Louis "Louie" Zamperini (Jack O'Connell) je bombometčíkem na palubě amerického leteckého bombardéru B-24 Liberator během válečné mise proti nepřátelskému Japonsku v Pacifiku. V retrospektivě se vracíme do jeho dětství, kdy vyrůstal jako šikanovaný potomek italských přistěhovalců v americkém Torrance v Kalifornii. Jeho bratr Peter si všimne jeho rychlosti v běhu a "udělá" z Louieho běžce na dlouhé trati. Louie je tak dobrý, že se dokonce dostane na olympiádu v Berlíně v roce 1936, kde sice nezvítězí, ale zaběhne velmi rychlé poslední kolo v rekordním čase 56 vteřin.
Střihem jsme zpátky v roce 1943 a posádka Louieho bombardéru ztroskotá v oceánu a tři přeživší muži se octnou na raftu bez vidiny záchrany. "Zachrání" je až japonská loď, která dva přeživší vyloví a tím začíná Louiho útrpná pouť peklem japonských internačních a pracovních táborů, kde se setkává se svým "andělem pomsty" Mutsuhiro "Ptáčkem" Watanabem (Takamasa Ishihara), sadistickým věznitelem. Doma je zatím Louie pokládán za mrtvého.
Pro filmového diváka není nic horšího, než když vidí film natočený podle skutečných událostí a předlohy Laury Hillenbrand, které se rozhodně nedají označit jako "nezáživné", a přesto pak má pocit, že to, co sleduje je nezáživné. Právě tak by se dal popsat pocit z filmu Nezlomný. Nyní zkusme zjistit, kde se stala chyba. Angelina Jolie si nepochybně umí vybrat spolupracovníky. Ke svému válečnému epickému dramatu si přibrala samé renomované a výtečné profesionály.
Co jméno, to pojem. Posuďte sami. Scénář jí napsali Joel a Ethan Coenové spolu ještě s Richard LaGravenesem a Williamem Nicholsonem. Za kamerou jí stál jeden z nejlepších současných kameramanů Roger Deakins. Hudbu složil Alexandre Desplat. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál, a přesto není Nezlomný filmem, který by vás strhnul.
Naopak, čím více se film blíží své druhé polovině, tím více se táhne a jeho neustálá monotónnost je doopravdy ubíjející. Když pak má na konci příběh Louiho utrpení a nezlomné vůle vrcholit, divák se už jen v duchu těší, že to konečně skončí. V té době už vám nezáleží na strastiplných osudech jeho, ani ostatních zajatých vězňů, ale pouze na tom, abyste se konečně mohli s úlevou odebrat do svých domovů, případně "to jít zapít".
Na první pohled neudělala Angelina Jolie nic špatně a film plyne jako podle osnovy. A to je právě kámen úrazu. Tempo filmu je stále stejné a k ničemu nejsou ani efektní retrospektivy z dětství a olympiády. Angelina Jolie sice zvládá řemeslo, ale absolutně nedokáže svému filmu vdechnout nějaký život. Na plátně se pouze pravidelně střídají stále dokola ty samé obrazy, které ale v divákovi nedokážou probudit emoce. Příliš přesvědčivě nevyznívá ani "osudový" konflikt Louieho se svým trýznitelem "Ptáčkem", i kvůli nevýrazným hereckým představitelům v obou případech. Jack O´Connell sice vypadá "nezlomně", ale hraje až příliš ukázkově heroicky. Podobně ukázkově sadisticky zase hraje jeho japonský protějšek.
Na Nezlomného tak zaslouženě "zbyly" pouhé tři oscarové nominace, a to výhradně v technických kategoriích. Určitě bychom nenamítali nic proti oscarové nominaci za kameru, která je opravdu výtečná, a když už nic jiného, tak Nezlomný nabízí alespoň hezké záběry krajiny a moře. Zbylé dvě nominace jsou za mix a střih zvuku.
Nezlomný působí bez života, studeně a akademicky. To je také důvod, proč nemůže konkurovat takovým filmům, jako byl znamenitý Kód Enigmy. A už vůbec ne takové klasice, jakou byl Most přes řeku Kwai, který se vám při jeho sledování určitě vybaví. Filmu Angeliny Jolie bohužel chybí jedna z nejdůležitějších věcí, a tou je vyvolat v divákovi alespoň nějaké, ať už jakékoliv emoce.