Soundtrack: Úžasný Spider-Man v rukou Hanse Zimmera

Vydáno: 10.05.2014 19:36 - Alžběta Fridrichová | foto: Columbia Pictures

James Horner je ze hry a vylepšený The Amazing Spider-Man 2 si žádá velké zvíře. Co provedl Hans Zimmer se soundtrackem k jednomu z nejočekávanějších blockbusterů letošního roku?
Pro Hanse Zimmera patří letošní rok spíš mezi ty klidnější. Co pro jiného znamená práci přesčas, je pro něj jen běžné pracovní nasazení. A ze čtyř plánovaných filmů se velké pozornosti dočkají snad jen dva. V listopadu vtrhne do kin konečně novinka Christophera Nolana Interstellar, u níž Zimmer pochopitelně nemůže chybět. My si teď ale blíže rozebereme aktuální lákadlo programů kin Amazing Spider-Man 2.

Fotografie z filmu Amazing Spider-Man 2 / The Amazing Spider-Man 2Zimmer zase jako třeba u Pirátů z Karibiku naskakuje do rozjetého vlaku. Když kompletně odstřihneme původní triologii Dannyho Elfmana, od níž se i samotní tvůrci snaží distancovat, pořád je nutné brát v úvahu Amazing Spider-Man, pro nějž komponoval kliďas James Horner. Jak jsme zmiňovali před dvěma lety v naší recenzi, Horner pojal soundtrack pro popcornový snímek prostě po svém a vystříhal se zbytečné dramatizace. Více se zaměřil na jednotlivé charaktery a ty se snažil svou osobitou hudbou vystihnout. Zimmer na to jde jinak.

Na jednu stranu má snahu ušít některým postavám z hudby kabát jako třeba ve skladbě Harry’s Suit, kde výtečně kombinuje elektroniku a pulzující kytaru, která zní málem jako tikající bomba, nebo v tracku I’m Goblin, kde melodie zdárně graduje až do Sum Total. Většina dvojalba ale jednoduše buduje atmosféru ve filmu jako celek a to ve dvou velmi odlišných rovinách.

Na jednu stranu se to nedá poslouchat. Té elektroniky ve skladbách Electro Suite, I'm Electro, My Enemy je moc, zní to trochu jako hudební vymývání mozku. Ale znenadání jako stisknutím tlačítka se objeví skutečná melodie – čistá jako sklo v tracku I Choose You, The Rest Of My Life, You're My Boy, I'm Moving To England nebo You're That Spiderguy – a v ten moment chce dát albu další šanci. Takové vynikající kousky dělají z The Amazing Spider-Man 2 OST dílo, které prostě musíte slyšet.

Pharrell Williams - Here ft. Hans Zimmer

Deluxe edice nabízí přece jen zbytečných 114 minut hudby, kam se vecpaly i dva originální songy. Alicia Keys nazpívala ve spolupráci s raperem Kendrickem Lamarem dynamickou píseň It’s On Again a Pharrell Williams se po vynikající rádiovce Happy pokusil o srdcervoucí doják s názem Here, který se zrovna dvakrát nepovedl.

Zimmerův kruh se uzavírá. Může se pyšnit tím, že skládal pro všechny tři nejoblíbenější komiksové hrdiny – Batmana, Supermana a teď už i Spider-Mana. U Batmana není pochyb, že nikdo lepší by byl ani nepřišel v úvahu, u ostatních už tuhle otázku nechám na vás.

Album: Hans Zimmer - The Amazing Spider-Man 2
Celkový čas: 114:38
Skladby:
Disc 1
I'm Electro // There He Is // I'm Spider-Man // My Enemy // Ground Rules // Look at Me // Special Project // You Need Me // So Much Anger // I'm Moving to England // I'm Goblin // Let Her Go// You're My Bo // I Need to Know // Sum Total // I Chose You // We're Best Friends // Still Crazy // The Rest of My Life // You're That Spider Guy

Disc 2
The Electro Suite // Harry's Suite // Cold War // No Place Like Home // It's On Again // Song for Zula // That's My Man // Here // Honest // Within the Web (First Day Jam) // Electro Remix



NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

  • Tak u Temného rytíře bych dal přednost Howardo... (Avari, 11.05.2014 09:40) Reagovat

    Tak u Temného rytíře bych dal přednost Howardovi, přeci jen je to podstatně lepší skladatel než Zimmer. Muž z oceli je spíše hudební omyl, a když to porovnám s Williamsem...no, to ani nejde. A Amazing Spider-Man 2....Ach jo. Chybí mi Hornerova civilnost místo téhle elektronické ohavnosti. Produkčně opět dobře zvládnuté, ale to je tak vše. Když slyším jméno Zimmer, tak v posledních letech už nic nečekám. Na OST se vždy podílí polovina Remote Control, do toho si Zimmer vše usnadňuje používáním zbytečné elektroniky. Hrne jedno průměrné OST za druhým, ale děckám to asi stačí. Hlavně, že to na sestavách duní.

    • Re: Tak u Temného rytíře bych dal přednost Howardo... (Jozef, 11.05.2014 10:24) Reagovat

      Tak ja napríklad mam Zimmeruv dunici a elektronikou liznutej styl rad. Nerikam, ze je nejlepsi zijici skladatel, ale umi delat zajimave veci a prizpusobovat svoje postupy potrebam latky. Je jasne, ze kdo slysel Skalu a Gladiatora, muze si ve vetsine jeho soundtracku jenom zaskrtavat to co slysel nekde jinde. Ale proc prehlizet take zajimavejsi veci jako Black Hawk Down, Sherlock Holmes, Madagascar, Holiday, Rango, etc.? V techhle je videt, ze Zimmer umi celkem sikovne trefit naladu a atmosferu filmu, tzn. ne jenom dunet.

      Horner mozna umi byt civilnejsi, Howard tez, ale take se jedna o skladatele, kteri vykradaji jiz sve sto krat udelane veci. Mozna k tomu pouzivaji vic zivych nastroju, ale to je vsechno. Dokonce bych rek, ze co se tyce zmeny nalad a zanru jsou mene versatilni jako Zimmer. Ale tohle si necham rad vyvratit.

      Prikladne Man of Steel byl sice prevazne dunivou zvukovou stenou, ale dokonale to sedelo potrebam latky, ktera sama o sobe mela snahu byt co nejbombastictejsi a nejmajestatnejsi. Takove neco by se dosahovalo pomerne tezko jemnými smycci ci romantickym klavirem.

      Proto zrejme vymenili Hornera, protoze jeho soundtrack k prvnimu Spidermanovi byl sice solidni praci, ale tak trosku se mijel s tim co film skutecne potreboval.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY