Star Wars: Poslední z Jediů – rozbor traileru

Vydáno: 12.10.2017 14:18 v sekci Novinky | Trailery - Pavel Klimeš

V noci z pondělí na úterý byl odhalen oficiální trailer na osmou epizodu Star Wars s podtitulem Poslední z Jediů. Upoutávka dlouhá přes dvě a půl minuty toho (logicky) odhaluje mnohem víc než předchozí teaser, přesto je však nabíledni, že většina filmu je stále zahalena tajemstvím.

Film, který bude mít premiéru za dva měsíce, tak má potenciál vyvarovat se chyb některých blockbusterů, jejichž děj v podstatě neměl čím překvapit. Přesto je zde celá řada nových věcí, které zkombinovány s dříve zveřejněnými informacemi v časopisech a rozhovorech přinášejí poměrně solidní obraz toho, co od snímku můžeme očekávat. Na trailer se můžete podívat ještě jednou na konci článku.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediPrvní řád v plné polní – Epizoda VII nám z vojenské moci ukázala jen poskrovnu. V podstatě pouze základnu Hvězdovrah a hvězdný destruktor Finalizer. V novém filmu zcela určitě uvidíme mnohem více včetně Snokeova obřího hvězdného destruktoru třídy Mega, jménem Supremacy. V něm je podle všeho i obrovská továrna na další vojenskou techniku. Jelikož se Kylo Ren (Adam Driver) po konci minulého dílu měl vypravit „na kobereček“ k nejvyššímu vůdci Snokeovi, je první záběr traileru pravděpodobně právě na této lodi. Později vidíme Rena zvedat světelný meč ze země v místnosti s obrovskými červenými závěsy (nejpravděpodobněji Snokeův trůnní sál), na jejichž pozadí skoro zaniká člen Snokeovy Pretoriánské gardy. Také později spatříme, jak ve vzteku rozbije svou přilbu o zeď.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediBitva o Crait – už z doprovodných materiálů víme, že se ve filmu odehraje (minimálně vizuálně) působivá bitva na planetě nerostů jménem Crait, kterou jsme jakožto základnu Povstalecké aliance mohli poznat v nedávno vydané knize Leia: Princess of Alderaan. V traileru vidíme útok vedený kráčejícími kolosy jako určitou reminiscenci na bitvu na Hothu v Epizodě V. Zde však kromě známých strojů AT-AT vidíme i mnohem větší kolosy AT-M6, s chůzí podobnou opičí (v produkčním žargonu se jim říkalo „gorilí kolosy“) pojmenované podle kanonu MegaCaliber 6 na svém hřbetě. Kolosům letí vstříc vozidla Odboje označované jako lyžové spídry. Kromě toho vidíme i raketoplán Kyla Rena. Tomu, že nepůjde pouze o bitvu na povrchu, napovídá záběr na Rena, který vede stormtroopery jakousi jeskyní právě na Craitu a později vidíme podobnou jeskyní prolétat i Millennium Falcon s Chewbaccou a jeho novým porgčím mazlíčkem v kokpitu.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediVýcvik Rey – V zásadě jde o jedinou dějovou linii, která byla známa ihned po Epizodě VII a další částečnou paralelu s Epizodou V. Celkem zajímavé jsou Lukovy (Mark Hamill) obavy z Reyina (Daisy Ridley) potenciálu v Síle, jakož i ze zvláštního pouta mezi ní a jeho synovcem Kylem Renem. Obecně i mnoho indicií napovídá tomu, že Luke nebude takový, jakého bychom si ho představovali na základě Epizody VI. Tedy kromě své umělé ruky, která je pravděpodobně totožná s tou, do níž ho střelila stráž na skifu nad sarlaccovou jámou (tedy kromě syntetické kůže, která nejspíše ohořela v požáru jeho výcvikového chrámu - viz níže). V traileru vidíme také více z toho, kde vlastně na Ahch-To výcvik probíhá. Známý záběr na starodávnou stromovou knihovnu s jediskými knihami doplňuje Rey, již můžeme vidět jít k mrtvému stromu v areálu prvního chrámu Jediů. Stále však nebylo specifikováno, zda se jedná o stromy „citlivé“ k Síle (takové byly k vidění například v seriálu Klonové války nebo v komiksu Shattered Empire). Později v traileru vidíme, že se Rey potápí hluboko do mořského zálivu u ostrova. Dle traileru se také zdá, že se podíváme důkladněji na zoubek tomu, co se přihodilo té osudné noci, kdy byl zničen Lukův výcvikový chrám, otázka je, v jaké formě nám toto vyprávění bude představeno.

Adam Driver ve filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediÚtěk z D’Qaru – Další částečná paralela s Epizodou V je evakuace základny Odboje. Je ovšem zřejmé, že zatímco opuštění Hothu jsme vnímali spíše z povrchu planety a odletem transportérů celá evakuace povstalců na plátně de facto skončila, v Epizodě VIII ty skutečné důsledky vyklizení pozemní základny začínají. Hvězdou celé show se zdá být Poe Dameron (Oscar Isaac) ve svém X-wingu Černý Jedna, který má oproti Epizodě VII namontovaný přídavný akcelerátor. Poea vidíme i v horlivé rozmluvě s někým na můstku lodi, přičemž za ním stojí poručice Kaydel Connix (kterou hraje Billie Lourd, dcera Carrie Fisher). Ústup lodí Odboje podpoří také bombardéry. V bitvě také uvidíme Kyla Rena v kokpitu své stíhačky TIE Silencer. I z krátké ukázky v traileru je vidět, že zdědil letecké nadání po svém otci a dědečkovi. Velmi vypjatým momentem traileru je ovšem jeho váhání, zda vystřelit na můstek moncalamarianského křižníku Raddus (je vám to jméno povědomé?), odkud velí jeho matka Leia (Carrie Fisher ve své poslední roli).

