Recenze: atypická komedie Týpci a zbraně

Vydáno: 09.09.2016 17:00 - | foto: facebook tvůrce

Filmů s nálepkou "podle skutečných událostí" není nikdy málo, a to samé se snaží potvrdit i novinka Týpci a zbraně, která poměrně odvážně mísí ne zrovna sourodé žánry.

Týpci a zbraněRecenzoval/a dne 09.09.2016 17:00. Filmů s nálepkou "podle skutečných událostí" není nikdy málo, a to samé se snaží potvrdit i novinka Týpci a zbraně, která poměrně odvážně mísí ne zrovna sourodé žánry. Hodnocení: 3.5
Týpci a zbraně
War Dogs
Válečný / Drama / Komedie / Krimi
USA, 2016 , 114 min.

Režie: Todd Phillips
Scénář: Stephen Chin, Todd Phillips, Jason Smilovic, Guy Lawson
Kamera: Lawrence Sher
Herci: Miles Teller, Steve Lantz, Gregg Weiner, David Packouz, Eddie Jemison, Julian Sergi, Daniel Berson, Jonah Hill, Edson Jean, Damion Johnson, Bethuel Fletcher, Ana de Armas, Kevin Pollak, Gabriela Alvarez, Dan Bilzerian

Česká premiéra: 18.08.2016

Distributor: Freeman Ent.

Týpci a zbraně hodnocení na Kinobox.cz: 74.18 %
Režisér Todd Phillips, který stojí za úspěšnou komediální trilogií Pařeb (ve Vegas, v Bangkoku a na třetí), letos na plátna dopravil dílo poněkud odlišné od jeho předešlých kousků. A to kriminální dramedii Týpci a zbraně, která je jako klasické lákadlo na diváky natočena podle skutečných událostí. Většině filmů z toho soudku se ale vymyká, protože je poměrně zajímavým a osvěžujícím mixem několika žánrů, o tom ovšem až později.

Miles Teller, Jonah Hill ve filmu Týpci a zbraně / War DogsHlavní atrakcí je na Týpcích a zbraních asi hlavní herecké duo, které tu tvoří Miles Teller a Jonah Hill. Teller je rozhodně v odvedení slušného dramatického výkonu sázkou na jistotu, vzhledem k jeho roli například v hudebním Whiplashi nominovaném na Oscara a po průměrných komediích a nepovedených kouscích jako Fantastická čtyřka se mu tak konečně dostalo pořádné role, v níž mohl předvést svůj um. Jako představitel hlavní role odvádí výbornou práci a z dua tvoří sympatickou, přestože ne kompletně hrdinskou polovinu. Jonah Hill už je pak sice převážně komediální herec, ale i on kupodivu odvádí opravdu dobrou práci, přestože jeho výkon často vypadá spíše parodicky.

Nápomocný jim rozhodně je kvalitní scénář, který zajímavě zpracovává neznámý příběh dvou dvacátníků z Miami, kteří objevili na internetu zlatý důl. Našli webovou stránku, kde americká armáda umisťuje poptávky na zakázky pro ně a od malých zakázek se vypracovali k obchodu se zbraněmi za miliony dolarů. S obrovskými příjmy a občasnými nelegálními praktikami však rychle přicházejí nepřátelství a problémy.

Miles Teller, Jonah Hill ve filmu Týpci a zbraně / War DogsFilm by se tak dal považovat za novodobější obraz "amerického snu" a jeho odvrácené stránky, kterou Phillips ve filmu skvěle ukazuje právě na dynamice vztahu dua kolegů, a to jak jej ovlivňují nově nabyté peníze. Velmi dobrá jsou pak pro režiséra rozhodnutí zařadit do filmu vcelku neobvyké a atraktivní lokace. Ty tu zastupuje například nebezpečná válečná zóna Iráku (natáčená v Maroku) a mafiánská Albánie (natáčená v Rumunsku).

Ve finále se dá na Týpcích a zbraních kromě slušných dvou herců (ostatní postavy kromě minirole Bradleyho Coopera dost zapadají do pozadí) ocenit alespoň to, že poměrně zábavně míchají svou kriminální zápletku s lehce komediálními prvky a do toho celkem drsným životopisným dramatem. Doporučit se tento film tedy dá i pro náročnější diváky, kteří rozhodně nebudou odcházet zklamaní.

Český trailer filmu Týpci a zbraně