Recenze: Lehká letní oddechovka Stážisti

Vydáno: 27.07.2013 13:00 - Amaya Tomanová | foto: Universal Pictures

"Dinosauři" Nick a Billy se v průběhu stáže u společnosti Google snaží sobě i zbytku světa dokázat, že ještě zdaleka nepatří do starého železa. Jak si dvojice z Nesvatbových pod vedením Shawna Levyho nakonec vedla?

StážistiRecenzoval/a Amaya Tomanová dne 27.07.2013 13:00. "Dinosauři" Nick a Billy se v průběhu stáže u společnosti Google snaží sobě i zbytku světa dokázat, že ještě zdaleka nepatří do starého železa. Jak si dvojice z Nesvatbových pod vedením Shawna Levyho nakonec vedla? Hodnocení: 3
Stážisti
The Internship
Komedie
USA, 2013 , 119 min.

Režie: Shawn Levy
Scénář: Vince Vaughn, Jared Stern, Vince Vaughn
Kamera: Jonathan Brown
Herci: Vince Vaughn, Owen Wilson, Rose Byrne, Aasif Mandvi, Max Minghella, Josh Brener, Dylan O'Brien, Tiya Sircar, Tobit Raphael, Josh Gad, Jessica Szohr, Rob Riggle, Eric André, Harvey Guillen, Gary Anthony Williams

Česká premiéra: 11.07.2013

Stážisti hodnocení na Kinobox.cz: 64.17 %
Digitální doba je zlá. Alespoň pro obchodníky Billyho (Vince Vaughn) a Nicka (Owen Wilson). Zatímco Nick pokorně odkráčí prodávat matrace, Billy se nehodlá jen tak vzdát. Jednoho večera zadá do Googlu výraz "Google"...a kupodivu tím neshodí Internet, ale zobrazí se mu nabídka trainee programu u jedné z nejvíce prosperujících společností. Billy se rozhodne přesvědčit Nicka, že právě toto je ta správná příležitost, jak dokázat, že ani jeden z nich ještě zdaleka nepatří do starého kariérního železa. Po nástupu do "výcvikového tábora" jsou překvapeni nejen nestandardním vybavením budovy, ale především šokujícím počtem mladých géniů s obrovským potenciálem. Podaří se jim překonat generační bariéru a poprat se s dosud nepoznaným náborovým systémem?

Vince Vaughn, Owen Wilson ve filmu Stážisti / The InternshipRežisér Shawn Levy (Noční randeRůžový panter, série Noc v muzeu) se rozhodl natočit letní oddechovou komedii, ve které vsadil na osvědčený komediální tandem - Owena Wilsona Vince Vaughna. Oba jmenovaní jsou na poli romantických/bláznivých/lehce stravitelných komedií ostřílenými hráči. Tentokrát se museli popasovat s rolemi "dinosaurů", kteří jsou pro Google příliš staří a příliš nezkušení. Kdyby existoval slovník nejznámějších přísloví, u hesla "starého psa novým kouskům nenaučíš" by jistojistě figuroval jejich dvojportrét.

Těžko říci, zda mají Stážisti kromě snahy neurazit, alespoň trochu pobavit a nenápadně udělat PR společnosti Google, ještě nějaké ambice. Občas totiž sklouznou k mírně laciným prvkům, jakými jsou křečovité, až příliš vtipné hlášky, pro někoho možná přehnané scény či nuceně působící snaha o romantickou vsuvku (v případě Owena Wilsona jde už u určitý trademark).

Owen Wilson, Vince Vaughn ve filmu Stážisti / The InternshipProstředí Googlu tvoří perfektní kulisu, tým stážistů složený z geeků, nerdů a jiných podivínů je veskrze sympatický, jednotlivé postavy ve vedlejších rolích jsou vykresleny v rozumné míře a do duelu hlavních protagonistů ani v nejmenším nevstupují rušivě. Celým filmem se jako červená nit táhne příjemný, nevtíravý soundtrack (Ironic od Alanis Morissette, doprovázené Vaughnem, nedostanete z hlavy minimálně celou první čtvrthodinu) a ústřední dvojice se rolí mimózních dinosaurů, působících v zázemí Googlu jako pěst na oko, zhostila vskutku bravurně.

Třešinkou na dortu jsou pak drobná překvapení: dvě camea (v jedné scéně se objeví samotný režisér, na plátně se mihne i jeden ze spoluzakladatelů Googlu Sergey Brin, uvidíme i Willa Ferrella) a řada popkulturních odkazů, počínaje Harry Potterem (turnaj ve famfrpálu), přes Flashdance nebo X-Men až po TerminátoraHunger Games nebo válečný Stalag 17.

Zkrátka a dobře: chcete-li se za horkých letních dní zchladit ve ztemnělém kinosále a máte plné zuby náročných artových snímků či akčních blockbusterů, které vás nenechají ani na chvíli vydechnout, jsou pro vás Stážisti téměř ideální volbou. Určitě vám nevyrazí dech a zřejmě na ně nejpozději do několika týdnů zapomenete, budete-li však litovat peněz, investovaných do vstupenek, bude to spíše z důvodu poměrně nešťastného dabingu.

Český trailer flmu Stážisti