Rozbor finálního traileru: Rogue One: Star Wars Story

Vydáno: 13.10.2016 14:17 v sekci Novinky | Trailery - Pavel Klimeš a Martin Bubrín

Studio Lucasfilm zveřejnilo finální trailer očekávaného spin-offu Rogue One: Star Wars Story, který dorazí do kin letos v prosinci. Upoutávka více odhaluje zápletku a obsahuje také spoustu nových záběrů.

Přesně dva měsíce po uvolnění prvního traileru je tu další upoutávka, která ukazuje další aspekty příběhu nového samostatného filmu Star Wars, který se odehrává těsně před filmovou Epizodou IV - Nová naděje a který vypráví o skupině povstalců, která se pokusí ukrást plány imperiální superzbraně, Hvězdy smrti.

Mads Mikkelsen ve filmu Rogue One: A Star Wars Story / Rogue One: A Star Wars StoryUpoutávka začíná záběrem přeletu imperiálního raketoplánu nad pobřežím neznámého světa s tundrovitou krajinou s černou sopečnou půdou a viditelnými planetárními prstenci na obloze. Je velice pravděpodobné, že jde o svět, ze kterého pochází hlavní hrdinka Jyn Erso (Felicity Jones). Víme také, že oproti ostatním filmům Star Wars tu budeme mít více časových rovin, které nám ukáží právě scény z Jynina dětství. Jynin otec Galen Erso (Mads Mikkelsen) pak patří k hlavním konstruktérům Hvězdy smrti. Uklidňuje svou dceru ujištěním, že všechno, co dělá, dělá pro její bezpečí. Na superzbrani tedy pracuje proti svému přesvědčení a jde tedy o dobrého člověka, který je zahnaný do kouta.

Předcházející záběr, kdy Galen pozoruje přistávající imperiální raketoplán, který ho má odvézt, má zjevně evokovat slavnou scénu, kdy se Luke Skywalker dívá na západ dvou tatooinských sluncí. Z jiných materiálů (například připravovaný román Star Wars: Catalyst od Jamese Lucena) víme, že se osudy rodiny Ersových střetly s hlavním představitelem imperiální moci, ředitelem Orsonem Krennicem (Ben Mendelsohn) již dlouho před hlavním dějem filmu. Právě Krennic, později šéf divize vývoje pokročilých zbraní, doprovázen několika příslušníky zvláštních jednotek (tzv. „deathtroopeři“) přilétá pro Galena Ersa. A vzpomínková scéna končí záběrem na malou Jyn skrývající se v porostu.

Fotografie z filmu Rogue One: A Star Wars Story / Rogue One: A Star Wars StoryPoté přichází procitnutí již dospělé Jyn Erso (což navozuje dojem, že scény z minulosti budou snem hlavní hrdinky), která se nachází v imperiálním vězení. Venku přechází imperiální stráž a její spoluvězeň spí na protější pryčně. V prvním traileru jsme viděli, jak Erso vedou do povstalecké základny v poutech s tím, že provedla něco povstalcům. Nyní se zdá, že to bylo naopak a že povstalci zachránili Jyn z imperiálního žaláře. To potvrzuje i následujících několik záběrů.

Dále vidíme záběry z planety Jedha, na které se osvobození pravděpodobně odehrává. Již od začátku víme, že ve filmu Rogue One nebudou žádní Jediové (což vzhledem k době, kdy se příběh odehrává, dává smysl). To ale neznamená, že bychom neviděli nic, co po někdejších ochráncích míru a spravedlnosti ve Staré republice zbylo. A právě zlatým dolem těchto pozůstatků je planeta Jedha, která patřila k nejsvětějším místům řádu Jedi. Dokládá to přelet povstaleckého U-wingu nad zbytky kolosální sochy. Dále vidíme obrázky z děje naznačeného již v minulých upoutávkách – příchod Jyn na základnu povstalců na Yavinu 4, briefing s kapitánem Cassianem Andorem (Diego Luna) a kancléřkou povstalecké Aliance, Mon Mothmou (Genevieve O'Reilly). Tentokrát však je řeč o Jynině otci.

James Earl Jones, Ben Mendelsohn ve filmu Rogue One: A Star Wars Story / Rogue One: A Star Wars StoryTo nás přivádí ke scénám z druhé strany barikády, kde vidíme Galena Ersa a ředitele Krennica na imperiální základně, která je pravděpodobně umístěna na tropické planetě Scarif, z níž probíhá řízení stavby superzbraně,. A další záběr na horní polokouli Hvězdy smrti z pohledu vysoko nad povrchem Scarifu. Další ujištění od Jyn, že musejí jejího otce najít a několik záběrů na tým lidí, který jí a Andorovi v tom má pomoci. Vidíme bývalého imperiálního pilota Bodhiho Rooka (Riz Ahmed), zabijáka Baze Malbuse (Wen Jiang) a slepého spirituálního válečníka Chirruta Îmweho (Donnie Yen). Volací znak této skupiny, na který přijde Bodhi, pak definitivně potvrzuje teorii, že primárním významem mnohoznačného názvu je právě tým Rogue 1.

