TV recenze: Stranger Things v druhé sezóně stále nedochází dech

Vydáno: 27.11.2017 17:14 - Jakub Kos | foto: facebook tvůrce

Jak se povedla druhá sezóna jednoho z nejpopulárnějších seriálů streamingové služby Netflix? Dokázala se druhá sezóna vyrovnat, nebo v lecčem i překonat tu první?
V první sérii jednoho z nejúspěšnějších seriálů Netflixu Stranger Things jsme se s hlavními postavami důkladně seznámili a v tentokrát devítidílném pokračování nemáme problém se do příběhu vžít naplno. Prvních osm dílů uchvátilo opravdu širokou masu lidí a tak si tvůrci seriálu, bratři Dufferovi, nemohli dovolit diváky v druhé sérii zklamat. Proto připravili další spleť zamotaných a promyšlených příběhů, jejichž vyústění jsou občas čitelná a předvídatelná, zato nás ale jednání postav leckdy překvapí.

Fotografie z filmu  / Stranger ThingsTajemství světa „Upside Down“ jsme společně s hlavními hrdiny příběhu odhalovali již v první sérii. Malý Will se ztratil v lesích a matka s bratrem a kamarády ho neúspěšně hledají. Místo něj natrefí na záhadné děvče beze jména, později pojmenované Eleven. Po jejím vstupu do příběhu se spustí sled nevysvětlitelných událostí.

Nabitá druhá řada začíná příchodem nové dětské postavy. Do města se společně s rodiči a nevlastním bratrem stěhuje holka jménem Max a připojuje se ke staré známé partě Dustina, Willa, Mikea a Lucase. Šerif Hopper drží v zajetí Eleven a chrání ji před zlými lidmi. Will má epizody, ve kterých se mu vybavují děsuplné vzpomínky ze světa „upside down“. Dustin po halloweenském řádění po městě nachází v popelnici jakési podivné slizké zvíře podobné pulci. Mezitím, co si ho hýčká jako domácího mazlíčka, stává se z něj nebezpečný netvor, o kterém nikdo nemá ani potuchy. Když Eleven zjišťuje, že její matka je naživu, vydává se ji hledat.

Fotografie z filmu  / Stranger ThingsU této zápletky je třeba se pozastavit. Sedmý díl je takovým spin-offem Stranger Things, jelikož sleduje Eleven při hledání své matky a následně také ztracené sestry. Jedná se o nejslabší díl série a v podstatě se v něm nestalo nic zásadního či zlomového. Přesně to se ve finále nabitého seriálu dá očekávat.

Hlavního scénáře všech epizod se ujali Ross a Matt Dufferovi, kteří stojí i za úspěšným Městečkem Pines. Tentokrát se v pozici režisérů ale objevili jenom u čtyř dílů. Dva další natočil opět známý režisér Shawn Levy, který natočil trilogii Noc v muzeu, jeden díl režíroval Andrew Stanton, který doposud pracoval na animácích, a sedmý díl si vzala na starost Rebecca Thomas. Ta v současnosti chystá také adaptaci románu Johna Greena Hledání Aljašky.

Fotografie z filmu  / Stranger ThingsSkvělý scénář, mistrná kamera, výborné herecké výkony, dokonale vyladěné vizuální efekty nebo propracovaná režie. To všechno je Stranger Things. Ač vás sice mrazí až ve finále a druhá série s přicházející nostalgií ztrácí originalitu, jelikož jsme už všechny postavy prokoukli do morku kosti a překvapí nás toho jen málo, pořád je druhá řada právem považovaná zatím za jeden z nejlepších počinů uplynulé televizní sezony. A jelikož jsou již ohlášené další dvě série, kdoví, kam to všechno povede. Je očividné, že Netflix se snaží využít obří sledovanosti ve svůj prospěch a těžit z této fantaskní neuvěřitelné ságy ještě hodně dlouho. Jsou už naplánované další dvě série. Někdy by možná mohli televizní producenti razit pravidlo „dvakrát a dost“. On totiž žádný úspěch netrvá věčně. A nic není kvalitní navždy.

Originální trailer seriálu Stranger Things (druhá sezóna)

• Teď už jenom aby to taky dávali někdy u nás a... (k8, 27.11.2017 21:13) Reagovat

Teď už jenom aby to taky dávali někdy u nás a v češtině.