Recenze: béčkový sequel Plán útěku 2

Vydáno: 20.06.2018 21:58 - Václav Limberk | foto: facebook tvůrce

Sylvester Stallone se vrací jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení Ray Breslin v sequelu Plán útěku 2. Novým oříškem k rozlousknutí pro něj tentokrát bude vězení Hádes.

Plán útěku 2Recenzoval/a Václav Limberk dne 20.06.2018 21:58. Sylvester Stallone se vrací jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení Ray Breslin v sequelu Plán útěku 2. Novým oříškem k rozlousknutí pro něj tentokrát bude vězení Hádes. Hodnocení: 2.5
Plán útěku 2
Escape Plan 2: Hades
Thriller / Akční / Krimi
USA, 2018 , 96 min.

Režie: Steven C Miller
Scénář: Miles Chapman, Miles Chapman
Kamera: Brandon Cox
Herci: Sylvester Stallone, Dave Bautista, Huang Xiaoming, Jesse Metcalfe, 50 Cent, Wes Chatham, Chen Tang, Tyron Woodley, Tyler J. Olson, Titus Welliver, Shea Buckner, Jaime King, Lydia Hull, Ashley Cusato, Yifan Luo

Česká premiéra: 26.07.2018

Hodnocení: 5/10
Plán útěku 2 hodnocení na Kinobox.cz: 36.53 %
Po necelých pěti letech od akčního snímku Plán útěku, který byl pozoruhodný především kvůli faktu, že se v něm sešly poprvé bok po boku dvě ikony akčního filmu 80. let Arnold Schwarzenegger a Sylvester Stallone, se druhý z nich vrací v nevyžádaném sequelu Plán útěku 2

Dave Bautista, Sylvester Stallone ve filmu Plán útěku 2 / Escape Plan 2: HadesRay Breslin (Stallone) si po útěku z Hrobky z prvního dílu udělal vlastní firmu a o zakázky nemá nouzi. Stále s ním spolupracuje odborník na počítače Hush (50 Cent), ale Breslin se obklopil novým týmem. Ten má však jednu slabinu, kterou je ambiciózní Kimbral (Wes Chatham). Jelikož je Breslin vyznavačem týmové práce, musí Kimbral, který upřednostňuje sám sebe, tým opustit. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Jeden z členů Breslinova týmu, Shu Ren (Huang Xiaoming) a jeho bratranec jsou uneseni. Novým, na první pohled neproniknutelným vězením, je Hádes, kterému velí nemilosrdný "hlídač v zoo" (Titus Welliver). Ve hře jsou samozřejmě nejmodernější technologie, které mohou být zneužity. Je na Breslinovi, aby zabránil nejhoršímu.

Dávno pryč jsou časy, kdy Stallone prchal z vězení jako oběť sadistického ředitele Drumgoola v nostalgickém dramatu Kriminál nebo o rok později v parodické scéně akční komedie Tango a Cash. Necelých pět let starý Plán útěku byl solidním "vězeňským" akčním snímkem, který vcelku obstojně bavil hlavně díky oběma hlavním hvězdám, které kdysi musel zbožňovat každý malý kluk. Stallone se zuby nehty snaží z této své vlastnosti vytěžit, co se dá (a dokud se dá).

Sylvester Stallone ve filmu Plán útěku 2 / Escape Plan 2: HadesTak jsme po mnoha a mnoha letech, kdy točil průměrné až podprůměrné levné béčkové snímky (vrcholem byl D-Tox), dostali - my jeho věrní fanoušci už od dětství - jako dárek vzkříšení jeho největších úspěchů s filmy Rocky Balboa a Rambo: Do pekla a zpět, a aby toho nebylo málo, nadělil nám v novém miléniu nostalgicky laděnou akční trilogii Expendables: Postradatelní.

Plán útěku 2 ale do tohoto vzorce nezapadá, nejde o nostalgický návrat ke kořenům, ale o regulérní béčko, kterému by v 90. letech nejlépe slušel regál videopůjčovny. Je to především kvůli režisérovi Stevenu C Millerovi, který nenatočil nic, co by zavánělo áčkovou produkcí. Loni Miller natočil levná akční béčka First Kill s Brucem Willisem a Arsenal s Nicolasem Cagem. Tak i Plán útěku 2 je další, i když možná o pár dolarů dražší béčko, než která točil doposud.

Sylvester Stallone ve filmu Plán útěku 2 / Escape Plan 2: HadesJe snad kvůli tomu Plán útěku 2 špatný film? Ne nezbytně. Jedná se o solidně odsýpající ačkní snímek, který plní svoji úlohu nenáročně hodinu a půl bavit. Jakési špetky humoru, kterými disponoval první díl - díky postavě, jíž hrál Arnold, tu ve dvojce už přítomny nejsou. Jde jen o přímočarou oddechovou akci s několika bitkami a přestřelkami, která neurazí/nenadchne. Stallone zde tentokrát není tím hlavním protagonistou, těmi jsou mladší herci, ale je stále důležitým sekundantem, ale víc je mentorem hlavního hrdiny, jemuž Breslinův hlas pomáhá překonat krizi. Druhým sekundantem tu pak je i další nováček Dave Bautista

Plán útěku 2 je druhým dílem trilogie, o kterou nikdo nežádal, ale když se smíříte s tím, že jde o snímek, kterému by více slušilo video než kino, můžete s ním být i spokojeni, i když vám vyšumí z hlavy deset minut po jeho zhlédnutí. Za rok se pak ještě můžeme se Stallonem a Bautistou sejít ve trojce Escape Plan 3: Devil's Station, která se nyní dokončuje.

Plán útěku 2 má v českých kinech premiéru 26. července.

Originální trailer filmu Plán útěku 2

• Rychle chcípající? (Anonym, 21.06.2018 07:30) Reagovat