Výrok o nezměrné moci Hvězdy smrti jsme už určitě slyšeli v Epizodě IV z úst admirála Mottiho. Zde jej jinými slovy pronáší někdo povolanější, a to sám ředitel Krennic. Je však zajímavější, komu to sděluje. Ano, v tomto traileru vidíme daleko více Dartha Vadera (hlas James Earl Jones). Dále je zde záběr na jinou postavu zezadu. Nemůžeme to vědět s určitostí, ale je možné, že se jedná o velkomoffa Tarkina, o němž mluvily jisté zdroje, že by se ve filmu mohl díky digitálním technologiím objevit, i když jeho původní představitel Peter Cushing již dávno není mezi námi.

Forest Whitaker ve filmu Rogue One: A Star Wars Story / Rogue One: A Star Wars StoryA další pohled na povstalce, tentokrát na briefing kolem hologramu Hvězdy smrti, který evokuje scénu z Epizody VI - Návrat Jediů. Poté vidíme scény z bojů na Jedze, kdy kráčející kolos AT-ST dělá z povstaleckých vojáků fašírku a Jyn se kryje. V následujícím záběru přichází Saw Gerrera (Forest Whitaker), povstalecký extrémista, který začal svou partyzánskou kariéru už během klonových válek na planetě Onderon, kde jej proti separatistům trénovali Jediové, mimo jiné i Anakin Skywalker (to jsme viděli v televizním seriálu Star Wars: Klonové války). Nyní vidíme, že si na něm léta bojů vybrala svou daň a že je nyní z velké části kyborgem (což může naznačovat jakousi paralelu s Anakinem/Vaderem).

Trailer pokračuje záběry na tropický svět Scarif, kde je umístěna imperiální základna řídící stavbu Hvězdy smrti a kde se odehraje velká bitva mezi povstalci a Impériem. Vidíme povstalecké vojáky běžící mezi palmami a také povstalecký infiltrační tým ve složení Jyn, Cassian a jeho droid K-2SO (Alan Tudyk). Následuje obvyklá smršť záběrů z různých scén filmu, hlavně z bojů na Jedze, kde vidíme Chirruta využívajícího svou mnišskou disciplínu a víru v Sílu, aby porazil několik vojáků Impéria najednou, v čemž mu pomáhá jeho „nevěřící“ partner Baze. Jsou zde scény bortících se skalních útvarů.

Fotografie z filmu Rogue One: A Star Wars Story / Rogue One: A Star Wars StoryDále pokračují i scény z bitvy na Scarifu, kde vidíme U-wing letící nad kráčejícími kolosy AT-ACT, které díky svým čtyřem nohám hrozí zašlápnout povstalecké bojovníky. Jsou zde však i scény z bitvy v atmosféře planety, kdy stíhačky X-wing prolétají v rozestavěné konstrukci. Poslední záběry pak ukazují Vadera, který se rychle blíží k řediteli Krennicovi a Sawa Gerreru, který vyzývá k záchraně idey povstání. No, a to je z nového traileru vše. Film Rogue One: Star Wars Story má v Česku premiéru 15. prosince 2016.

Trailer zhlédněte níže.

Finální trailer filmu Rogue One: Star Wars Story

(Tento článek se objevil rovněž na portálu Czech Star Wars Universe.)

Top 20 ČR: 3. týden
Top 20 ČR: Queen jsou stále v čele Českým kinům už dvanáct týdnů vládne biopic Queen Bohemian Rhapsody, jehož kralování zatím nepolevuje. Z novinek zaujal thriller Skleněný. čtěte zde
Vydáno: 22.01.2019 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Box office: 3. víkend
Box Office: Skleněný ovládl víkend Thriller Skleněný M. Nighta Shyamalana ovládl víkendové tržby v USA. Nezvykle dobře se ale dařilo i japonskému anime Dragon Ball Super: Broly. čtěte zde
Vydáno: 21.01.2019 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
Kursk 7/10
Recenze: Rozvláčné a trochu odtažité drama Kursk Dánský režisér Thomas Vinterberg se pustil do filmové rekonstrukce tragédie ruské ponorky Kursk. K ruce si vzal špičkové a hvězdné evropské obsazení a spoluscenáristu legendárního vojína Ryana. Jak jejich spolupráce dopadla?... čtěte zde
Vydáno: 20.01.2019 10:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
Top 10: Nejlepší kameramani pracující v současném Hollywoodu
Top 10: Nejlepší kameramani pracující v současném Hollywoodu Říkají vám něco jména Linus Sandgren, Hoyte van Hoytema nebo Peter Deming? V tomto článku si představíme desítku nejlepších kameramanů pracujícím v současném Hollywoodu. čtěte zde
Vydáno: 19.01.2019 18:30 v sekci Články | Publicistika
0
Zelená kniha 10/10
Recenze: vítěz Zlatých glóbů Zelená kniha Viggo Mortensen a Mahershala Ali hrají v road movie Zelená kniha, který překvapil ziskem tří Zlatých glóbů, z nichž jeden byl za Nejlepší film v kategorii muzikál nebo komedie. čtěte zde
Vydáno: 19.01.2019 12:00 v sekci Recenze | Premiéry
0