Bohužel, výše popsaná synopse není pouhým nástinem zápletky, leč zevrubným popisem asi čtyř pětin celého filmu. Ta poslední pětina je zároveň jediným místem, kde proběhnou i nějaké akční scény, tudíž rozhodně nečekejte thriller nabitý akcí. Mladí zabijáci jsou totiž převážně společenskou satirou o soukromí na internetu a o životě náctiletých Američanek ve virtuálním prostoru, která by se ráda považovala za ostrou a kousavou, ale ve skutečnosti je podobně mělká jako selfíčka modelek na Instagramu. Prostřednictvím příběhu o pětici školaček na téma obětí internetových narušitelů, kteří nabourávají online úložiště a vytahují privátní data jejich uživatelů na veřejnost, sice nastavuje zrcadlo Americe a zejména pak zhýrale oprsklému životnímu stylu její zpovykané mládeže, ale místo toho, aby jej kritizovala, tak jej podporuje a obhajuje.
Největší tragédie pak spočívá v marné snaze filmu přimět diváky k tomu, aby fandil hlavním hrdinkám, jež jsou opakovaně prezentovány jako nesympatické a namyšlené cuchty s módním vkusem luxusních prostitutek, co všechno a všechny posílají někam, ale když si někdo dovolí poslat někam je, tak brečí a tváří se ublíženě. Byť jim mnohdy nechybí charisma a výrazná osobnost, tak obojí zdárně přebíjejí namachrovanou pózou rádoby oduševnělých drsných frajerek, skrývajících pod zmalovaným povrchem vyzývavých lolitek obyčejnost a zranitelnost. Sem tam se film jejich plytkosti a prázdnotě vysmívá, ale povětšinou jim spíš nadržuje a v závěru i požehná jejich počínání a falešné sebe-prezentaci tím, že jim vtiskne do ruky zbrojní arzenál, aby jím mohly efektivněji prosazovat vlastní hodnoty a navzájem se v nich utvrzovat.
Ve finále filmu, vrcholícím v posledních patnácti minutách novodobým honem na čarodějnice (proto se děj odehrává v Salemu, mrk, mrk), se nakonec sice dočkáte pár krvavých spršek, moc hezky natočeného přepadení rodinného domu v jednom dlouhém záběru a na závěr i poněkud statické a nepříliš zábavně využité přestřelky, nicméně nejprve je potřeba se k tomu prokousat více než hodinovou dialogovou expozicí plnou jalových náhledů do vulgárního životního stylu zhýčkaných, povýšených a sebelítostivých náctiletých dívenek a jejich domnělých mouder. I tak je té akce ale příliš málo na to, aby se dala považovat za uspokojivé zadostiučinění, zvlášť když z ní hlavní hrdinky naneštěstí vycházejí jako nezlomné vítězky, a tím spíš ve filmu, který láká diváky na brutálně akční masakr a politicky nekorektní jízdu, leč ve výsledku je spíš opatrný, kompromisní a dějově rozvláčný.
Ze začátku Mladí zabijáci přitom ještě dokážou slušně navnadit sebeironickou stylizací a atraktivní audiovizuální průbojností, nejde jim upřít občasná formální nápaditost a sem tam i trefně mířená myšlenka (třeba kritika pokrytců, kteří neváhají odsoudit jiné lidi za jejich soukromí bez znalosti kontextu a argumentů, a přitom mají sami co skrývat – která by však byla mnohem silnější, kdyby hlavní hrdinky nebyly stejně pokrytecké), ale to těžko zakryje celkově nesympatický obsah a přinejmenším spornou ideologii. Výsledkem je postmoderní plochá zábava vizuálně odpovídající posledním dílům Očisty, kterou ocení snad jen ti, kteří se dokáží s jejími hrdinkami identifikovat.
[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]