O filmové verzi této počítačové strategické hry se začalo poprvé uvažovat už v roce 2006. Ale teprve v roce 2013 se k projektu připojil jeho nynější režisér Jones. Scénář napsal Charles Leavitt podle námětu Chrise Metzena. O postupném obsazování rolí vás Filmserver pravidelně informoval, takže si to nyní můžeme zopakovat. Jednu z hlavních rolí, náčelníka lidí a představitele světa Aliance Anduina Lothara hraje Travis Fimmel, druhou, orka Durotana z Hordy hraje Toby Kebbell. V obsazení jsou dále Ben Foster (Medivh), Paula Patton (Garona), Dominic Cooper (král Llane Wrynn), Clancy Brown (Blackhand), Robert Kazinsky (Orgrim), Ruth Negga (Lady Taria), Daniel Wu (Gul´dan) a další. Příběh je zasazen do raného období, které odpovídá prvním dvěma dílům videoherní série a krátce, půjde v něm o střet dvou světů (lidí a orků), jejichž vůdci budou bojovat o budoucnost svých národů.
Natáčení projektu, na který produkčně dohlížela společnost Legendary Pictures a s ním Blizzard, probíhalo hlavně v kanadském Vancouveru od ledna do května 2014. Hlavní práce nicméně Jonese a supervizora speciálních efektů Billa Westenhofera, který má dva Oscary za vizuální efekty filmů Zlatý kompas a Pí a jeho život, čekala v postprodukci, která zabrala rekordních dvacet měsíců. Triky, a bylo jich mnoho (více než 1000), obstarala známá Industrial Light & Magic, která smíchala fotky herců s návrhy umělců Blizzardu a padla na ně jistě větší část rozpočtu, který se pohyboval nad hranicí sta milionů, ale kolik to bylo přesně, zdroje neuvádí.
Na začátku bylo uvedeno, že Jones je sám velkým fanouškem této videoherní série a sám uvedl, že vzal tento projekt také proto, aby se pokusil vytvořit stejně spektakulární a magický svět, jaký vytvořil Peter Jackson svou trilogií Pán prstenů. Z traileru je tento vliv jasně patrný. Stejně patrný je i vliv Avatara a Her o trůny, který ostatně dokládá i to, že tým tvůrců masek Avatara pracoval i na Warcraft. Hudbu zase složil skladatel Her o trůny Ramin Djawadi.
Mnohokrát odsunuté datum premiéry (naposledy z prosince 2015) už nyní téměř určitě nehrozí, takže po rocích čekání se už příští měsíc konečně dočkáme výsledku. Podaří se Jonesovi s Warcraft: První střet splnit svůj cíl a vyrovnat se Pánovi prstenů? Půjdou na něj do kina "všichni" nebo jen skalní fandové počítačové hry? Má filmový Warcraft šanci znovu oživit zájem o žánr fantasy? Bude Warcraft velký hit? Nastartuje "První střet" další sérii, nebo půjde o ojedinělý "experimentální" případ? Na tyto a další otázky odpoví až premiéra.
Warcraft: První střet startuje 9. června 2016.