Star Wars: Poslední z Jediů – rozbor traileru

Vydáno: 12.10.2017 14:18 v sekci Novinky | Trailery - Pavel Klimeš

V noci z pondělí na úterý byl odhalen oficiální trailer na osmou epizodu Star Wars s podtitulem Poslední z Jediů. Upoutávka dlouhá přes dvě a půl minuty toho (logicky) odhaluje mnohem víc než předchozí teaser, přesto je však nabíledni, že většina filmu je stále zahalena tajemstvím.

Film, který bude mít premiéru za dva měsíce, tak má potenciál vyvarovat se chyb některých blockbusterů, jejichž děj v podstatě neměl čím překvapit. Přesto je zde celá řada nových věcí, které zkombinovány s dříve zveřejněnými informacemi v časopisech a rozhovorech přinášejí poměrně solidní obraz toho, co od snímku můžeme očekávat. Na trailer se můžete podívat ještě jednou na konci článku.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediPrvní řád v plné polní – Epizoda VII nám z vojenské moci ukázala jen poskrovnu. V podstatě pouze základnu Hvězdovrah a hvězdný destruktor Finalizer. V novém filmu zcela určitě uvidíme mnohem více včetně Snokeova obřího hvězdného destruktoru třídy Mega, jménem Supremacy. V něm je podle všeho i obrovská továrna na další vojenskou techniku. Jelikož se Kylo Ren (Adam Driver) po konci minulého dílu měl vypravit „na kobereček“ k nejvyššímu vůdci Snokeovi, je první záběr traileru pravděpodobně právě na této lodi. Později vidíme Rena zvedat světelný meč ze země v místnosti s obrovskými červenými závěsy (nejpravděpodobněji Snokeův trůnní sál), na jejichž pozadí skoro zaniká člen Snokeovy Pretoriánské gardy. Také později spatříme, jak ve vzteku rozbije svou přilbu o zeď.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediBitva o Crait – už z doprovodných materiálů víme, že se ve filmu odehraje (minimálně vizuálně) působivá bitva na planetě nerostů jménem Crait, kterou jsme jakožto základnu Povstalecké aliance mohli poznat v nedávno vydané knize Leia: Princess of Alderaan. V traileru vidíme útok vedený kráčejícími kolosy jako určitou reminiscenci na bitvu na Hothu v Epizodě V. Zde však kromě známých strojů AT-AT vidíme i mnohem větší kolosy AT-M6, s chůzí podobnou opičí (v produkčním žargonu se jim říkalo „gorilí kolosy“) pojmenované podle kanonu MegaCaliber 6 na svém hřbetě. Kolosům letí vstříc vozidla Odboje označované jako lyžové spídry. Kromě toho vidíme i raketoplán Kyla Rena. Tomu, že nepůjde pouze o bitvu na povrchu, napovídá záběr na Rena, který vede stormtroopery jakousi jeskyní právě na Craitu a později vidíme podobnou jeskyní prolétat i Millennium Falcon s Chewbaccou a jeho novým porgčím mazlíčkem v kokpitu.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediVýcvik Rey – V zásadě jde o jedinou dějovou linii, která byla známa ihned po Epizodě VII a další částečnou paralelu s Epizodou V. Celkem zajímavé jsou Lukovy (Mark Hamill) obavy z Reyina (Daisy Ridley) potenciálu v Síle, jakož i ze zvláštního pouta mezi ní a jeho synovcem Kylem Renem. Obecně i mnoho indicií napovídá tomu, že Luke nebude takový, jakého bychom si ho představovali na základě Epizody VI. Tedy kromě své umělé ruky, která je pravděpodobně totožná s tou, do níž ho střelila stráž na skifu nad sarlaccovou jámou (tedy kromě syntetické kůže, která nejspíše ohořela v požáru jeho výcvikového chrámu - viz níže). V traileru vidíme také více z toho, kde vlastně na Ahch-To výcvik probíhá. Známý záběr na starodávnou stromovou knihovnu s jediskými knihami doplňuje Rey, již můžeme vidět jít k mrtvému stromu v areálu prvního chrámu Jediů. Stále však nebylo specifikováno, zda se jedná o stromy „citlivé“ k Síle (takové byly k vidění například v seriálu Klonové války nebo v komiksu Shattered Empire). Později v traileru vidíme, že se Rey potápí hluboko do mořského zálivu u ostrova. Dle traileru se také zdá, že se podíváme důkladněji na zoubek tomu, co se přihodilo té osudné noci, kdy byl zničen Lukův výcvikový chrám, otázka je, v jaké formě nám toto vyprávění bude představeno.

Adam Driver ve filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediÚtěk z D’Qaru – Další částečná paralela s Epizodou V je evakuace základny Odboje. Je ovšem zřejmé, že zatímco opuštění Hothu jsme vnímali spíše z povrchu planety a odletem transportérů celá evakuace povstalců na plátně de facto skončila, v Epizodě VIII ty skutečné důsledky vyklizení pozemní základny začínají. Hvězdou celé show se zdá být Poe Dameron (Oscar Isaac) ve svém X-wingu Černý Jedna, který má oproti Epizodě VII namontovaný přídavný akcelerátor. Poea vidíme i v horlivé rozmluvě s někým na můstku lodi, přičemž za ním stojí poručice Kaydel Connix (kterou hraje Billie Lourd, dcera Carrie Fisher). Ústup lodí Odboje podpoří také bombardéry. V bitvě také uvidíme Kyla Rena v kokpitu své stíhačky TIE Silencer. I z krátké ukázky v traileru je vidět, že zdědil letecké nadání po svém otci a dědečkovi. Velmi vypjatým momentem traileru je ovšem jeho váhání, zda vystřelit na můstek moncalamarianského křižníku Raddus (je vám to jméno povědomé?), odkud velí jeho matka Leia (Carrie Fisher ve své poslední roli).