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediPhasma – V Epizodě VII si Phasma (Gwendoline Christie) akce příliš neužila, nyní je však zpátky se vší parádou. Díky komiksu Captain Phasma známe způsob, jak se dostala z lisu na odpadky základny Hvězdovrah a také to, jak zahladila stopy po své zbabělé zradě, kdy vypnula štíty stanice. V románu Phasma jsme se zase dozvěděli o jejím původu v drsných podmínkách na primitivní planetě Parnassos. V traileru ji vidíme zejména ve velmi efektním souboji s Finnem (John Boyega), který třímá obušek pro potlačování nepokojů. Phasminou zbraní je jakýsi oštěp, který má speciální funkci a název (který nemohu prozradit). Boj se s největší pravděpodobností odehrává na palubě Supremacy.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediSnoke – Za poslední roky stěží existuje postava Star Wars, kolem níž by se rojilo tolik šílených teorií jako právě kolem nejvyššího vůdce Snokea (Andy Serkis). Já osobně jsem se přikláněl k variantě, která nám byla řečena, totiž že jde o novou postavu, což je podpořeno i oficiálním potvrzením, že se nejedná o člověka a nejde ani o příslušníka řádu Sith. Jak již bylo režisérem Rianem Johnsonem naznačeno v rozhovoru pro časopis Empire, zkoumání Snokeova původu není záměrem tohoto filmu, je tedy velmi pravděpodobné, že se o něm nedozvíme moc nového. Vládce Prvního řádu se v Epizodě VII objevil pouze jako obří hologram, nyní jej uvidíme i na vlastní oči a pravděpodobně okusíme něco z jeho velké moci.

Daisy Ridley ve filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediPoslední záběr – Konec traileru je pro mnoho lidí zdaleka nejvíce šokující a právem, protože Reyino pouto s Kylem Renem je věc, která není běžná a přechod na temnou stranu Síly je motiv pro Star Wars typický. Na druhou stranu jde dle mnohých o pouhou kompilaci záběrů sestříhaných pro vyvolání mylného dojmu ze scény.

Na každý pád trailer vůbec neukazuje několik věcí, které ve filmu prokazatelně budou velmi důležité, jako například postavu odbojové pracovnice údržby Rose Tico (Kelly Marie Tran), viceadmirálku Amilyn Holdo (Laura Dern; postavu známe z již zmíněného románu Leia: Princess of Alderaan) a zlotřilého hackera s přezdívkou DJ (Benicio del Toro) nebo celá mise do města Canto Bight. Otázkou je také rozsah role, kterou v příběhu bude hrát Maz Kanata (Lupita Nyong'o).

Star Wars: Epizoda VIII - Poslední z Jediů má českou premiéru 14. prosince.

(Tento článek byl publikován na portálu Czech Star Wars Universe)

Český trailer k filmu Star Wars: Poslední z Jediů

Chata na prodej 6/10
Recenze: V komedii Chata na prodej mnozí diváci poznají své vlastní rodiny Hvězdně obsazená komedie je vystavěná na ze života odkoukaných situacích a na českých (nejen) povahových stereotypech. Točí se kolem rodiny, která prodává chatu a má na ní strávit poslední společný víkend. čtěte zde
Vydáno: 23.07.2018 08:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
Box Office: 29. víkend
Box Office: Mamma Mia 2 a Equalizer 2 ovládli kina Akční thriller a sequel Equalizer 2 ovládl o premiérovém víkendu americká kina. Výrazně mu ale na paty šlapal další sequel v podobě muzikálu Mamma Mia! Here We Go Again. čtěte zde
Vydáno: 23.07.2018 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
Top 12: všechny filmy Terryho Gilliama od nejhoršího po nejlepší
Top 12: všechny filmy Terryho Gilliama od nejhoršího po nejlepší S premiérou Gilliamova posledního snímku Muž, který zabil Dona Quijota se ohlížíme zpět za tvorbou režiséra, který bojoval s větrnými mlýny celý svůj život. čtěte zde
Vydáno: 22.07.2018 12:00 v sekci Články | Publicistika
0
TV tipy: 20. 7. 2018 - 26. 7. 2018
TV tipy: Petr Pan, človíček Tate a špinavej Joe sjíždějí divokou řeku Druhá polovina července bývá z pohledu televizní nabídky každoročně chudá a nejinak je tomu i letos. Do našeho výběru se tak dostávají filmy, které by jinak nárok moc neměly, najdete v něm ale i ty hodně vzácně vysílané. čtěte zde
Vydáno: 20.07.2018 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
Mamma Mia! Here We Go Again 4/10
Recenze: Nebýt ABBY, byl by muzikál Mamma Mia! Here We Go Again katastrofou Deset let po premiéře divácky úspěšného letního hitu Mamma Mia!, muzikálu s písničkami skupiny ABBA, přichází do kin jeho pokračování, které se odehrává hned ve dvou časových rovinách. čtěte zde
Vydáno: 19.07.2018 07:00 v sekci Recenze | Premiéry
7