Recenze: Potenciál hororu Annabelle 3 dojíždí na zjevnou lacinost

Vydáno: 28.06.2019 09:00 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Ve třetím díle hororové série o panence Annabelle se zvědavá středoškolačka vloupe do komory manželů Warrenových, démonologů a paranormálních vyšetřovatelů, kteří v ní skladují všechny možné prokleté předměty, a všechno tam osahá...

Annabelle 3Recenzoval/a Jan Varga dne 28.06.2019 09:00. Ve třetím díle hororové série o panence Annabelle se zvědavá středoškolačka vloupe do komory manželů Warrenových, démonologů a paranormálních vyšetřovatelů, kteří v ní skladují všechny možné prokleté předměty, a všechno tam osahá... Hodnocení: 2.5
Annabelle 3
Annabelle Comes Home
Horror / Tajemný / Thriller
USA, 2019 , 106 min.

Režie: Gary Dauberman
Scénář: Gary Dauberman, James Wan
Kamera: Michael Burgess
Hudba: Joseph Bishara
Herci: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Mckenna Grace, Madison Iseman, Katie Sarife, Samara Lee, Kenzie Caplan, Sade Katarina, Michael Patrick McGill, Brittany Hoza, Sheila McKellan, Eddie J. Fernandez, Steve Coulter, Luca Luhan, Gary-7

Česká premiéra: 27.06.2019

Hodnocení: 5/10

Distributor: Vertical Ent.

Annabelle 3 hodnocení na Kinobox.cz: 57.82 %
Fotografie z filmu Annabelle 3 / Annabelle Comes HomeLze předpokládat, že čtenář této recenze ví, o čem je filmová hororová řada Annabelle. Proto jen připomenu, že za jejím vznikem stojí režisér, scenárista a producent James Wan, tvůrce série V zajetí démonů a vůbec celého filmového universa točícího se kolem manželů Warrenových (volně inspirovaných dvojicí skutečných démonologů a paranormálních vyšetřovatelů), do něhož spadají kromě filmů Annabelle a Annabelle 2: Zrození zla i nedávné snímky Sestra a La Llorona: Prokletá ženaAnnabelle 3 sice opět produkoval James Wan, leč napsal a natočil jej coby svůj režijní debut Gary Dauberman, scenárista všech předchozích dílů Annabelle i zmíněné Sestry.

Děj filmu je tentokrát o tom, že manželé Warrenovi musejí kamsi na 24 hodin odjet a pozvou si k sobě domů slečnu na hlídání, středoškolačku Mary Allen, aby pohlídala jejich desetiletou dceru Judy. Za Mary Ellen se později staví i její kamarádka, která je hrozně zvědavá a přála by si mluvit se svým mrtvým otcem, a tak se v nestřežené chvíli vloupe Warrenovým do zamčené komory (kde skladují všechny možné prokleté předměty včetně panenky Annabelle) a tam v podstatě všechno osahá, aniž by tušila, s čím má co do činění.

Fotografie z filmu Annabelle 3 / Annabelle Comes HomeZ výše řečeného vyplývá, že filmaři měli k dispozici celý arzenál démony prošpikované místnosti, s nimiž mohli rozjet pořádnou hororovou přehlídku. Zároveň ale neměli dost peněz na to, aby tu velkou strašící show mohli skutečně nakopnout – Annabelle 3 byla totiž zjevně dost laciná, což se projevuje nejen obsazením zcela neznámých hereček do hlavních rolí (Patrick WilsonVera Farmiga jsou přítomni opravdu jen chvíli na začátku a ještě kratší chvíli na konci), ale třeba i tím, že ti démoni a duchové útočí na hrdinky vždy pouze jeden po druhém (nikdy ne najednou), málokdy mají šanci jim skutečně ublížit (stačí jim pohrozit krucifixem nebo se modlit, či se po nich ohnat kytarou) a navíc většina z nich nemá na to strašení ani dost prostoru (často je jim dopřáno jen pár vteřin, nanejvýš minut).

Gary Dauberman přitom režíruje řemeslně slušně, umí děsivou scénu správně vygradovat i napínat oddalováním lekaček, celkově se však i jako scenárista potýká s nedostatkem prostředků (peněz, postav i lokací), jež mu neumožňují využít potenciál námětu k vytvoření něčeho velkolepějšího než řadového komorního hororu s pár pozoruhodnými bubáky a hrůznými rekvizitami. Děj se navíc rozjíždí povážlivě dlouho – k nějakému zásadnějšímu strašení dojde de facto až v druhé polovině snímku a do té doby si hrdinky prakticky jen nevzrušivě povídají mezi sebou, zatímco za nimi dolézá komická postava mladíka, jenž je do Mary Ellen zamilovaný a snaží se jí dvořit.

Fotografie z filmu Annabelle 3 / Annabelle Comes HomeTím se dostáváme k tomu, že v Annabelle 3 je poměrně výrazně přítomen i humor, jenž funguje překvapivě dobře, leč dělá z filmu místy takřka středoškolskou komedii a znevažuje jeho seriózně míněnou hororovou atmosféru, následkem čehož se o trojici hrdinek (i o toho legračního nápadníka) bojíte o to méně.

Annabelle 3 představuje průměrný hororový standard, jenž bohužel nenaplňuje ani zdaleka potenciál možností, jež jeho námět skýtal, a který je příliš obvyklý a zapomenutelný, leč není ani vyloženě hloupý či špatně natočený a pravděpodobně si opět přijde v kinech na slušné peníze. Takže budou pravděpodobně vznikat další a další díly…

Český trailer k filmu Annabelle 3