Recenze: Vykolejená nevybočuje ze zajetých komediálních kolejí

Vydáno: 06.08.2015 20:13 - | foto: facebook tvůrce

Kina se dočkala nejnovější komedie Judda Apatowa. O ženě, která si myslí, že je spokojená se svým životem, takovým jaký je, dokud nepozná něco jiného. Vyniká Vykolejená nějak v jeho tvorbě?

VykolejenáRecenzoval/a dne 06.08.2015 20:13. Kina se dočkala nejnovější komedie Judda Apatowa. O ženě, která si myslí, že je spokojená se svým životem, takovým jaký je, dokud nepozná něco jiného. Vyniká Vykolejená nějak v jeho tvorbě? Hodnocení: 2
Vykolejená
Trainwreck
Komedie / Romantický
USA, 2015 , 125 min.

Režie: Judd Apatow
Scénář: Amy Schumer
Kamera: Jody Lee Lipes
Hudba: Jon Brion
Herci: Colin Quinn, Devin Fabry, Carla Oudin, Amy Schumer, Josh Segarra, Ryan Farrell, Robert E. Torres, Jim Florentine, Bobby Kelly, Dan Soder, John Cena, Dave Attell, Vanessa Bayer, Tilda Swinton, Randall Park

Česká premiéra: 06.08.2015

Vykolejená hodnocení na Kinobox.cz: 54.13 %
I k nám po několikatýdenní prodlevě oproti zahraničí zavítala nová americká komedie Judda Apatowa nazvaná VykolejenáApatow by se dal považovat za průkopníka přisprostlých komedií s jedním velkým problémem - přepálenou stopáží. Dvouhodinovou Vykolejenou však napsala americká stand-up komička Amy Schumer. Vnesla ona do Apatowových přehnaně dlouhých filmů něco nového? To zjistíte dále.

Amy Schumer, Bill Hader ve filmu Vykolejená / TrainwreckVykolejená Amy (Amy Schumer) je, jak by sama řekla, "moderní holka, která si dělá, co chce." Kvůli výchově otce Gordona (Colin Quinn) má vštípený odpor ke vztahům, a tak má svá pravidla. S každým spí jen jednou a pak už ho nikdy nevidí. Život má skvělý. Má skvělou práci v lifestylovém časopisu, i když už ne tak skvělou šéfovou Dianne (Tilda Swinton) a skvělý vztah se svou sestrou Kim (Brie Larson), přestože jejím manželem a synem Amy tak nějak opovrhuje.

Podobně však opovrhuje sporty. A když ji Dianne přidělí sportovní reportáž o doktoru LeBrona Jamese, není příliš nadšená, dokud se s doktorem Aaronem Connorsem (Bill Hader) nesetká. Ještě toho dne se spolu vyspí a Amy poruší své pravidlo, že nikdy nepřespává u chlapa. Začala tímto menším ústupkem snad její změna od divoké k umírněnější?

Tilda Swinton ve filmu Vykolejená / TrainwreckMyslím, že Apatow je natolik ověřený tvůrce, že se nemusíte bát nějakého naprostého fiaska, i když nikdy nevíte. To samé platí o Amy Schumer, pokud jste ji někdy v televizi viděli. Ovšem já se bál délky filmu. S více než dvěma hodinami se mi do toho jednoduše nechtělo a první hodina vážně pohodově šlapala, jenže ta druhá pro mě byla utrpení. Už je těžké se soustředit, čímž opadá i samotný zájem. U takovéhoto filmu bez výrazných dějových zvratů to ani nejde.

Valná většina scén je o ničem a jasně, že se občas zasmějete, ale takhle dlouho to snad bavit nemůže nikoho. Paradoxně ani Amyina proměna ničemu nepomáhá, jako diváka vás více zabaví, dokud je divoká pařmenka, ale jakmile začne plánovat, že by se s Aaronem mohla usadit, přestává být zábavná. A buďme upřímní, takováhle proměna je opravdu to nejočekávanější klišé, které film mohl přinést.

LeBron James, Bill Hader ve filmu Vykolejená / TrainwreckAmy Schumer dovede naštěstí svým humorem dostat každého, ale i kdyby se na hlavu stavěla, tak takhle dlouhý film na ní postavit nelze a vedlejší postavy jí občas jen lehce sekundují. Když je pak konečně některá z nich vtipná, nedostane se jí prostoru. Například Amyině spolupracovnici Nikki (Vanessa Bayer). Ta působí na začátku jako jedna z nejvtipnějších postav, ale vidíte ji pouze v pár scénách.

V té trýzni dlouhých scének a vleklého děje se tak můžete potěšit alespoň maličkostmi, jakými jsou cameo představitele Harryho Pottera Daniela Radcliffea, obrovská změna image Tildy Swinton, která je naprosto k nerozeznání, mnoho pokulturních narážek (ty ovšem tedy pochopí jen ti, kdo danou osobnost, nebo film znají) a třeba skvělý LeBrone James, jenž často svými vtípky opravdu zachraňuje valnou část filmu.

Vykolejená je jednoduše klasická komedie po všech směrech. Dobré obsazení, pár povedených a politicky nekorektních vtipů a délka, která by si zasloužila být zkrácena o polovinu. Přisprostlost komedií je již tak běžná, že tím na sebe snímek opravdu pozornost neupoutá a bohužel i většina sexuálních narážek často hraničí spíš s trapností. Celkově se však jedná o neškodný počin na relaxaci, u kterého však možná na večer i usnete.

Oficiální trailer filmu Vykolejená/Trainwreck