TOPka za letošek obsahovala filmy v abecedním pořadí, ale od posledka se stihla rozšířit o jeden titul, který rovnou spočinul na jejím vrcholu. Quentin Tarantino si totiž zaletěl na Mezinárodní filmový festival v Busanu, kde zhlédnul izraelský thriller Big Bad Wolves, který vyhlásil nejenom za to nejlepší z Busanu, ale dokonce za nejlepší film tohoto roku. To jistě muselo potěšit Aharona Keshalese a Navota Papushada, tvůrce, kteří snímek společně napsali a režírovali.
Příběh o pomstě pojednává o detektivovi Mikim (Lior Ashkenazi), který pátrá po Drorovi (Rotem Keinan), který je podezřelý z vraždy dítěte. S ohledem na synopsi, z které není radno víc prozrazovat, nepřekvapí Tarantinovo nadšení, protože tzv. šílenec z videopůjčovny celou svou filmografií prokazuje slabost pro revenge subžánr. Udivující naopak je, že Izrael do boje o Oscara vyslal procedurální drama Bethlehem, které si nezískalo tolik pozornosti na festivalech, jaké se dočkal Big Bad Wolf, o kterém recenzenti psali pochvalně už od Toronta.
Vedle toho, že má již o nejlepším počinu jasno, v rozhovoru pro tištěnou verzi francouzského týdeníku Les Inrockuptibles odůvodňoval svůj nejkontroverznější výběr. Řeč je o Osamělém jezdci, který byl angloamerickou kritikou přijat převážně negativně. Sdílí námitky vůči Johnny Deppovi a má problém s druhou třetinou, protože rozdělení záporáků do dvou skupin považuje za nešťastné. Prvních a posledních čtyřicet pět minut ale považuje za výborné, obzvlášť vlakovou scénu, u které nešetří slova nadšení ("Úžasná!").
Přesto má ale s touto westernovou parťáckou akcí problém. Zamlouvala se mu Tontova historie, ale po scéně vyvraždění kmene pociťoval pachuť v ústech, jelikož Indiáni byli skutečnými oběťmi genocidy a zopakování historie v zábavném filmu, který se nese v duchu grotesek s Busterem Keatonem, mu přišlo odporné. I přesto ale Osamělého jezdce považuje za velmi dobrý film, který by se však bez uvedeného obešel, protože dělat si legraci z toho, co Amerika skutečně udělala, není v pořádku. Na výtku, že něco podobného se dá říct o jeho Nespoutaném Djangovi, odvětil, že se snažil o prozkomání Ameriky, žonglování s několika věcmi naráz - a s nadsázkou uvedl, že u Osamělého jezdce se problematická pasáž nachází v nejhorším aktu ze všech.
Kromě toho také řekl, že Frances Ha je na jeho seznamu, protože mu tato indie záležitost připomínala filmy Paula Mazurského. Apokalypsu v Hollywoodu zařadil, protože v tomto roce nic vtipnějšího neviděl. V zajetí démonů je to vůbec první počin od Jamese Wana, který se mu zamlouval, a na Kick-Ass 2 vyzdvihuje auteurský vklad Jeffa Wadlowa. Opravil také stávající verzi žebříčku, když uvedl, že Gravitace tam není, na místo ní patří Fruitvale Station.
Co na jeho revidovanou TOPku a zdůvodnění říkáte?