Kong: Ostrov lebek

Recenze: Kong: Ostrov lebek – Úchvatný, vtipný a… zapomenutelný

Vydáno: 09.03.2017 12:51 v sekci Recenze | Premiéry - Pavel Klimeš

Druhý film začínající propojené série o obřích monstrech je vizuálně povedený a pro první zhlédnutí dostatečně zábavný, avšak podobně jako na Godzillu si na něj za rok už ani nevzpomenete.

Kong: Ostrov lebekRecenzoval/a Pavel Klimeš dne 09.03.2017 12:51. Druhý film začínající propojené série o obřích monstrech je vizuálně povedený a pro první zhlédnutí dostatečně zábavný, avšak podobně jako na Godzillu si na něj za rok už ani nevzpomenete. Hodnocení: 3
Filmové série s propojenými světy hýbou světem. Každé velké studio by po úspěchu Disneyho s Marvel Cinematic Universe chtělo to své. A tak se Universal snaží o remake svých klasických monster a Warner Bros. budují svůj DC Extended Universe. Dlužno podotknout, že ani v jednom ze dvou případů zatím není výsledek valný, a protože Disney vlastní ještě Star Wars, i Warneři se společně s Legendary Pictures pustili do remaku jiné obrovsky oblíbené filmové „série“, a to volně propojené filmy o soubojích obřích příšer (kaiju). Má to ale háček: ona zmíněná obrovská obliba byla hlavně v Japonsku, kde vždy měli zvláštní toleranci pro poněkud béčkově vypadající snímky, kde se většinou mlátí Godzilla s jiným monstrem. Prvním filmem bylo představení klíčového hrdiny mnoha kaiju filmů, tedy Godzilly. Snímek Garetha Edwardse nebyl špatný a dovedl představit titulní monstrum v trochu jiném (správnějším) světle, než to udělal Emmerichův počin.

Tom Hiddleston, Brie Larson ve filmu Kong: Ostrov lebek / Kong: Skull IslandNyní dochází řada na další z ikonických monster, tentokrát však západní provenience, a to King Konga. Opičí monstrum jsme rovněž viděli mnohokrát, daleko nejslavněji však úplně poprvé v roce 1933. O poctu této legendě se v roce 2005 pokusil Peter Jackson věrným, byť poněkud rozbředlým remakem, s nímž bude nový snímek Kong: Ostrov lebek srovnáván zdaleka nejvíce, avšak již z podstaty věci se mu příliš nepodobá. Tak jako v případě Godzilly, i nové zpracování obřího krále Ostrova lebek natočil v té době málo známý režisér, v tomto případě Jordan Vogt-Roberts. Již trailery slibovaly dospělejší pohled na klasický příběh, který bude doplněn propracovanou psychologií postav a téměř mystickou atmosférou. Zda se povedlo, si povíme na následujících řádcích.

Na rozdíl od Jacksonova King Konga se Kong: Ostrov lebek již neodehrává během Velké hospodářské krize ve 30. letech, ale na pozadí konce války ve Vietnamu. Americký vládní agent Bill Randa (John Goodman) z tajné organizace Monarcha (osvěžte si tu Godzillu, ano?) si najme bývalého příslušníka Britského letectva Jamese Conrada (Tom Hiddleston), aby vedl výpravu za účelem průzkumu doposud nezmapovaného ostrova v Pacifiku nazývaného Ostrov lebek. Jako vojenský doprovod se k výpravě přidává i válkou poznamenaný podplukovník Preston Packard (Samuel L. Jackson) se svou jednotkou, toho času na cestě do výslužby poté, co byl vydán rozkaz ke stažení amerických jednotek z Vietnamu. K týmu se kromě jiných přidává i protiválečná fotografka Mason Weaver (Brie Larson), která se domnívá, že za touto misí je ukryta nějaká ilegální vojenská operace. Je třeba přiznat, že v tom se nemýlí.

Shea Whigham, Thomas Mann ve filmu Kong: Ostrov lebek / Kong: Skull IslandPředem je nutné předeslat, že tento film je značně zábavná záležitost, i kdyby už jen pro své retro pojetí 70. let, čemuž odpovídá i všudypřítomná zvolená hudba. Představte si některý z posledních dílů filmové série X-Men a máte zhruba představu, jak moc na tuto strunu film Kong brnká. Navíc skutečně je (třebaže jen okrajově) ve filmu vidět, jak se díky Samuelu L. Jacksonovi snaží o pochmurnější a syrovější přístup. Pak je tu velmi důležité sdělení pro ty, kteří nemají rádi remaky, protože prapůvodní premisa filmu nebyla zachována prakticky vůbec (ne, zamilovaná opice sestřelená z Empire State Building se nekoná) a příběh tak již je o něco méně předvídatelný.

Obzvláště se na tomto filmu povedla vizuální stránka dokonce i bez mohutných pyrotechnických efektů by řada záběrů díky geniální obrazové kompozici šla rovnou zarámovat a pověsit na zeď. Na rozdíl od předchozího King Konga se o zdejší vizuální efekty postaralo studio ILM, které je sice asi dražší než konkurenční Weta Digital, ale výsledek rozhodně stojí za to. Dokonce i sám nový Kong se mi líbí o něco více než před lety ten původní/Jacksonův. A to nejen kvůli pokroku v technologiích. Jednak je větší a druhak i jaksi více antropomorfní, tj. nemá už rysy přerostlé gorily, ale je po všech stránkách důstojnějším králem Ostrova lebek. Svýma očima a věrným pohybem připomíná hlavně Úsvit planety opic. Vizuálně se povedla i další monstra, kterých na ostrově není právě málo, a pak také to, s jakým apetitem a rychlostí spořádají členy Randovy výpravy. Film je i přes svou přístupnost mládeži občas docela brutální.

