Recenze: Jak vycvičit draka 3 s noblesou završuje animovanou trilogii

Vydáno: 22.02.2019 13:00 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Třetí část animované filmové série Jak vycvičit draka posiluje romantické motivy, kvalitativně překonává předchozí díl a tvoří důstojnou a emotivní tečku za celou trilogií.

Jak vycvičit draka 3Recenzoval/a Jan Varga dne 22.02.2019 13:00. Třetí část animované filmové série Jak vycvičit draka posiluje romantické motivy, kvalitativně překonává předchozí díl a tvoří důstojnou a emotivní tečku za celou trilogií. Hodnocení: 3.5
Jak vycvičit draka 3
How to Train Your Dragon: The Hidden World
Komedie / Fantazie / Rodinný / Dobrodružný
USA, 2019 , 104 min.

Režie: Dean DeBlois
Scénář: Dean DeBlois, Cressida Cowell
Kamera: Gil Zimmerman
Hudba: John Powell
Herci: Jay Baruchel, America Ferrera, F. Murray Abraham, Cate Blanchett, Gerard Butler, Craig Ferguson, Jonah Hill, Christopher Mintz-Plasse, Kristen Wiig, Kit Harington, Justin Rupple, Robin Atkin Downes, Kieron Elliott, Julia Emelin, Gideon Emery

Česká premiéra: 21.02.2019

Fotografie z filmu Jak vycvičit draka 3 / How to Train Your Dragon: The Hidden WorldDo třetice všeho dobrého. Mladého vikingského náčelníka Škyťáka a jeho vesnici stále ohrožují lovci draků (tentokrát posíleni o nového elitního dračího zabijáka), takže zvažuje přesunout celou vesnici někam jinam. A aby toho nebylo málo, tak se ho ostatní snaží natlačit do svatby a jeho drak Bezzubka najde zalíbení ve fešné plaché dračici. Takže dojde i na nějaké to sbližování a romantiku.

Zápletka s lovci je sice poněkud generická a ne moc zajímavá, stejně jako postava nového hlavního záporáka, nicméně pro účely animovaného rodinného filmu je plně dostačující a obě romantické linie ji příjemně, decentně a vkusně doplňují. Ta mezi Bezzubkou a novou dračicí se navíc musela obejít beze slov a výsledkem jsou i poměrně dlouhé pasáže, kdy se oba draci postupně seznamují, předvádějí a vykonávají různé taneční namlouvací rituály, pouze s hudbou Johna Powella na pozadí. Něco podobného bylo v rámci animovaných filmů v takové míře snad akorát ve filmu VALL-I, kde se tímto způsobem navzájem oťukávali dva roboti.

Fotografie z filmu Jak vycvičit draka 3 / How to Train Your Dragon: The Hidden WorldLogika příběhu sice místy vázne (Škyťák bez problémů nechává Bezzubku samotného létat za svojí láskou, přestože si je dobře vědom toho, že se v okolí mohou nacházet lovci draků, kteří baží po jeho zabití), leč podobných nešvarů naštěstí není mnoho a víceméně se ztrácejí pod nánosem skvěle vypadajících scén a několika poměrně efektních akčních pasáží (skvělý úvod, mimochodem). Český dabing je zdařilý, 3D v podstatě zbytečné.

Fotografie z filmu Jak vycvičit draka 3 / How to Train Your Dragon: The Hidden WorldJinak je ale film Jak vycvičit draka 3 velice podobný svým předchůdcům, včetně toho, že animace je na vrcholné úrovni, takže vizuálně snímek vypadá naprosto skvěle, a draci jsou opět ohromně roztomilí. Většina těch nejlepších nápadů je prakticky převzatá už z minulých dílů, ale moc to nevadí, protože jsou pořád funkční. Oproti Jak vycvičit draka 2 naštěstí ubylo infantilních vtípků cílených čistě na menší děti a tvůrci se rozhodli dát vale i písničkám, což je jedině ku prospěchu věci. Hlavní hrdinové jsou opět o něco starší a je to na nich vidět – a jejich vývoj je na konci moc hezky završen v dojemném finále, tvořícím důstojnou a emocionálně efektivní tečku za celou trilogií.

Po výborné jedničce a poněkud slabší dvojce tím pádem film Jak vycvičit draka 3 napravuje této sérii reputaci, přičemž fanoušci by si jej rozhodně neměli nechat uniknout. A to samé možná platí i pro rodiny s dětmi, neb Jak vycvičit draka 3 kvalitativně překonává oba dosavadní velké konkurenční animáky tohoto roku – LEGO® příběh 2 i Raubíře Ralfa a internet – přestože jsou oba zběsilejší a dravější, zatímco Jak vycvičit draka 3 je oproti nim mnohem standardnější a umírněnější a má pomalejší tempo vyprávění, což by teoreticky mohlo malé děti, zvyklé na groteskové skopičiny s Mimoni, trošku nudit.

Český trailer k filmu Jak vycvičit draka 3

• Nádherný film (Věra, 22.02.2019 14:07) Reagovat

Na filmu "Jak vycvičit draka 3" jsem byla s dětmi a byl nádherný. líbil se nejen dětem, ale i mě.