Recenze: Věčně mladá Blake Lively v povedené sci-fi romanci

Vydáno: 03.09.2015 10:00 - Pavel Pinker | foto: Lionsgate

Adaline Bowman koncem třicátých let dvacátého století havaruje ve svém autě. Nehodu přežije a díky souhře několika fantaskních náhod zcela přestane stárnout. Jak vypadá další romance s tolik oblíbenými sci-fi/fantasy prvky?

Věčně mladáRecenzoval/a Pavel Pinker dne 03.09.2015 10:00. Adaline Bowman koncem třicátých let dvacátého století havaruje ve svém autě. Nehodu přežije a díky souhře několika fantaskních náhod zcela přestane stárnout. Jak vypadá další romance s tolik oblíbenými sci-fi/fantasy prvky? Hodnocení: 3.5
Věčně mladá
The Age of Adaline
Drama / Romantický / Fantazie
USA, 2015 , 112 min.

Režie: Lee Toland Krieger
Scénář: J. Mills Goodloe, Salvador Paskowitz, J. Mills Goodloe, J. Mills Goodloe, Salvador Paskowitz
Kamera: David Lanzenberg
Herci: Blake Lively, Michiel Huisman, Harrison Ford, Ellen Burstyn, Kathy Baker, Amanda Crew, Lynda Boyd, Hugh Ross, Richard Harmon, Fulvio Cecere, Anjali Jay, Hiro Kanagawa, Peter J. Gray, Izabel Pearce, Cate Richardson

Česká premiéra: 30.07.2015

Distributor: APK Cinema Service

Věčně mladá hodnocení na Kinobox.cz: 75.48 %
Vkládat do romantických filmů nadpřirozené či vědeckofantastické součástky je populární už od samotného vzniku žánru. Pokud si připomeneme několik novějších zářezů, měli jsme tu kvalitní kousky (Správci osudu), tragické spatlaniny (Paralelní světy) i filmy vyloženě prapodivné (Zimní příběh), doprovázené celou řádkou snímků víceméně průměrných (např. Lásky časZakletý v čase).

Věčně mladé hraje do karet hned několik věcí - nebyla drahá, stojí za ní mladý tvůrčí tým (režisér Lee Toland Krieger ještě neslavil Kristova léta) a v obsazení se sešlo hned několik sympatických a neokoukaných tváří, doprovázených veterány Harrisonem Fordem a Ellen Burstyn.

Harrison Ford, Kathy Baker, Blake Lively ve filmu Věčně mladá / The Age of AdalineNa příběhu v podstatě není nic originálního či kdovíjak zajímavého. Adaline (Blake Lively) přestane po bouračce stárnout, což zpočátku neví, později to přisuzuje zdravému životnímu stylu a nakonec nevyhnutelně propadá jisté beznaději, jelikož jí umřela už celá armáda psů a zestárla řádka milenců. Každých deset let Adaline mění bydliště i identitu, ačkoliv ví, že věčně utíkat nedokáže. Důvodem k převratu se ukáže být Ellis (Michiel Huisman), s nímž prožívá pohádkovou romanci a všechno se zdá být dokonalé - dokud tedy Adaline nepozná Ellisova otce (Harrison Ford), s nímž kdysi dávno něco měla...

Nic z výše uvedeného není SPOILERem - vše se uvádí v oficiálních synopsích.

Pokud jsem nazval herecké obsazení sympatickým, můžu takové hodnocení jednoduše vztáhnout na celý film. Herecké výkony spadají do kategorie adekvátní; od rozervané Adaline až po Ellisova otce, jemuž Ford propůjčil dostatečné množství zmatené emoce. Dialogy jsou skvělé - ne že by divák zažíval posluchačský orgasmus, ale pro romantický film, v němž se o životě a vztazích mluví opravdu hodně, je jasným vítězstvím vědomí, že mluvené slovo netahá za uši a není potřeba se ošívat studem za všechny na plátně. Potěší rovněž audiovizuální pojetí, které zvládá být krásně "retromoderní" a často dovoluje příběhu hezké prolínačky současnosti se vzpomínkami prostřednictvím novinových článků a jiných dobových předmětů. Celek je příkladně plynulý, scény mají ideální návaznost, všechno má správný timing - včetně kouzelně pavědeckých komentářů stěžejních událostí v životě Adaline. Příjemná atmosféra a funkční emoce jsou samozřejmostí.

Blake Lively ve filmu Věčně mladá / The Age of AdalineNejsilnější momenty přicházejí při každé výraznější konfrontaci ústřední hrdinky s každodenností těch, kteří by chtěli proniknout do jejího nitra. Linie o nevděčných a emocionálně náročných údělech nesmrtelnosti je ve filmu stejně výrazná jako ta romantická a co se týká naléhavosti, tak svou sestřičku jasně přebíjí - nejen proto, že vztahový život Adaline logicky podléhá právě jejímu "postižení".

Největší slabinou neoriginálních příběhů obvykle bývají konce a není tomu jinak ani v případě Věčně mladé. Závěr se nedá nazvat slabým či hloupým, je pouze předvídatelný do posledního detailu (spoiler - včetně zásadní mikroepizodky s názvem "šedý vlas"). Na výsledných dojmech se naštěstí nic moc nemění. Věčně mladá je příjemně nezkostnatělá malá romance s náběhem k něčemu většímu; ráda působí jako dílo, vzniknuvší na motivy slovutné knižní předlohy. V rámci žánru ho můžu jedině doporučit.

Originální trailer filmu Věčně mladá

• Spousta keců. (Gouda, 04.09.2015 16:27) Reagovat

Ale no tak. Stydíte se napsat, že jste si užil dvě hodiny sledovat Blake Lively ve všech těch dobových kostýmech a stylech, a nic jiného vás na tom filmu nezajímalo?