Recenze: schopná Naomi Watts a nepřesvědčivé V pasti

Vydáno: 01.01.2017 12:00 - | foto: facebook tvůrce

Se solidním hereckým obsazením by se od filmu V pasti dala čekat určitá úroveň, té však hororový thriller opět kladoucí otázku, zda se postava zbláznila, nebo se vážně něco děje, nedosahuje.

V pastiRecenzoval/a dne 01.01.2017 12:00. Se solidním hereckým obsazením by se od filmu V pasti dala čekat určitá úroveň, té však hororový thriller opět kladoucí otázku, zda se postava zbláznila, nebo se vážně něco děje, nedosahuje. Hodnocení: 1.5
V pasti
Shut In
Drama / Thriller
USA, 2016 , 91 min.

Režie: Farren Blackburn
Scénář: Christina Hodson
Kamera: Yves Belanger
Hudba: Nathaniel Mechaly
Herci: Charlie Heaton, Naomi Watts, Jacob Tremblay, Oliver Platt, David Cubitt, Crystal Balint, Ellen David, Clementine Poidatz, Tim Post, Alex Braunstein

Česká premiéra: 29.12.2016

Hodnocení: 3/10

Distributor: BIOSCOP

V pasti hodnocení na Kinobox.cz: 50.38 %
Občas se to tak stane, že se schopní a talentovaní herci z různých důvodů, i když nejčastěji finančních, upíšou filmu, který je již na první pohled pod jejich úrověň. Přesně to se stalo Naomi Watts, herečce, která na svém kontě má již dvě oscarové nominace. Do svého thrilleru spíše s hororovými prvky ji zlákal dosud převážně seriálový režisér Farren Blackburn, ten nese titul V pasti a vznikl za kanadsko-francouzské produkce.

Naomi Watts ve filmu V pasti / Shut InKromě hlavní herečky rozhodně nemá moc na co lákat. Základní dějová premisa působí slabě již od samého začátku, kdy je nám představena vdova starající se o svého paralyzovaného syna. Žije, jak už to v hororech bývá, uprostřed ničeho, poměrně klidně, dokud jednoho dne nezmizí jedno z dětí, o které se jako pedagogická poradkyně stará. Chlapce se najít nedaří, ale ona samotná ho stále vídá. Doopravdy, nebo jako ducha? A snaží se ublížit jí nebo jejímu bezmocnému synovi upoutanému na lůžko?

Divák si okamžitě všimne, že film absolutně nemá tušení, čím chce být. Psychologickým dramatem o pocitu viny zaměřeným na hlavní hrdinku? Mrazivým thrillerem s bojem o přežití? Nebo tuctovým, ale strašidelným hororem? A zde asi spočívá jeden z velkých problémů, kdy si tvůrci V pasti a hlavně scenáristka Christina Hodson absolutně nevyjasnili, kam má produkt jejich spolupráce ve finále směřovat. Všechny žánry zde utvářejí opravdu prapodivnou směsku, která je daleko od funkčnosti.

Naomi Watts, Jacob Tremblay ve filmu V pasti / Shut InCo se dá, tu zachraňuje právě Naomi Watts, která ze sebe na plátně evidentně dává naprosto všechno. Její snahu ale poměrně brutálně podkopává nevěrohodný scénář a tupá plochost, s níž byla její postava jménem Mary napsána. Očividná a mnou patřičně oceněná je i snaha od jejích mladších hereckých kolegů. Těmi jsou 10letý Jacob Tremblay, který na sebe loni upozornil skrze na Oscara nominovaný snímek Room a Charlie Heaton z letošního seriálového hitu Stranger Things. Oba taktéž odvádějí na plátně slušnou práci, přestože nedosahují kvalit Watts.

Ovšem ani sebelepší výkony zde nejsou schopny pomoci slaboučkému a krásně předvídatelnému příběhu spolu s nefunkční atmosférou. Sázeno je tu skoupě na klasické elementy - odlehlý dům, výpadek elektřiny, strašidelný sklep, bouře venku... Bohužel jsou velmi špatně dokreslovány, ať už kamerou či pocitem, který ve vás scény evokují. Vrcholem všeho je, že se V pasti nezdařily ani laciné pokusy o lekačky, to už pak nepomůže opravdu nic.

V souhrnu se jedná dle mého o velmi mdlý a nenapínavý film, což je u thrilleru či hororu neodpustitelnou chybou. Pokud zde kdy byl jakýkoliv potenciál, tak se dal vkládat pouze do obsazení, kde byl plně využit. A to je tak jediné, co snímek drží od absolutního braku, kam by se zřejmě s méně nadanými herci propadl.

Český trailer filmu V pasti