Tian Jing ve filmu Kong: Ostrov lebek / Kong: Skull IslandBohužel, tím jsme skoro vyčerpali to dobré, co na filmu je. Bohužel většina scénáře je dosti nenápaditá a leckdy i nelogická (chování postav). Film, který mi to zdejším úsilím vykřesat z hluchých míst mezi akčními scénami aspoň něco, mi někdy až připomnělo Ztracený svět: Jurský park. Ano, až tak špatné. Herecké výkony jsou spíše slabší. Totálně pohořel titulní Tom „Loki“ Hiddleston, kterého hravě kdykoli překoná zarostlý John C. Reilly. Ten se zároveň stará o většinu komediálních momentů filmu. Nejsou ale k zahození ani Samuel L. Jackson nebo jeden z jeho mužů, Shea Whigham (kapitán Earl Cole), kteří reprezentují pohled válečných veteránů. Samuel L. Jackson svou postavu dokonce přirovnával ke kapitánovi Achabovi z Bílé velryby, který se svou honbou za pomstou zvířeti žene vstříc vlastní záhubě. Nicméně zbytek postav je nezajímavý a je vám prakticky jedno, co se s nimi nakonec stane, hlavně, když to bude efektní smrt.

Svůj závazek sjednoceného světa bere film Kong vážně, a proto si počkejte až do konce závěrečných titulků. V souvislosti s již ohlášenými pokračováními, a hlavně Godzilla vs. Kong se pak na mysl dere otázka, jakým způsobem bude řešen souboj monster, která jsou chápány kladně. Doufejme, že nepůjde o konflikt jako ve filmu Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (jen těžko budou mít obě monstra stejně pojmenovanou matku…).

Závěrem lze říci, že jde o zážitek určený zcela jistě pro velké plátno (byť ne nutně pro 3D brýle). Vizuální dokonalost však nezachrání film, pokud nefungují i jeho jiné složky v čele se scénářem. Ten, díky mohutnému přepisování, jako by se nedokázal rozhodnout, zda chce být filmem o monstrech, hororem, akčním dobrodružstvím, nebo protiválečnou reflexí. Dobrá zpráva je, že jsem si toto při sledování téměř neuvědomoval a film je stále velice zábavný a z kina znudění rozhodně odcházet nebudete.

Český trailer k filmu Kong: Ostrov lebek

6/10
0,0

• kong - pong (dega, 20.04.2017 09:13) Reagovat

Až do cca do padesáté minuty jeden dlouhý video klip o ničem ! Poté lehké vzepětí a opět nic ! Naleštění mariňáci made in USA , podivná akčnost a nic . Jedině bych mohl vyzdvihnout připomínku na Predátora v podobě music ve vrtulníku , ale ten je v porovnání s tímto mistrovským dílem . Ano, závěrečná bitva Konga s oním podivným monstrem je uvěřitelná a monstrozní , ale to je na snímek k jehož shlédnutí potřebujete ne více něž sedm závitů na šedé kůře mozkové poněkud málo !!!

Top 20 ČR: 33. týden
Top 20 ČR: Úžasňákovi 2 zaznamenali hattrick Po třetí za sebou se podařilo animovanému sequelu Úžasňákovi 2 obsadit přední místo domácího žebříčku návštěvnosti. čtěte zde
Vydáno: 21.08.2018 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Jan Palach 8/10
Recenze: Film Jan Palach vyzývá proti lhostejnosti na výročí sovětské okupace Snímek natočený Robertem Sedláčkem podle scénáře Evy Kantůrkové se věnuje poslednímu roku a půl v životě Jana Palacha a jeho osobnosti na pozadí dobového kontextu i řady vlivů, které jej dohnaly k protestnímu sebeupálení. čtěte zde
Vydáno: 20.08.2018 08:00 v sekci Recenze | Premiéry
0
Box Office: 33. víkend
Box Office: Šíleně bohatí Asiati naplnili kasy Víkendová premiéra komedie Šíleně bohatí Asiati se setkala se vstřícným přístupem amerického publika. Zabodovaly i akční snímek Mile 22 a historický dobrodružný film Alfa. čtěte zde
Vydáno: 20.08.2018 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
Moulin Rouge 10/10
Stroj času: Postmoderní a dosud nepřekonaný muzikál Moulin Rogue V rámci Projektu 100 se na velká plátna vrací muzikál Moulin Rouge, který před sedmnácti lety působil jako zjevení a získal si srdce diváků i kritiků. Proč byste měli tento film vidět v době digitálních komiksových blockbusterů?... čtěte zde
Vydáno: 19.08.2018 17:30 v sekci Recenze | Stroj času
0
Top 10: Roman Polanski
Top 10: Roman Polanski Roman Polanski je jednou z nejkontroverznějších osobností filmu vůbec. Nedávno tento originální filmař oslavil 85. narozeniny. Pojďme si připomenout desítku jeho nejlepších filmů. čtěte zde
Vydáno: 19.08.2018 12:00 v sekci Články | Publicistika
1