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediPhasma – V Epizodě VII si Phasma (Gwendoline Christie) akce příliš neužila, nyní je však zpátky se vší parádou. Díky komiksu Captain Phasma známe způsob, jak se dostala z lisu na odpadky základny Hvězdovrah a také to, jak zahladila stopy po své zbabělé zradě, kdy vypnula štíty stanice. V románu Phasma jsme se zase dozvěděli o jejím původu v drsných podmínkách na primitivní planetě Parnassos. V traileru ji vidíme zejména ve velmi efektním souboji s Finnem (John Boyega), který třímá obušek pro potlačování nepokojů. Phasminou zbraní je jakýsi oštěp, který má speciální funkci a název (který nemohu prozradit). Boj se s největší pravděpodobností odehrává na palubě Supremacy.

Fotografie z filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediSnoke – Za poslední roky stěží existuje postava Star Wars, kolem níž by se rojilo tolik šílených teorií jako právě kolem nejvyššího vůdce Snokea (Andy Serkis). Já osobně jsem se přikláněl k variantě, která nám byla řečena, totiž že jde o novou postavu, což je podpořeno i oficiálním potvrzením, že se nejedná o člověka a nejde ani o příslušníka řádu Sith. Jak již bylo režisérem Rianem Johnsonem naznačeno v rozhovoru pro časopis Empire, zkoumání Snokeova původu není záměrem tohoto filmu, je tedy velmi pravděpodobné, že se o něm nedozvíme moc nového. Vládce Prvního řádu se v Epizodě VII objevil pouze jako obří hologram, nyní jej uvidíme i na vlastní oči a pravděpodobně okusíme něco z jeho velké moci.

Daisy Ridley ve filmu Star Wars: Poslední z Jediů / Star Wars: The Last JediPoslední záběr – Konec traileru je pro mnoho lidí zdaleka nejvíce šokující a právem, protože Reyino pouto s Kylem Renem je věc, která není běžná a přechod na temnou stranu Síly je motiv pro Star Wars typický. Na druhou stranu jde dle mnohých o pouhou kompilaci záběrů sestříhaných pro vyvolání mylného dojmu ze scény.

Na každý pád trailer vůbec neukazuje několik věcí, které ve filmu prokazatelně budou velmi důležité, jako například postavu odbojové pracovnice údržby Rose Tico (Kelly Marie Tran), viceadmirálku Amilyn Holdo (Laura Dern; postavu známe z již zmíněného románu Leia: Princess of Alderaan) a zlotřilého hackera s přezdívkou DJ (Benicio del Toro) nebo celá mise do města Canto Bight. Otázkou je také rozsah role, kterou v příběhu bude hrát Maz Kanata (Lupita Nyong'o).

Star Wars: Epizoda VIII - Poslední z Jediů má českou premiéru 14. prosince.

(Tento článek byl publikován na portálu Czech Star Wars Universe)

Český trailer k filmu Star Wars: Poslední z Jediů

Bajkeři 3/10
Recenze: Bajkeři mají Snowboarďáky a Rafťáky jako nedostižný vzor Česká teenagerská komedie Bajkeři vypráví o tom, jak tři kluci, závislí na internetu, počítači a mobilu, vyrazí proti své vůli na kolech do přírody a zjistí, že se s holkama dá bavit i jinak než jen přes sociální sítě.... čtěte zde
Vydáno: 19.10.2017 09:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
matka! 5/10
Recenze: Aronofskyho matka! dělí diváky na dva tábory a děsí biblickými vizemi Drama/horor/podobenství matka! začíná jako intenzivní psychologicky-vztahové dusno, které se ovšem postupně překlápí do krvavých a brutálních biblických alegorií. Těžkopádný blábol, nebo mistrovské, originální a... čtěte zde
Vydáno: 18.10.2017 12:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
Kinopremiéry: 42. týden
Kinopremiéry: Před globálním nebezpečím chrání bajkery matka! Ač do kin aktuálně vstupuje sedm premiér, široce atraktivní jsou vlastně jen dvě, a to psychologický snímek Darrena Aronofského matka! a katastrofické sci-fi Geostorm. Divácky navštěvovaná bude zřejmě i tuzemská komedie Bajkeři. ... čtěte zde
Vydáno: 18.10.2017 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
TOP 20 ČR: 41. týden
TOP 20 ČR: severský Sněhulák zmrazil konkurenci Z prvního místa hned po týdnu vymetla Blade Runner 2049 adaptace Nesbøho detektivky Sněhulák, i přes rozpačité ohlasy kritiků. Na třetí místo se nově vyhoupli animovaní poníci v My Little Pony Film. čtěte zde
Vydáno: 17.10.2017 16:00 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Ohlédnutí: nejvýraznější filmy přehlídky Be2Can 2017
Ohlédnutí: nejvýraznější filmy přehlídky Be2Can 2017 Letošní ročník filmové přehlídky Be2Can byl nabitý skvělými filmy, v nichž figurovaly zcela zásadní počiny z festivalů v Cannes, Berlína a Benátek, které rozhodně stojí za pozornost. čtěte zde
Vydáno: 17.10.2017 07:00 v sekci Články | Publicistika
0