Není originální,,... No mě by spíše zajímalo který film v dnešní době je originální ???? Spousta parodii na klasické pohádky, tuna tuctovích hororů, sladáků a podobně, takže originalita se dnes najde málo kde. I přes všechny možné kritiky na internetu v realitě potkávám více lidí kterým se to líbilo než nelíbilo, hold to musí člověka oslovit a udělat si na to vlastní názor.
    Za mě na spestření dne je to super volba hlavně pro lidi co mají děti a potřebují je zabavit, nebo ty co mají rádi pohádky.