Recenze: Želvy Ninja 2 znásobují zápory prvního dílu

Vydáno: 03.06.2016 17:00 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Želvy Ninja z produkce Michaela Baye se vrací a servírují další porci infantilní a nevážně se beroucí zábavy. Tentokrát se však pokazilo i to málo, co bylo na prvním díle k vydržení.

Želvy Ninja 2Recenzoval/a Jan Varga dne 03.06.2016 17:00. Želvy Ninja z produkce Michaela Baye se vrací a servírují další porci infantilní a nevážně se beroucí zábavy. Tentokrát se však pokazilo i to málo, co bylo na prvním díle k vydržení. Hodnocení: 1.5
Želvy Ninja 2
Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows
Komedie / Sci-Fi / Akční / Dobrodružný
USA, 2016 , 112 min.

Režie: Dave Green
Scénář: Josh Appelbaum, André Nemec, Peter Laird, Kevin Eastman
Kamera: Lula Carvalho
Herci: Megan Fox, Will Arnett, Laura Linney, Stephen Amell, Noel Fisher, Jeremy Howard, Pete Ploszek, Alan Ritchson, Tyler Perry, Brian Tee, Stephen Farrelly, Gary Anthony Williams, Peter Donald Badalamenti II, Tony Shalhoub, Brad Garrett

Česká premiéra: 02.06.2016

Hodnocení: 3/10
Želvy Ninja 2 hodnocení na Kinobox.cz: 62.39 %
Pokračování předloňských Želv Ninja se nese ve velmi podobném duchu, jen s několika změnami, ve všech případech k horšímu:

• Jednička byla spotřební zábavou určenou zejména pro osmi až dvanáctileté chlapce. Dvojka pamatuje i na mladší děti, neboť je ještě primitivnější a infantilnější.
  • Příběh jedničky byl hloupý a přirozeně obsahoval i řadu nelogických či nesmyslných kiksů. Dvojka je z hlediska děje vyloženě idiotská, nedomyšlená a její scénář je odfláknutý, a navíc už to ani není naivně roztomilé.
  • Megan Fox neumí hrát, což stále platí. Odtažitý a nevýrazný český dabing v jejím případě ještě podtrhuje její už tak dost dřevěný výkon.
  • Titulní želví hrdinové a jejich hlášky prostě v českém dabingu nezní cool, ať už se nadabují jakkoli.
  • Will Arnett už nehraje nesmělého nesympatického blbečka, ale namyšleného a samolibého nesympatického blbečka.

Nyní něco z děje. Držte si klobouky.

Fotografie z filmu Želvy Ninja 2 / Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the ShadowsZáporák Trhač je bachaři převážen v obrněném a hlídaném voze do jiného vězení. Během převozu jej plánuje unést nějaký šílený profesor za pomoci motorkářského gangu a vrtulníku s obřím magnetem. Akci však přeruší Želvy Ninja se svým popelářským vozem, který plive oheň a vystřeluje víka od kanálů. Profesor se tudíž musí uchýlit k plánu B – pokusit se Trhače teleportovat díky experimentální technologii. To se povede, akorát nikdo neví, kam to Trhače teleportovalo.

Trhač je teleportován do jiné dimenze, kde si okamžitě padne do oka s mimozemským dobyvatelem ve formě mluvícího žaludkomozku s chapadly a robotickým tělem (fanoušci ho jistě znají jako Kranga). Společně se dohodnou, že ovládnou zemi, a Krang dá Trhačovi jakousi zbraň a vysvětlí mu, kde se na Zemi nacházejí tři součástky, z nich lze sestavit mezidimenzionální portál, díky němuž by bylo možné provést invazi. V dalších scénách je Trhač opět na Zemi a vůbec není jasné, jak se mu ten návrat podařil.

Šílený profesor mimozemskou zbraň rozpustí do speciálního séra, které pak vpíchne dvěma pokusným poskokům. Následkem toho se z jednoho z nich stane zmutovaný mluvící člověko-nosorožec a z druhého se stane člověko-kanec (fanoušci je jistě znají jako Bebopa a Rocksteadyho). Ve zbytku filmu se pak plácají do břich, prdí, dělají dětinské a k uzoufání trapné humory a žerou špagety.

Fotografie z filmu Želvy Ninja 2 / Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the ShadowsUkáže se, že jeden z těch bachařů, co převážel Trhače, je ve skutečnosti detektiv-amatér, co bojuje se zločinci jako maskovaný superhrdina, co mlátí kriminálníky hokejkou (hraje ho toporný Stephen Amell). Želvy zjistí, že když sérum mění lidi ve zvířata, mohlo by je samotné přeměnit v lidi. To mezi nimi způsobí rozkol a týmovou krizi, ale fakticky se to ve filmu řeší sotva pár minut.

Kromě toho dojde ještě na jednu vyloženě nepříjemnou policejní náčelnici, na obří krysu Třísku, na zmíněnou Megan Fox s rudými rty, věčně rozevřenými, aby byly slyšet její eroticky dusné vzdechy, a na postavu Willa Arnetta, který se dokáže i do přísně střežených oblastí bez problémů dostat univerzální větou „Ahoj, já jsem Sokol a mám klíč od města, včera mi ho dali.“ A na několik akčních scén, z nichž žádná však není lepší než ta na zasněžené hoře v předchozím filmu. Želvy dělají žerty a legrácky a trousí hlášky a nikdy jim nehrozí reálné nebezpečí, ani když přeskakují z letadla na letadlo za letu, tudíž ve filmu neexistuje napětí a osudovost. Místo toho se vytváří hravá rozjařená atmosféra, jako že vlastně o nic nejde, akorát se u toho hodně heká, pochechtává a křičí.

K té mimozemské invazi pochopitelně dojde. Technologie želv je mimochodem natolik vyvinutá, že dvě vteřiny poté, co nepřátelská vesmírná loď vstoupí do naší dimenze, tak už ji želvy mají úspěšně nahackovanou, a o další dvě vteřiny později už dokonce znají jméno jejího kapitána. Vůbec veškeré technické věci jsou ve filmu brutálně zjednodušeny a popisovány nesrozumitelnou a nesmyslnou fyzikálně-chemickou hatmatilkou.

Fotografie z filmu Želvy Ninja 2 / Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the ShadowsDokonce tu chybí jakékoli bojové scény, v nichž by želvy předvedly nějaká bojová umění nebo ninja dovednosti. Což je s podivem, když už se jmenují Želvy Ninja… Jinak drtivá většina filmu je pochopitelně digitální a triky jsou velmi dobré, hudba tepe, kamera zběsile lítá, 3D celkem funguje… Akorát děj, dialogy a některé postavy představují něco otřesného, co se dobře vypráví v hospodě, ale dívat se na to téměř dvě hodiny v kině je takřka utrpení, případně utrpení doprovázené nevěřícným kroucením hlavou.

Takže pokud je vám méně než dvanáct, může se stát, že budete z Želv Ninja 2 nadšení. Starší diváci se nicméně budou dělit na ty, kterým bude film připadat jako neskutečná hovadina a stupidní slátanina, a na ty, kteří si snímek užijí jako guilty pleasure, jemuž se mohou od srdce smát pro jeho neskonalou demenci. Jiná varianta neexistuje.

P.S.: Je jistá šance, že v angličtině s titulky to nebude tak hrozné, minimálně z hlediska dialogů. Ale to je jen odhad.

[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]

Originální trailer filmu Želvy Ninja 2