TV recenze: Crisis In Six Scenes - seriál Woodyho Allena

Vydáno: 26.03.2017 17:00 - | foto: Amazon Studios

Po všech svých aktivních letech v Hollywoodu zamířil až nyní, těsně po svých 80. narozeninách režisér Woody Allen na televizní obrazovky. Jak se povedl netradiční formát pro jeho tradiční komedii?
Stejně jako mnoho jiných významných režisérů se loni na seriálovou tvorbu pustil i Woody Allen, který tak udělil sám sobě výjimku. Již mnoho let po sobě se totiž drží pravidla, že točí jeden film ročně, ale v loňském roce nám kromě filmové dramedie Cafe society dodal i seriál Crisis in Six Scenes. Ten sice nezamířil klasicky na televizní obrazovky, ale objevil se na Prime od Amazonu, obdobě Netflixu.

Woody Allen ve filmu  / Crisis in Six ScenesA rovnou můžu říci, že se zadařilo. Záleží tedy na vašem vztahu k Woodymu, protože to není režisér, jehož tvorba sedne úplně každému, ale jeho fanoušci by měli být potěšeni. Vlastně se vůbec nemusíte bát seriálové formy, protože je seriál stejně takový "filmový." Jen je rozdělen na šest kousků po dvaceti minutách, které ale navazují prakticky tam, kde skončily. Tudíž je to vlastně skoro druhý Allenův loňský snímek, ale ani to není na škodu.

Zápletka je klasicky jednoduchá. Mladá Lennie (Miley Cyrus) je na útěku před policií kvůli svým častým protestům proti válce ve Vietnamu. Úkryt najde u postarších manželů Sidneyho a Kay, (Elaine May a Woody Allen), jejích příbuzných, které ale léta neviděla. Zatímco Sidney z jejího zjevení není vůbec šťastný, Kay se snaží Lennie pomoci, co jen může.

Miley Cyrus ve filmu  / Crisis in Six ScenesJemný humor nesoucí se celým tímto retro seriálem nabuzuje opravdu velmi příjemnou atmosféru tomuto trochu ztřeštěnému příběhu. A v duchu Allenovy tvorby je to jednoduše dalším oddechovým kouskem na zlepšení nálady, na nějž nesmíte mít vysoké nároky a jen se nechat nést tou příjemnou vlnou zábavy.

Velkým překvapením je tu pak herecký výkon Miley Cyrus, která od svých disneyovských let Hannah Montany ztratila své odporně afektované herectví a naučila se hrát tak, aby diváka svou přítomností vyloženě neiritovala. Z jejího obsazení panovaly obecné obavy, ale mohu s klidem říci, že nepodložené. Roli Lennie krásně zvládá a zapadá do odlehčené atmosféry Crisis in Six Scenes.

Pro fanoušky tvorby tohoto filmaře tak tento seriál můžu rozhodně doporučit, jeho zhlédnutí dlouho netrvá a je příjemným zkrácením čekání na další chystaný projekt Woodyho, o kterém klasicky nic nevíme.

Oficiální trailer seriálu Crisis In Six Scenes